Oferta edukacyjna

OFERTA WARSZTATÓW ONLINE DLA NAUCZYCIELI 2022/2023
ANKIETA

OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2022/2023

POMOC DLA DZIECI I MŁODZIEŻY (bezpłatna) - telefony, portale...

 
NOWOŚCI W NASZYCH ZBIORACH: 
 

Nowości metodyczne w pracy nauczyciela
Scenariusze zajęć w bibliotece szkolnej
Bezpieczeństwo w Internecie - materiały dydaktyczne, scenariusze zajęć
Literatura piękna i inne książki do poczytania

Inne tematy zob. Zestawienia tematyczne

 

  

Na kolorowym tle narysowane są m. in. żarówka, gwiazdka, ołówek.

OFERTA EDUKACYJNA DLA SZKÓŁ I INNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

Zainteresowanych nauczycieli prosimy o uzgodnienie terminu zajęć: 
33 874 24 04Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zajęcia są bezpłatne, odbywają się stacjonarnie, trwają 45 minut.

 

Poznaj swoje emocje

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie: rozpoznawania, nazywania emocji oraz radzenia sobie z nimi. Ćwiczenia oddechowe (wyciszanie, uważność).
Dla dzieci w wieku 5-6 lat.

Zakodowana ścieżka przygód robota Photona

Zabawy z kodowaniem, m.in.: Wędrówka robota Photona (połączenie aplikacji mobilnej i gry planszowej), kodowanki obrazkowe.
Dla dzieci wwieku 6 lat.

Spotkanie z ciekawą książką

Opowieść o książce, poruszającej ważne dla dzieci problemy i wartości. Poznanie biblioteki i zawodu bibliotekarza.
Dla dzieci wwieku 3-6 lat.

 

„Ogarnij” swoje emocje

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie: rozpoznawania, nazywania oraz radzenia sobie z emocjami. Ćwiczenia oddechowe (wyciszanie, uważność).

Zakodowana ścieżka przygód robota Photona

Zabawy z kodowaniem m.in.: Wędrówka robota Photona (połączenie aplikacji mobilnej i gry planszowej), kodowanki obrazkowe.

Spotkanie z ciekawą książką

Opowieść o książce (różnorodna tematyka). Zajęcia poruszają ważne dla dzieci problemy, uwrażliwiają na fundamentalne wartości (dobro, piękno). Quiz/gra edukacyjna.

Jak pomóc naszej Planecie

Opowieść o wyjątkowych dzieciach, chroniących naszą planetę. Gra dla dzieci promująca postawy proekologiczne.

 

„STOP agresji”

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie rozpoznawania trudnych emocji, a także przybliżenie sposobów zapobiegania agresji.
Dla uczniów klasy 4-6.

„Skarby Internetu”

Zajęcia przybliżają skarby dziedzictwa kulturowego Europy w zasobach bibliotek cyfrowych oraz ciekawe strony przydatne w rozwijaniu zainteresowań.
Dla uczniów klasy 6.

Bądź bezpieczny w Sieci!

Zajęcia przybliżają możliwe sposoby zabezpieczeń prywatności w sieci, a także poruszają problem wiarygodności treści publikowanych w Internecie.
Dla uczniów klasy 4-6.

Jak wzmocnić swoją uwagę

Umiejętność koncentracji uwagi, warunki efektywnego uczenia się - zasady, przydatne aplikacje, ćwiczenia obniżające poziom stresu i wzmacniające koncentrację uwagi.
Dla uczniów klasy 6.

Spotkanie z ciekawą książką

Opowieść o książce (różnorodna tematyka). Zajęcia poruszają ważne dla dzieci problemy, uwrażliwiają na wartości fundamentalne (dobro, piękno). Quiz/gra edukacyjna.
Dla uczniów klasy 4.

Biblioteczny escape room

Na zajęciach prowadzonych metodą gry (escape room) uczniowie zapoznają się z biblioteką i ciekawymi źródłami informacji, rozwijają umiejętność wyszukiwania i analizy informacji.
Dla uczniów klasy 6.

 

„STOP agresji”

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie rozpoznawania trudnych emocji, a także przybliżenie sposobów zapobiegania agresji.

Media społecznościowe – czy potrafisz zadbać o swoje bezpieczeństwo?

Zajęcia przybliżają politykę prywatności. Uczniowie poznają sposoby zabezpieczenia swojego konta w serwisie społecznościowym. Ponadto, poruszają problem wiarygodności treści publikowanych w Internecie.

„Skarby Internetu”

Zajęcia przybliżają skarby dziedzictwa kulturowego Europy w zasobach bibliotek cyfrowych oraz ciekawe strony przydatne w rozwijaniu zainteresowań.

Jak wzmocnić swoją uwagę

Zajęcia wspomagają koncentrację i efektywne uczenie się - zasady, przydatne aplikacje, ćwiczenia relaksacyjne obniżające poziom stresu i wzmacniające koncentrację uwagi.

Literatura młodzieżowa

Zajęcia służą rozwijaniu zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży: prezentacja wartościowych i ciekawych książek, quiz czytelniczy.

Bibliotekarz i broker informacji. Biblioteczny escape room (dwie wersje zajęć)

Dwa warianty zajęć do wyboru. Zajęcia metodą tradycyjną obejmują prezentację zawodów: bibliotekarza i brokera informacji. Uczniowie poznają również przydatne do nauki zasoby internetowe (czytelnia on-line, biblioteki cyfrowe, aplikacje i programy edukacyjne). Na zajęciach metodą gry (escape room) uczniowie zapoznają się z biblioteką i źródłami informacji, rozwijają umiejętność wyszukiwania i analizy informacji.

 

„STOP agresji”

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie rozpoznawania trudnych emocji, a także przybliżenie sposobów zapobiegania agresji.

Media społecznościowe – czy potrafisz zadbać o swoje bezpieczeństwo?

Zajęcia przybliżają politykę prywatności oraz opcje pozwalające zabezpieczyć konta serwisów społecznościowych. Ponadto, poruszają problem wiarygodności treści publikowanych w Internecie.

Efektywne uczenie się

Zajęcia wspomagają umiejętność uczenia się oraz kompetencje informacyjne uczniów.

Literatura młodzieżowa

Zajęcia służą rozwijaniu zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży: prezentacja wartościowych i ciekawych książek, turniej czytelniczy.

Biblioteczny escape room

Zajęcia prowadzone metodą gry. Zapoznają uczniów z biblioteką i źródłami informacji.

 

Grafika przedstawia fragment zdjęcia i telefonu komórkowego.

WSPOMAGANIE PRACY SZKÓŁ I NAUCZYCIELI - PBW FILIA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ

ZAPRASZAMY 

nauczycieli do udziału w bezpłatnych warsztatach online.

Terminy warsztatów do uzgodnienia. Zgłoszenia: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

 

Slide 1
TWORZENIE KOLEKCJI MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH W PROGRAMIE WAKELET

Opis: Podstawowe narzędzia i funkcje programu Wakelet. Tworzenie multimedialnych kolekcji. Współpraca i udostępnianie kolekcji innym użytkownikom. Zastosowanie w edukacji.
Data: 27 stycznia 2023 r. godz. 16.00

TWORZENIE QUIZÓW Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI LEARNING APPS

Opis: Tworzenie i edycja: gier, zabaw, quizów, wirtualnych klas w Learning Apps. Przykłady wykorzystania w edukacji.
Data: 10 lutego 2023 r. godz. 16.00

GENIALLY - GENIALNE NARZĘDZIE DO TWORZENIA PREZENTACJI I GIER

Opis: Tworzenie, edycja i udostępnianie: prezentacji, gier, plików multimedialnych. Przykłady zastosowania na lekcjach.
Data: 17 lutego 2023 r. godz. 16.00

PREZI - PROGRAM DO TWORZENIA PREZENTACJI

Opis: Tworzenie, edycja i udostępnianie prezentacji. Dodawanie materiałów multimedialnych i animacji.
Data: 10 marca 2023 r. godz. 16.00

KOMIKS W SZKOLE

Opis: Bezpłatne aplikacje do tworzenia komiksu. Podstawy edycji i możliwości udostępniania komiksu.
Data: 24 marca 2023 r. godz. 16.00

TWORZENIE KSIĄŻECZKI ELEKTRONICZNEJ W PROGRAMIE STORYJUMPER

Opis: Podstawowe narzędzia i funkcje programu StoryJumper. Korzystanie z biblioteki, tworzenie napisów, dodawanie grafiki. Udostępnianie książeczki. Praca w zespole.
Data: 21 kwietnia 2023 r. godz. 16.00

Image is not available
PIXLR X - APLIKACJA DO TWORZENIA GRAFIKI

Opis: Podstawowe narzędzia i funkcje programu. Praca na warstwach. Pobieranie gotowych plików graficznych.
Data: 28 kwietnia 2023 r. godz. 16.00

TWORZENIE BLOGA NAUCZYCIELSKIEGO W APLIKACJI BLOGGER

Opis: Zakładanie bloga. Tworzenie i publikowanie stron i postów.
Data: 12 maja 2023 r. godz. 16.00

KODY QR W EDUKACJI

Opis: Wybrane bezpłatne aplikacje do generowania kodów QR. Przykłady wykorzystania w edukacji.
Data: odbyły się 21 października 2022

TWORZENIE FILMÓW I ANIMACJI EDUKACYJNYCH W APLIKACJI CANVA

Opis: Podstawy edycji i sposoby zapisu filmu.
Data: odbyły się 28 października 2022

PIKTOCHART - PREZENTACJA W FORMIE INFOGRAFIKI

Opis: Tworzenie, edycja i udostępnianie infografiki oraz plakatu. Dodawanie materiałów multimedialnych.
Data: odbyły się 20 stycznia 2023 r. godz. 16.00

Image is not available
 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok