E-szkoła

PRACA SZKOŁY I NAUCZYCIELA w czasach pandemii 

Zarządzanie - artykuły z czasopism:

  1. BHP edukacji zdalnej / Karolina Cieślik // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 1, s. 44-46
    Propozycje rozwiązań ułatwiających funkcjonowanie szkoły on-line (zgodnych z prawem). Plan tygodnia, rozkład zajęć, ilość ocen. Bezpieczeństwo dzieci biorących udział w organizowanych przez szkołę zajęciach on-line, regulamin kształcenia na odległość, wypadek podczas nauki on-line. 
  2. Wychowawca on-line / Anna Klimowicz // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 1, s. 53-56
    Istota wychowania. Jakość komunikacji on-line: rola komunikacji interpersonalnej, budowanie kontaktu on-line, okazywanie zrozumienia. Praca nad spójnością klasy. Cechy wychowawcy. Emocje pod kontrolą. Wskazówki dla e-wychowcy.
  3. Wychowanie na odległość / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 1, dod. "Niezbędnik Dyrektora Szkoły", s. 75-77
    Problemy społeczne a tematyka lekcji wychowawczych.
  4. Trudny rok dla oświaty / Bogdan Bugdalski // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 1, s. 10-14
    (Nie)przygotowany powrót. Zmęczenie psychiczne. Nauka hybrydowa. Zmiana podstawy. Przesunięty egzamin. Zawód bez praktyki.
  5. Święta w pandemii / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 26-29
    Jak zadbać o świąteczną atmosferę w szkole, jak zorganizować wirtualny opłatek, złożyć życzenia, zatroszczyć się o siebie i innych.

  6. Efektywna e-szkoła / Dorota Uchwat-Zaród, Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 21-24
    Ważne wnioski z przeprowadzonych badań. Propozycje lepszych rozwiązań
     w edukacji zdalnej. Dbanie o dobrostan psychiczny i fizyczny. Higiena cyfrowa.
  7. Nowe wyzwania w zarządzaniu szkołą / Jan Fazlagić // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 9, s. 14-16
    Strategie zarządzania e-szkołą – propozycje 
    działań dyrektora, godne polecenia. Jak przyciągać uwagę uczniów i wzmacniać motywację podczas lekcji online? – przykładowe rozwiązania. Wpływ nauki zdalnej na kondycję psychiczną uczniów i nauczycieli. Zmęczenie e-szkołą - środki zaradcze.

  8. Wnioski szkół ze zdalnej edukacji / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 9, s. 21-24
    Doświadczenia szkół w okresie zdalnej edukacji.Spostrzeżenia i wnioski.

  9. Esencjalizm w szkole / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 8, s. 18-19
    Jak zoptymalizować liczbę działań i sprowadzić ją tylko do tych, które gwarantują rzeczywiste postępy.
    Sztuka dokonywania wyboru działań, rezygnacja z niepotrzebnych i nieprowadzących do zamierzonego celu.

  10. Vademecum dyrektora szkoły / Michał Łyszczarz // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 8, s. 20-37
    Obowiązki wynikające z przepisów dotyczących COVID-19, z przepisów wprowadzających reformę edukacji, w zakresie awansu zawodowego nauczycieli, nadzoru pedagogicznego, w zakresie organizacji pracy szkoły, rekrutacji, bezpieczeństwa i higieny, procedury Niebieskiej Karty, w odniesieniu do obcokrajowców, rady pedagogicznej, w zakresie współpracy, dokumentacji, procesu nauczania, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pomocy stypendialnej, działalności innowacyjnej i eksperymentalnej, finansów i rachunkowości, systemu informacji oświatowej, danych osobowych.

 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok