Oferta edukacyjna

Na kolorowym tle narysowane są m. in. żarówka, gwiazdka, ołówek.

OFERTA EDUKACYJNA DLA SZKÓŁ I INNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

Zainteresowanych nauczycieli prosimy o uzgodnienie terminu zajęć: 
33 874 24 04Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zajęcia są bezpłatne, odbywają się stacjonarnie, trwają 45 minut.

 

Poznaj swoje emocje.

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie: rozpoznawania, nazywania oraz radzenia sobie z emocjami. Ćwiczenia oddechowe (wyciszanie, uważność).

Dla dzieci w wieku 5-6 lat.

Wszyscy jesteśmy wyjątkowi.

Zajęcia na podstawie bajki, która uczy o akceptacji drugiego człowieka takim, jaki jest. Dzieci m.in. biorą udział w quizie i zabawie Każdy jest inny.

Dla dzieci w wieku 5-6 lat.

Zabawy w kodowanie.

Zabawy związane z tworzeniem prostych kodów (kodowanie i dekodowanie): Zakodowany kolor, Sudoku (z kubeczków), Rozkoduj buźki, Budowa wieży, Wędrówka robota Photona (połączenie aplikacji mobilnej i gry planszowej).

Dla dzieci w wieku 3-6 lat.

A może będziesz… bibliotekarzem? : )

Zabawy przybliżające dzieciom bibliotekę i zawód bibliotekarza. Pasowanie na pomocnika bibliotekarza.

Dla dzieci w wieku 3-6 lat.

Sucha Beskidzka – nasze Miasto.

Zajęcia mają na celu rozbudzenie zainteresowań historią, kulturą i otoczeniem przyrodniczym miasta Sucha Beskidzka (teatrzyk obrazkowy, prezentacja multimedialna, zabawa).

Dla dzieci w wieku 3-6 lat.

Z okolic Babiej Góry - opowieść o muzyce, książce i regionie.

Opowieść o dziedzictwie kulturowym regionu Podbabiogórza przekazywanym z pokolenia na pokolenie, m.in. przez rodzinne muzykowanie. Śpiew i gra na unikalnym instrumencie ludowym (heligonka) oraz zabawa ludowa.

Dla dzieci w wieku 4-6 lat.

Polska – nasza Ojczyzna.

Zajęcia przybliżają historię oraz bogactwo przyrodnicze i kulturowe Polski (prezentacja, quizy, zabawy, taniec).

Dla dzieci w wieku 3-6 lat.

 

„Ogarnij” swoje emocje.

Zajęcia mają na celu edukację w zakresie: rozpoznawania, nazywania oraz radzenia sobie z emocjami. Ćwiczenia oddechowe (wyciszanie, uważność).

Zabawy w kodowanie.

Zabawy związane z tworzeniem prostych kodów (kodowanie i dekodowanie): Zakodowany kolor, Sudoku (z kubeczków), Rozkoduj buźki, Budowa wieży, Wędrówka robota Photona (połączenie aplikacji mobilnej i gry planszowej).

Polska – nasza Ojczyzna.

Zajęcia przybliżają historię oraz bogactwo przyrodnicze i kulturowe Polski (prezentacja, quizy, zabawy, taniec).

Sekrety pszczół.

Zajęcia prezentują bogactwo życia pszczół i ich rolę w przyrodzie. Dzieci zapoznają się również z zawodem bartnika oraz biorą udział w zabawie („Pszczeli domek”).

Sucha Beskidzka – nasze Miasto.

Zajęcia mają na celu rozbudzenie zainteresowań historią, kulturą i otoczeniem przyrodniczym miasta Sucha Beskidzka (teatrzyk obrazkowy, prezentacja multimedialna, zabawa).

 A może będziesz… bibliotekarzem? : )

Zabawy przybliżające dzieciom bibliotekę i zawód bibliotekarza. Pasowanie na pomocnika bibliotekarza.

Z okolic Babiej Góry - opowieść o muzyce, książce i regionie.

Opowieść o dziedzictwie kulturowym regionu Podbabiogórza przekazywanym z pokolenia na pokolenie, m.in. przez rodzinne muzykowanie. Śpiew i gra na unikalnym instrumencie ludowym (heligonka) oraz zabawa ludowa.

 

Jak wzmocnić swoją uwagę.

Zajęcia wspomagają koncentrację i efektywne uczenie się - zasady, przydatne aplikacje, ćwiczenia relaksacyjne obniżające poziom stresu i wzmacniające koncentrację uwagi.

Mosiężny, Żelazny, Kwarcowy...  i Photon.

Zajęcia związane z twórczością Stanisława Lema oraz robotyką i programowaniem. Programowanie robota Photona.

Jan Paweł II – wielki pielgrzym i podróżnik.

Zajęcia mają na celu przybliżenie postaci wielkiego Polaka – Świętego Jana Pawła II, Jego przesłania i podróży po całym świecie.

 

Jak wzmocnić swoją uwagę.

Zajęcia wspomagają koncentrację i efektywne uczenie się - zasady, przydatne aplikacje, ćwiczenia relaksacyjne obniżające poziom stresu i wzmacniające koncentrację uwagi.

Historia pisma.

Na zajęciach uczniowie (za pomocą różnych aktywności) zapoznają się z poszczególnymi etapami rozwoju pisma.

Literatura młodzieżowa.

Zajęcia służą rozwijaniu zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży: prezentacja wartościowych i ciekawych książek, turniej czytelniczy.

Bibliotekarz i broker informacji. Biblioteczny escape room. (2 wersje zajęć)

Dwa warianty zajęć do wyboru. Zajęcia metodą tradycyjną obejmują prezentację zawodów: bibliotekarza i brokera informacji. Uczniowie poznają również przydatne do nauki zasoby internetowe (czytelnia on-line, biblioteki cyfrowe, aplikacje i programy edukacyjne). Na zajęciach metodą gry (escape room) uczniowie zapoznają się z biblioteką i źródłami informacji.

 

Efektywne uczenie się.

Zajęcia wspomagają umiejętność uczenia się oraz kompetencje informacyjne uczniów.

Media społecznościowe - bezpieczeństwo i zagrożenia.

Zajęcia służą kształtowaniu postaw bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych.

Przyroda okolic Babiej Góry.

Zajęcia służą odkrywaniu dziedzictwa przyrodniczego Podbabiogórza oraz kształtowaniu postaw związanych z ochroną przyrody.

Literatura młodzieżowa.

Zajęcia służą rozwijaniu zainteresowań czytelniczych wśród młodzieży: prezentacja wartościowych i ciekawych książek, turniej czytelniczy.

Historia pisma.

Na zajęciach uczniowie (za pomocą różnych aktywności) zapoznają się z poszczególnymi etapami rozwoju pisma.

Biblioteczny escape room.

Zajęcia metodą gry. Zapoznają uczniów z biblioteką i źródłami informacji.

Żołnierze Wyklęci - niezłomni bohaterowie.

Zajęcia przybliżają historię Żołnierzy Wyklętych: Danuty Siedzikównej pseudonim „Inka” oraz Witolda Pileckiego.

 

Grafika przedstawia fragment zdjęcia i telefonu komórkowego.

WSPOMAGANIE PRACY SZKÓŁ I NAUCZYCIELI - PBW FILIA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ

ZAPRASZAMY 

nauczycieli do udziału w bezpłatnych warsztatach online.

Zgłoszenia należy kierować telefonicznie 33 874 24 04 lub na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

 

Slide 1
Image is not available
Grywalizacja - sposób na atrakcyjną lekcję

• zastosowanie metody gier w pracy z dziećmi i młodzieżą – przykłady dobrych praktyk
Termin do uzgodnienia.

Tworzenie quizów z wykorzystaniem aplikacji Learning Apps

• tworzenie, edycja gier, zabaw i quizów w aplikacji Learning Apps
• możliwości wykorzystania aplikacji w edukacji (tworzenie wirtualnych klas i kont dla uczniów)
Termin do uzgodnienia.

Tworzenie quizów z wykorzystaniem aplikacji: Kahoot i Quizizz

• zakładanie konta
• tworzenie i edycja quizów w aplikacjach: Kahoot i Quizizz
• dodawanie materiałów multimedialnych,
• uruchamianie Quizów
• sprawdzanie i pobieranie raportów
Termin do uzgodnienia.

Tworzenie kolekcji materiałów edukacyjnych w programie Wakelet

• zakładanie konta, logowanie na platformie Wakelet
• tworzenie kolekcji różnych treści w aplikacji Wakelet
• poznanie interfejsu oraz podstawowych narzędzi programu Wakelet
• możliwości współpracy i udostępniania kolekcji innym użytkownikom
• sposoby wykorzystania aplikacji Wakelet w edukacji
Termin do uzgodnienia.

Tworzenie materiałów edukacyjnych w aplikacji Canva

• zakładanie konta
• dodawanie plików multimedialnych
• tworzenie i edycja plakatu, filmu, infografiki, prezentacji
• pobieranie i udostępnianie gotowych prac
Termin do uzgodnienia.

Pixlr X - aplikacja do tworzenia grafiki

• zapoznanie z interfejsem i podstawowymi funkcjami programu
• praca na warstwach
• pobieranie gotowych plików graficznych
• poznanie interfejsu oraz podstawowych narzędzi programu
Termin do uzgodnienia.

Tworzenie bloga nauczycielskiego w aplikacji Blogger

• zakładanie bloga
• tworzenie i publikowanie stron i postów
Termin do uzgodnienia.

Microsoft Sway - program do tworzenia ciekawej prezentacji

• zakładanie konta
• tworzenie i edycja prezentacji
• dodawanie materiałów multimedialnych
• pobieranie, udostępnianie i prezentowanie gotowych prac
Termin do uzgodnienia.

Genially - genialne narzędzie do tworzenia prezentacji i gier

• zakładanie konta
• tworzenie, edycja prezentacji i gier
• dodawanie plików multimedialnych
• udostępnianie gotowych prac
• przykłady zastosowania narzędzia na lekcji
Termin do uzgodnienia.

Padlet - wirtualna tablica do prezentacji danych oraz pracy zespołowej w edukacji

• zakładanie konta, logowanie na platformie Padlet
• tworzenie nowej tablicy - Padletu
• poznanie interfejsu oraz podstawowych narzędzi aplikacji Padlet
• dodawanie zawartości: tekstu, zdjęć, filmów, odsyłaczy do stron internetowych i in.
• udostępnianie tablicy innym użytkownikom
• sposoby wykorzystania aplikacji Padlet w edukacji
Termin do uzgodnienia.

Prezi - program do tworzenia prezentacji

• zakładanie konta
• dodawanie plików multimedialnych
• tworzenie i edycja prezentacji
• udostępnianie i prezentowanie gotowych prac
Termin do uzgodnienia.

Piktochart - prezentacja w formie infografiki

• zakładanie konta
• tworzenie i edycja infografiki oraz plakatu
• dodawanie materiałów multimedialnych
• pobieranie i udostępnianie gotowych prac
Termin do uzgodnienia.

Narzędzia edukacji zdalnej dla nauczycieli przedszkoli i klas I – III

• przykłady wykorzystania darmowych narzędzi internetowych wspomagających edukację zdalną najmłodszych
Termin do uzgodnienia.

Tworzenie książeczki elektronicznej w programie Storyjumper

• zapoznanie z interfejsem i podstawowymi narzędziami programu
• korzystanie z biblioteki programu dodawanie grafiki, tworzenie napisów
• udostępnianie książeczki dla uczniów, praca w zespole
Termin do uzgodnienia.

Image is not available
 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok