Slide
33 874 24 04
Godziny otwarcia: pn., wt., czw., pt. 8.00-17.00; śr. 8.00-15.00
Filia w Suchej Beskidzkiej
filia.sucha@pbw.edu.pl
Slide
Tel.: 33 874 24 04 e-mail: filia.sucha@pbw.edu.pl
Filia w Suchej Beskidzkiej

Szanowni Czytelnicy!
W dniu 29 marca br. (Wielki Piątek) Biblioteka będzie czynna w godz. 8.00 - 15.00

TIK w edukacji

TIK W EDUKACJI – PRZYDATNE NARZĘDZIA INTERNETOWE

Wybór publikacji za lata 2022-2023

Książki:

  1. Jak uczyć (się) zdalnie? / Jacek Woźniak, Marcin Staruch, Michał Jurek, Wioletta Wereda, Piotr Zaskórski. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. Sygnatura 46 618
  2. Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój / Marlena Plebańska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2021. Sygnatura 46 621
  3. Pedagogika medialna / redakcja naukowa Bronisław Siemieniecki. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021. Sygnatura 46 635cz

Artykuły z czasopism:

  1. Jak stworzyć film poklatkowy / Katarzyna Polak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 7, s. 41-45
    Film poklatkowy jako atrakcyjna pomoc dydaktyczna i metoda nauki rozwijająca kreatywność uczniów. Przydatne aplikacje.
  2. Cyfrowa współpraca / Katarzyna Polak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 4, s. 40-45
    Przykłady aplikacji do cyfrowej współpracy: zarządzania projektem, tworzenia wspólnego dokumentu, prezentacji.
  3. Edukacja cyfrowo rozszerzona / Katarzyna Polak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 3, s. 35-41
    Przykłady aplikacji z rozszerzoną rzeczywistością (AR) do zastosowania na lekcji.
  4. Rozwijanie kreatywności z pomocą TIK / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 2, s. 43-45
    Metody sprzyjajace rozwijaniu kreatywności. Przykłady aplikacji i programów ułatiających m.in.: planowanie działań, komunikację, szybkie uzyskanie informacji zwrotnej.
  5. Technologie informacyjne w pracy współczesnego polonisty / Izabella Bartol // Polonistyka. - 2023, nr 2, s. 12-15
  6. E-informacja zwrotna / Katarzyna Polak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 1, s. 43-48
    Przykłady narzędzi cyfrowych umożliwiających przekazanie informacji zwrotnej.
  7. Kształcenie kompetencji cyfrowych / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 1, s. 49-51
    Europejskie ramy kompetencji cyfrowych DigComp. Przykłady narzedzi cyfrowych oceniających umiejętności cyfrowe nauczyciela, uczniów.
  8. Muzyka jako sztuka komunikacji społecznej a narzędzia TIK / Ewa Palka // Język Polski w Szkole Podstawowej R. 6, nr 2 (2022/2023), s. [99]-144
    Prezentacja darmowej platformy Genially. Instuktaż tworzenia materiałów edukacyjnych (muzycznych). 

Wybór publikacji za lata 2020-2021

  1. Moja skrzynia z narzędziami, czyli o narzędziach TIK w metodyce uczenia języka polskiego / Iwona Gralec // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 2, s. 141-145
    Przydatne aplikacje: Genially, Trello, Nearpod, Biteable, Pobble 365.
  2. Plakat interaktywny jako kompozycja obrazu i słowa : korespondencja sztuk. Cz. 1 / Ewa Palka // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 1, s. 97-127
    Tworzenie plakatu interaktywnego krok po kroku w oparciu o internetowe narzędzia Canva oraz Glogster: rejestracja (zakładanie konta), opis okna edycji plakatu, dodawanie tła, wstawianie obrazów, filmu, notatek, załączników, zapis plakatu, zastosowanie w edukacji.
  3. Film jako sztuka opowiadania o świecie języka : korespondencja sztuk. Cz. 2 / Ewa Palka // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 1, s. 129-139
    Tworzenie filmu krok po kroku w programie internetowym FlexClip: rejestracja (zakładanie konta), opis okna użytkownika, tworzenie filmu od podstaw, zmiana tła, dodawanie tekstu, obrazków, muzyki do scen filmu, zapisywanie gotowego filmu, zastosowanie w edukacji.
  4. Muzyka, obraz i tekst : o Marcinie Rychlewskim w rozmowie z Michałem Januszkiewiczem / rozm. przepr. Mariusz Chołody // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 1, s. 142-159
    O życiu, twórczości artystycznej i naukowej prof. UAM, dr. hab. Marcina Rychlewskiego (1972-2019).
  5. Streaming, webinarium w edukacji/ Marcin Pawlik // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 7/8, dod. „Biblioteka Centrum Informacji”, s. 3-5
    Przydatne propozycje rozwiązań na przeprowadzenie spotkania online: Google G Suite, Microsoft Office 365, YouTube, Skype, Facebook, Messenger, Zoom i inne.
  6. Streamingowa audiowizualność w nauczaniu : platformy VOD jako wsparcie w pracy dydaktycznej i wychowawczej / Anna Równy // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 7/8, dod. „Biblioteka Centrum Informacji”, s. 6-8
    Darmowe materiały audiowizualne w sieci. Materiały wideo dla różnych grup wiekowych. Bezpłatne i częściowo płatne platformy streamingowe z filmami: Filmoteka Szkolna, Ninateka, Platige Image, Arte, Internet Archive, YouTube, VOD.pl.
  7. Wyrazowe chmurki na każdą okazję/ Anna Marcol // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/5/6, s. 9-11
    Darmowe generatory wyrazowych chmurek. Tworzenie kolorowych grafik w WordArt (krok po kroku).
  8. Apki historyczne/ Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/5/6, s. 12-14
    Przydatne aplikacje na urządzenia mobilne przydatne w nauczaniu historii i rozwijające zainteresowania historią.
  9. Platforma eKreda.pl w pracy biblioteki szkolnej/ Renata Sowada // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/5/6, s. 21-23
    Bezpłatna platforma dla nauczycieli umożliwiająca tworzenie własnych zasobów interaktywnych do wykorzystania podczas zajęć edukacyjnych.
  10. Biblio room – w edukacyjnym pokoju cyfrowym / Aneta Szadziewska // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/5/6, s. 24-26
    Aplikacja Actionbound - przydatny program dla każdego nauczyciela do zastosowania w pracy z uczniem. Propozycja zajęć w bibliotece szkolnej.
  11. Dołącz do eTwinning/ Anna Szeląg // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/5/6, s. 27-28
    Możliwości i korzyści wynikające z uczestnictwa w programie eTwinning.

 

 

© 2024 pbwsucha.pl          Deklaracja dostępności          Polityka prywatności