Slide
33 874 24 04
Godziny otwarcia: pn., wt., czw., pt. 8.00-17.00; śr. 8.00-15.00
Filia w Suchej Beskidzkiej
filia.sucha@pbw.edu.pl
Slide
Tel.: 33 874 24 04 e-mail: filia.sucha@pbw.edu.pl
Filia w Suchej Beskidzkiej

Scenariusze, konspekty lekcji, propozycje zabaw

SCENARIUSZE, KONSPEKTY LEKCJI, PROPOZYCJE ZABAW, ĆWICZEŃ

Wybór publikacji za lata 2022-2023

Artykuły z czasopism:

  1. Poznajmy się : scenariusz lekcji dla klas I szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły, 2023, nr 8, s. 51-52
    Propozycja zajęć służących m.in. lepszemu poznaniu się uczniów, kształtowaniu postawy otwartości w odniesieniu do koleżanek i kolegów z klasy.
  2. Gry paragrafowe (książkowe) – atrakcyjna propozycja dla uczniów / Magdalena Matela // Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 6, s. 26-28
    Przykłady popularnych gier paragrafowych, walory edukacyjne.
  3. Przeczytałam/-em – polecam!” - międzyszkolny konkurs czytelniczy dla szkół ponadpodstawowych / Ewa Zborowska, Beata Żukowska // Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 6, s. 26-28
    Opis konkursu realizowanego przez biblioteki Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących oraz Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Nidzicy.
  4. Pan Maluśkiewicz i wieloryb – scenariusz lekcji czytelniczej / Hanna Giziewska // Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 6, s. 32-33
    Scenariusz zajęć dla uczniów kl. 1 szkoły podstawowej.
  5. Zadania do filmu edukacyjnego / Katarzyna Polak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 6, s. 46-49
  6. Storytelling w edukacji / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 4, s. 55-56
  7. Zastosowanie gier matematycznych / Karolina Prus-Wierzbicka //  // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 4, s. 46-48
  8. Scenariusz: Porozmawiajmy o emocjach / Katarzyna Bocheńska-Włostowska // Remedium. - 2023, nr 4, s. 5-8
  9. Markus Persson – twórca Minecrafta : scenariusz zajęć z cyklu „Oni zmieniają świat”/ Mateusz Rogalski // Życie Szkoły. - 2023, nr 4, s. 12-16
    Propozycja zajęć dla klasy I-III szkoły podstawowej.
  10. Gry i zabawy w domino / Małgorzata Szewczyk // Remedium. - 2023, nr 1, s. 20-23
  11. Scenariusz: Efekt MUM, czyli strach przed złymi wiadomościami / Katarzyna Bocheńska-Włostowska // Remedium. - 2023, nr 1, s. 18-19
  12. Bądźmy hojni dla innych : scenariusz zajęć dla klas I-III SP / Ewa Kowalska // Wychowawca. - 2022, nr 12, s. 17
    Cele zajęć: uwrażliwianie dzieci na dzielenie się z innymi, kształtowanie empatii.
  13. Hej, kolęda, kolęda : scenariusz spotkania kolędowego / Maria Pawlisz // Wychowawca. - 2022, nr 12, s. 23-26
    Spotkanie kolędowe dla dzieci i dorosłych. Jasełka.
  14. Sztuczki ze sztuką : scenariusze metodyczne z arteterapii / Anna Kalbarczyk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 11-14
    Tematyczne ćwiczenia plastyczno-ruchowe z papierem i zabawy logiczne o sztuce. Propozycje  dla dzieci w wieku przedszkolnym.
  15. „Nauka poszła w las” i zagrożone gatunki / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 15-21
    Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym na temat: "Zagrożone leśne gatunki". Wiersz pt. „Chroń przyrodę” M. Litwinow-Cieślewicz. Propozycje zabaw i gier (puzzle, zgaduj-zgadula, gra w klasy). Ćwiczenia na koncentrację uwagi, oddechowe i relaksacyjne.
  16. Filmy pod choinkę, czyli opowieści w świątecznym klimacie dla każdego / Katarzyna Kebernik // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 40-42
    Przykłady wartościowych filmów dla dzieci o tematyce bożonarodzeniowej.
  17. Dzień Babci i Dzień Dziadka z książką w przedszkolu / Julita Pasikowska-Klica // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 52-53
    Przykłady literatury dziecięcej, w której bohaterami są babcia lub dziadek. Propozycje aktywności (zadań dla dzieci) z książką.
  18. Świąteczny czas / Katarzyna Forecka-Waśko // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 54-58
    Scenariusz przedstawienia „Gwiazdka w Stumilowym lesie” dla dzieci sześcioletnich oraz przedstawienie o choince dla dzieci czteroletnich.
  19. Jak rozwijać wśród uczniów solidarność społeczną? / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 4-8
    Propozycje aktywności rozwijających umiejętność współodpowiedzialności i współdziałania. Przykłady ćwiczeń, zabaw, gier planszowych. Scenariusz happeningu. Wolontariat. Service-learning – uczenie się przez zaangażowanie. Drama „Królestwo Palety”.
  20.  Znaczenie ruchu dla zdrowia psychicznego i fizycznego dzieci : propozycje ćwiczeń i zabaw na każdy dzień / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 10-13
    Przykładowe zabawy i aktywności: ludzie do ludzi, berek, taniec z balonem, zabawa w sanie, cienie, spacer w lesie, spacer z przyjacielem, rywalizacja, z wyspy na wyspę.
  21. Odwrócona klasa jako skuteczna metoda zaangażowania uczniów w proces edukacyjny / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 23-25
    Jak przeprowadzić lekcję według modelu odwróconej klasy z uczniami młodszymi i starszymi (szkoła podstawowa) – rady, inspiracje, pomysły.
  22. Kodowanie w szkole : korzyści i propozycje zabaw / Dorota Zając // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 33-37
    Korzyści nauki kodowania i programowania. Przykłady zabaw z kodowaniem dla klas młodszych szkoły podstawowej.
  23. Ukraińska kultura na wyciągnięcie ręki / Joanna Majewska-Grabowska // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 38-41
    Scenariusz zajęć na temat kultury ukraińskiej dla klas młodszych i starszych szkoły podstawowej.
  24. Zajęcia plastyczne na wybrany dzień - zima : pomysł na ciekawe zajęcia z zakresu edukacji artystycznej klas I-III / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 44
    Scenariusz zajęć dla klas I-III szkoły podstawowej.
  25. Jesteśmy różni, ale równi : scenariusz dla klasy, do której uczęszczają uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Izabella Bartol // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 45-47
    Propozycja zajęć dla starszych uczniów szkoły podstawowej.
  26. O plamie barwnej, która nie chciała być płaska : papierowe historyjki w nowej odsłonie / Anna Kalbarczyk // Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 48-50
    Scenariusze zajęć z plastyki inspirowane wybranymi epokami w historii sztuki. Propozycja dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Rozdziały z książek:

  1. Uczeń w świecie Arte – o zaletach stosowania arteterapii w szkole. Scenariusze pracy / Katarzyna Góralczyk. W: Akademia arteterapii : od praktyków dla praktyków : podręcznik arteterapii wraz ze scenariuszami zajęć / Anna Sikorska i in. Warszawa : Difin, 2022, s. 54-75. Sygnatura 46606
    Scenariusze zajęć dla młodzieży w wieku 13-17 lat wspomagających radzenie sobie ze zmartwieniami, stresem, budujące wiarę w siebie (s. 60-75). Przykłady ćwiczeń wspomagających: wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa, odreagowanie stresu, poznanie siebie, akceptację siebie, radzenie sobie z emocjami (s. 54-60).
  2. Arteterapia w pracy z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych. Scenariusze pracy z dziećmi / Monika Ostrowska-Cichy. W: Akademia arteterapii : od praktyków dla praktyków : podręcznik arteterapii wraz ze scenariuszami zajęć / Anna Sikorska i in. Warszawa : Difin, 2022, s. 76-98. Sygnatura 46606
    Scenariusze dla dzieci w wieku 8-14 lat z świetlicy szkolnej, placówki wsparcia dziennego. Cele zajęć: wsparcie całościowego rozwoju dziecka w oparciu o aktywność twórczą, wzmacnianie poczucia bycia ważnym i potrzebnym, poznanie własnych emocji, uświadamianie sobie marzeń i ważnych celów, rozwijanie umiejętności bycia uważnym na siebie i innych, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni.
  3. Arteterapia z rodzicami dzieci z niepełnosprawnościami / Anna Wangin Dmyterko. W: Akademia arteterapii : od praktyków dla praktyków : podręcznik arteterapii wraz ze scenariuszami zajęć / Anna Sikorska i in. Warszawa : Difin, 2022, s. 133-143. Sygnatura 46606
    Scenariusze zajęć dla rodziców. Cele zajęć: rozwijanie umiejętności określania siebie, stymulowanie twórczego podejścia do sytuacji życiowych, głębsze rozumienie emocji oraz wewnętrznych konfliktów.
  4. Konspekt warsztatów dla uczniów „Mediacje jako sposób rozwiązywania konfliktów”/ oprac. E. Cepiga, A. Chochorowska. W: Zarys pracy mediatora szkolnego / Anna K. Duda. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019, s. 121-128. Sygnatura 46.622
    Propozycja zajęć służących nauce rozwiązywania konfliktów w oparciu o mediacje (sprawiedliwość naprawczą) dla starszych uczniów szkoły podstawowej.
  5. Program Festiwalu Mediacji Rówieśniczych „Czy uda Wam się rozwiązać sprawę?” W: Zarys pracy mediatora szkolnego / Anna K. Duda. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019, s. 129- 143. Sygnatura 46.622
    Program festiwalu i opis poszczególnych zadań – dla starszych uczniów szkoły podstawowej. Propozycja festiwalu opartego na kanwie gry fabularnej pt. „Przygoda detektywa M. – w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań”. Uczestnicy pokonują poszczególne etapy gry (wykonują zadania, zdobywają kolejne sprawności). Festiwal może być zorganizowany wspólnie z innymi placówkami/szkołami.
  6. Scenariusz warsztatów dla rodziców (i dzieci) „Jak nauczyć dziecko rozwiązywać konflikty”. W: Zarys pracy mediatora szkolnego / Anna K. Duda. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019, s. 109-120. Sygnatura 46.622
    Warsztaty dla rodziców (z dziećmi w kl. I-VI szkoły podstawowej, a także 5-6-letnich w przedszkolu). Scenariusz zajęć oraz przykładowe wzory dokumentów: ankiety ewaluacyjne, zaproszenie na mediacje dla rodziców, zgoda na udział w mediacjach, ugoda mediacyjna, protokół z posiedzeń mediacyjnych, certyfikat mediatora rówieśniczego.

 

Wybór publikacji za lata 2016-2021

Książki:

  1. Dialogi wierszem pisane na okazje wciąż te same : (propozycje scenariuszy do przedstawień szkolnych i nie tylko) / Agnieszka Wątorek. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017 Sygnatura 45 876
  2. Dzień dobry, moje emocje! : praktyczna pomoc edukacyjna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Renata Malek. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019 Sygnatura 46 118
  3. Eksperymenty są super! : sekrety chemii, biologii, fizyki... / teksty: Gwenaëlle Aznar oraz Simon Anheim [ et. al.]. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, cop. 2012 Sygnatura 45 813
  4. Gry dla małych i dużych : 150 świetnych zabaw w domu i na podwórku / Valérie Monnet. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2017 Sygnatura 45 760
  5. Narysuj emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych / [opracowanie i skład: Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017  Sygnatura 45 898
  6. Nowe scenariusze zajęć dla nauczycieli pedagogów i rodziców / Agnieszka Kozdroń. - Warszawa : Difin, 2019 Sygnatura 46 086
  7. Pedagogika przeżyć praktycznie : o innej metodzie pracy grupowej / Rafał Ryszka . - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016 Sygnatura 45 782
  8. Planowanie kariery a Interaktywna sieć zawodów : scenariusze zajęć warsztatowych w pracy doradców zawodowych / Krystyna Lelińska. - Warszawa : Difin, 2016 Sygnatura 46 088
  9. Scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii / Aneta Bartnicka-Kierylak, Karolina Świtaj-Wirtek. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, cop. 2017 Sygnatura 45 750
  10. Techniki plastyczne w pracy z dziećmi : inspirujące propozycje dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Kinga Łapot-Dzierwa. - Kraków : CEBP 24.12, 2018 Sygnatura 46 184
  11. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wydanie 9. - Kraków : Impuls, 2019 Sygnatura 46 158

Artykuły z czasopism:

  1. Aby być dobrym kolegą : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczychdla klasy II i III / Małgorzata Sasin, Izabela Faleńczyk // Wychowawca. - 2019, nr 4, s. 12-13
  2. Alternatywne sposoby na lekturę : garść lekturowych wariacji, czyli kilka sposobów na odczarowanie szkolnych tekstów literackich / Izabella Bartol // Polonistyka. - 2019, nr 4, s. 47-52
  3. Antyfundamentalizm reportażu. Warsztaty dziennikarskie / Jakub Padewski // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 93-100
  4. Budowanie wspólnoty : [konspekt zajęć dla klasy 1-3] / Joanna Obuchowska // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 29-30
  5. Co zrobić, aby być szczęśliwym? : renesansowy (i nie tylko) przepis na szczęście ukryty w poezji : scenariusz lekcji do fraszek Jana Kochanowskiego / Joanna Kostrzewa // Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 28-30
  6. Cudaczek-wyśmiewaczek - odkrywanie podobieństw i różnic w wyglądzie ludzi i w znaczeniu słów : [konspekt całodniowych zajęć zintegrowanych dla klasy 1] / Małgorzata Małyska // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 20-26
  7. Czas na mnemotechniki, czyli zapamiętaj więcej! / Kamila Olga Stępień-Rejszel // Życie Szkoły. - 2019, nr 4, s. 29-32
  8. Czy ja także jestem Ksawerym? : scenariusz zajęć o uświadomieniu swojej wartości w oparciu o utwór Agnieszki Osieckiej // Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 20-23
  9. Czy można na mnie liczyć? : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Małgorzata Sasin // Wychowawca. - 2019, nr 6, s. 24-25
  10. Czy to jest miłość? : o braku pewności w wierszu Adama Mickiewicza : scenariusz lekcji do wiersza Adama Mickiewicza "Niepewność" / Joanna Kostrzewa // Polonistyka. - 2019, nr 2, s. 26-29
  11. Dlaczego podróże kształcą? : w podróży z Małym Księciem, bohaterem utworu Antoine'a de Saint-Exupery'ego / Joanna Kostrzewa // Polonistyka. - 2019, nr 4, s. 24-27
  12. Easel.ly - elektroniczne plakaty i infografiki w nauczaniu i uczeniu się / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 2, s. 47-72
  13. Elementy coachingu w edukacji - czy warto? / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 20-24
  14. Emaze - prezentacja inna niż wszystkie / Ewa Palka // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 51-84
  15. Gry bez przygotowania / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. - 2019, nr 5, s. 22-28
  16. Indywidualizacja na języku polskim z Granicą Zofii Nałkowskiej / Agata Zakrzewska-Okrojk // Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 48-51
  17. Jak pokonać stres? : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Małgorzata Sasin, Izabela Faleńczyk // Wychowawca. - 2019, nr 2, s. 14 
  18. Jak rozmawiać o Wiosennym poranku Idy Fink? / Marzena Tyl // Polonistyka. - 2019, nr 1, s. 40-41
  19. Jak tworzyć magiczne obrazki na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii? / Joanna Heftowicz // Polonistyka. - 2019, nr 4, s. 14-16
  20. Jak uczyć zarządzania finansami / Mateusz Konieczny // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 2, s. 72-76
  21. Jak zostać podróżnikiem? : konspekt zajęć zintegrowanych w klasie 3 / Małgorzata Małyska // Życie Szkoły. - 2019, nr 5, s. 11-16
  22. Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów... Karty Dixit w czytaniu tekstów kultury / Agnieszka Kopacz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 1, s. 49-58
  23. Kalendarz na cały rok : przykład zajęć zintegrowanych : [odkrywanie powtarzalności w przyrodzie w trakcie zabaw stymulujących rozwój holistyczny dziecka] / Małgorzata Małyska // Życie Szkoły. - 2019, nr 1, s. 17-22
  24. Kim będę? Dylematy młodości : [Mój wymarzony zawód - inscenizacja] / Anna Kowalczyk-Magda // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 94-107
  25. Kizoa - multimedialne pokazy zdjęć i kolaże / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 3, s. 40-81
  26. Kolorowe pompony i statek piracki : działania plastyczne integrujące różne sfery rozwojowe / Katarzyna Wiśniewska // Życie Szkoły. - 2019, nr 4, s. 47-48
  27. Latarnik Henryka Sienkiewicza - od diagnozy do propozycji ożywienia lektury / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 2, s. 7-24
  28. Lekcje języka przyjaźni / Anna Klimowicz // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 4, s. 72-76
  29. Lektura szkolna jako narzędzie rozwoju w pracy systemem Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 8-13
  30. Lektura w edukacji wczesnoszkolnej : jak wspieramy całościowy rozwój dziecka, czytając mu lektury? / Małgorzata Małyska // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 18-19
  31. Lekturowy bigos, czyli komiks na lekcji języka polskiego / Agata Zakrzewska-Okrojek // Polonistyka. - 2019, nr 4, s. 53-56
  32. Lista 5/10/15 : [narzędzie pomocne w efektywnym zarządzaniu czasem w edukacji wczesnoszkolnej - ćwiczenia] / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 35-41
  33. Mamy myśli w domu - scenariusz z ćwiczeniami / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2019, nr 5, s. 30-32
  34. Mapy myśli w szkole - scenariusz z ćwiczeniami / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2019, nr 6, s. 26-27
  35. Metody efektywnej nauki języka obcego - cz. I / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2019, nr 2, s. 22-23
  36. Metody efektywnej nauki języka obcego - cz. II / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2019, nr 3, s. 24-25
  37. Metodyczne tak dla powieści Johna Flanagana i Ricka Riordana : [scenariusze lekcji] / Karolina Kucharczyk // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 1, s. 92-100
  38. Milczący mistrz ironii, kamuflażu i ciszy - Stanisław Mrożek : [scenariusze lekcji] / Ewa Grodecka, Marta Bednarczuk // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 3, s. 27-39
  39. Moc myślenia wizualnego / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 7, s. 24-27
  40. Muzyka w literaturze ["Muzyka dobra na wszystko? - na podstawie Pana Tadeusza Adama Mickiewicza" - scenariusz lekcji dla uczniów klasy VIII szkoły podstawowej] / Agata Zakrzewska-Okrojek // Polonistyka. - 2019, nr 2, s. 44-47
  41. Najpiękniejsze miejsce na świecie : scenariusz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla klasy II i III / Małgorzata Sasin // Wychowawca. - 2019, nr 7/8, s. 50-51
  42. Narysuj swoje myśli : ćwiczenia w myśleniu wizualnym / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 43-47
  43. Nasze bziki : [odkrywanie dziecięcych hobby, w tym zainteresowań zwierzętami domowymi, podczas zabawy plastycznej, wspólnego czytania i śpiewania] /Małgorzata Małyska // Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 39-41
  44. Nowoczesne modele uczenia : challenge based learning i problem based learning / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Polonistyka. - 2019, nr 1, s. 42-44
  45. Obudź się do życia: John Green, Gwiazd naszych wina. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 2, s. 86-101
  46. Od kreatywności do autopercepcji. Blog i szkolna gazeta internetowa na lekcjach języka polskiego / Agata Bogdańska // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 85-92
  47. Odwrócić perspektywę historii - Rejtan, czyli raport ambasadora J. Kaczmarskiego. Scenariusz lekcji z zastosowaniem edukacji medialnej / Dariusz Żółtowski // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 57-58
  48. Podwodny świat : działania plastyczne integrujące różne sfery rozwojowe / Katarzyna Wiśniewska // Życie Szkoły. - 2019, nr 5, s. 47-48
  49. Porozmawiajmy o Innym na podstawie obrazu Afryki Ryszarda Kapuścińskiego : [scenariusze lekcji] / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 1, s. 28-48
  50. Poskromić płomienie: opowieść Katniss Everdeen. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III (cz. ) / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 1, s. 70-80
  51. Poskromić wewnętrznego krytyka : [radzenie sobie z krytyką - lekcja dla klasy I-III] / Magdalena Goetz // Życie Szkoły. - 2019, nr 5, s. 33-37
  52. Potrafię bawić się z każdym : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy I-III // Wychowawca. - 2019, nr 5, s. 22-23
  53. Powtoon - fascynujące, animowane prezentacje / Ewa Palka // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2018/2019, nr 3, s. 43-84
  54. Preorientacja zawodowa w kształceniu ogólnym : [rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji] / Anna Nowel-Śmigaj // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 2, s. 25-46
  55. Ptasia husaria: opowieść Katniss Everdeen. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III (cz. 3) / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 1, s. 81-91
  56. Regenerowanie sił podczas uczenia się : (ćwiczenia) / Joanna Łukasik // Wychowawca. - 2019, nr 7/8, s. 32-33
  57. Ruch, który uczy myśleć! : [ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej dla dzieci] / Kamila Olga Rejszel-Stępień // Życie Szkoły. - 2019, nr 1, s. 7-10
  58. Scenariusz zajęć do książki Inny niż wszyscy Per Nilsson / Alina Płaziak-Janiszewska // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 42-43
  59. Szacunek dla siebie i innych : (propozycja lekcji wychowawczej dla uczniów szkoły podstawowej) / Barbara Charczuk // Wychowawca. - 2019, nr 3, s. 30-31
  60. Skuteczne zarządzanie czasem wolnym - matryca Eisenhowera : godzina wychowawcza dla uczniów gimnazjum oraz liceum / Joanna Łukasik // Wychowawca. - 2019, nr 5, s. 34-35
  61. Szkoła kreatywności : [zadanie twórcze w klasie V] / Danuta Bula // Wychowawca. - 2019, nr 1, s. 24-26
  62. Szkoła projektowego myślenia / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Polonistyka. - 2019, nr 4, s. 28-32
  63. Sznurówki na drzewie: Jennifer Niven, Wszystkie jasne miejsca. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klasy III / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 2, s. 73-85
  64. Teatr w nauczaniu początkowym : [teatrzyk szkolny pt.: "Czerwony Kapturek" z wykorzystaniem pacynek] / Magdalena Krawczonek // Życie Szkoły. - 2019, nr 1, s. 23-25
  65. Trójkątna bajka : [konspekt zajęć dla klasy I-III, figury geometryczne] / Magdalena Małyska // Życie Szkoły. - 2019, nr 4, s. 12-16
  66. Trzy pomysły na omawianie twórczości Zbigniewa Herberta / Dariusz Żółtowski // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 3, s. 97-108
  67. Twórcze narzędzia wspierające kształtowanie umiejętności ustnego wypowiadania się : [Fotobabble jako narzędzie do pracy z głosem, Voki jako narzędzie do tworzenia mówiących awatarów] / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 19-37
  68. Ty także możesz zostać dziennikarzem. Redagujemy gazetkę klasową : scenariusz lekcji jezyka polskiego dla klas V-VI / Anna Górecka // Wychowawca. - 2019, nr 2, s. 32-33
  69. Uśmiech na arenie: opowieść Katniss Everdeen. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III (cz. 1) / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 1, s. 59-69
  70. Uważność w edukacji wczesnoszkolnej : [trening uważności dla dzieci] / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 29-35
  71. Uwierzyć w bunt: Veronica Roth, Niezgodna. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 3, s. 82-96
  72. W życiu jak w cyrku : propozycja zajęć kształcenia zintegrowanego z wykorzystaniem technik pedagogiki cyrku / Janusz Woźniak // Życie Szkoły. - 2019, nr 3, s. 27-28
  73. Wdrożenie tutoringu w szkole / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 7, s. 79-85
  74. Wędrująca tajemnica. Pan Cogito rozmyśla o duszy / Urszula Wykurz // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 101-109
  75. Wszystkie skargi pejcza: Wojciech Kuczok, Gnój : [teksty i zadania] / Urszula Wykurz // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2018/2019, nr 1, s. 89-108
  76. Wybaczenie - wyraz siły czy słabości człowieka? (Chłopcy z Placu Broni) / Katarzyna Kamińska-Holc // Polonistyka. - 2019, nr 2, s. 30-33
  77. Wycieczka krajoznawcza jako forma pogłębiania więzi z regionem : [scenariusz zadań do zrealizowania w zakresie edukacji krajoznawczej dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej] / Patrycja Chmielewska // Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 4, wkładka s. I-IV
  78. Wykorzystanie gier w edukacji / Maciej Frasunkiewicz // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 1, s. 40-43
  79. Zabawa z memami podczas omawiania lektury (na przykładzie Quo vadis?) / Marzena Tyl // Polonistyka. - 2019, nr 4, s. 22-23
  80. Zagadkowe zygzaki : [konspekt zajęć dla klasy pierwszej szkoły podstawowej] / Dorota Dziamska // Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 36-38
  81. Zajęcia z psychodietetyki dla dzieci i młodzieży - cz. I / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2019, nr 4, s. 21-24
  82. Zapytaj Zafona. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III  (cz. 1) / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 59-70
  83. Zapytaj Zafona. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III  (cz. 2) / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 71-81
  84. Zapytaj Zafona. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III  (cz. 3) / Urszula Wykurz // Język Polski w Gimnazjum. - 2018/2019, nr 4, s. 82-93

 

© 2024 pbwsucha.pl          Deklaracja dostępności          Polityka prywatności