Slide
33 874 24 04
Godziny otwarcia: pn., wt., czw., pt. 8.00-17.00; śr. 8.00-15.00
Lipiec, sierpień 2024: pn., czw. 10.00-17.00; pn., śr., pt. 8.00-15.00
Filia w Suchej Beskidzkiej
filia.sucha@pbw.edu.pl
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 8.00-17.00; środa: 8.00-15.00
Slide
Tel.: 33 874 24 04 e-mail: filia.sucha@pbw.edu.pl
Filia w Suchej Beskidzkiej

Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego - propozycje metodyczne

Książki:

  1. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcegoSeretny Anna, Lipińska Ewa. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", cop. 2022. Sygnatura 46560
  2. Planowanie lekcji języka obcego : podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych / Janowska Iwona. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", cop. 2022. Sygnatura 46 588
  3. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego / Gębal, Przemysław. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. Sygnatura 46 596
  4. Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie / Przemysław E. Gębal. - Wyd. 1 - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. Sygnatura 46 361

 

Artykuły z czasopism:

  1. W poszukiwaniu analogii leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych na lekcjach języka francuskiego i polskiego jako obcego / Ewa Senica // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 1, s. 55-62
  2. Nauka języka polskiego jako obcego / Emilia Lipiec-Kuzańska // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 2, dod. "Niezbędnik Dyrektora Szkoły", s. 82-85
    Specyfika pracy z uczniem cudzoziemskim. Wskazówki dla nauczyciela do nauczania fonetyki, słownictwa, gramatyki, pisania, mówienia, czytania.
  3. Nauka języka polskiego jako obcego / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 9, s. 42-44
    Materiały, strony internetowe dla nauczycieli uczących jezyka polskiego jako obcego.
  4. Edukacja w warunkach wielokulturowości i wielojęzyczności - jak ją skutecznie wdrażać? / Adriana Kloskowska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 16-19
  5. Od bycia obok do bycia razem / Łukasz Szeliga // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 20-24
  6. Po nitce do kłębka : czyli jak zaplanować efektywne nauczanie języka polskiego jako obcego (na podstawie doświadczeń w pracy z uczniami ukraińskimi) / Joanna Gałwiaczek // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 11-15
  7. Trzeba mierzyć wysoko! : Stanisław Lem na zajęciach języka polskiego jako obcego / Jwona Grodź // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 5-10
  8. Typowe błędy osób rosyjsko- i ukraińskojęzycznych : w nauce jezyka polskiego jako obcego - jak ich unikać? / Dominika Lewandowska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 25-28
  9. Wykorzystanie literatury w procesie nauczania języka polskiego jako obcego : (na podstawie doświadczeń z uczniami z Ukrainy) / Katarzyna Włodkowska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 29-31
  10. Zacznij od : wskazówki i zadania na dobry początek lekcji z uczniami obcojęzycznymi / Aleksandra Dobke // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 48-52
  11. Zmora lektora : czyli jak kształcić kompetencje językowe uczniów o zróżnicowanym poziomie językowym / Dorota Połatyńska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 54-57
  12. Czy tak bardzo inne? : o zdalnym nauczaniu polskiej gramatyki w grupach wschodniosłowiańskich / Dominika Izdebska-Długosz // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 71-83
    Zasady nauczania polskiej gramatyki. Przykłady zajęć, propozycje ćwiczeń.
  13. Internetowe materiały do nauki języka polskiego jako obcego dostępne w Chinach / Huiling Zhang // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 109-117
    Internetowe translatory i słowniki. Strony popularnonaukowe. Zbiory audio-wideo. Aplikacje mobilne.
  14. Wykorzystanie multimedialnych kart pracy w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Mateusz Wysocki // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 73-87
    Efektywna lekcja języka polskiego w formie zdalnej oraz hybrydowej - wskazówki metodyczne. Tworzenie multimedialnych kart pracy. Przydatne aplikacje internetowe.

 

Scenariusze zajęć:

  1. Grzeczność i gościnność w Panu Tadeuszu Adama Miskiewicza : scenariusz zajęć dla uczniów polskich i ukraińskich / Katarzyna Włodkowska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 42-44
  2. Jak oswoić Obcego na mojej kanapie? : lekcja języka polskiego jako obcego dla uczniów różnojęzycznych z wykorzystaniem fragmentów filmu dokumentalnego Grzegorza Brzozowskiego / Justyna Hanna Budzik // Polonistyka. - 2022, nr 4, s.32-33
  3. Klub dyskusyjny "W mieście" : konspekt zajęć języka polskiego jako obcego dla uczniów rosyjsko- i ukraińskojęzycznych / Dominika Lewandowska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 40-41
  4. Konspekt lekcji do fimu Szkoła Babel (rez. Julie Bertuccelli) / Adam Domalewski // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 36-39
  5. Wariacje frazeologiczne: jak nie kiwnąć palcem w bucie i mieć olej w głowie : scenariusz lekcji dotyczącej frazeologii dla uczniów polskich i ukraińskich / Katarzyna Włodkowska // Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 45-47

 Zobacz też:

© 2024 pbwsucha.pl          Deklaracja dostępności          Polityka prywatności          Standardy ochrony małoletnich