Nowości w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej
- Z motywami literackimi za pan brat, czyli ostatnie powtórzenie przed maturą! : scenariusz zajęć - klasa maturalna / Agata Zakrzewska-Okrojek // Polonistyka. - 2024, nr 2, s. 27-33
- Rozruchy i przerywniki, które odmieniają lekcje / Olga Woj // Polonistyka (czasopismo elektroniczne). - 2024, nr 1, s. 16-19
- Zabawy z synonimami i antonimami : scenariusz lekcji języka polskiego z wykorzystaniem nowych technologii w klasie IV szkoły podstawowej / Marzena Tyl // Polonistyka (czasopismo elektroniczne). - 2024, nr 1, s. 33-34
- "Pamiętniki" Jana Chryzostoma Paska / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [143]-158
Analiza i interpretacja utworu. Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Bogurodzica - dobrze i mądrze napisana pieśń średniowieczna: Poetycki traktat teologiczny i najbardziej zagadkowe dzieło literatury staropolskiej / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [27]-37
- Co byś zrobiła, gdybym umarła? Średniowieczna mowa uczuć. "Lament świętokrzyski" / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [47]-55
Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Jan Andrzej Morsztyn o chorobie z miłości / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, s. [111]-135
Analiza i interpretacja sonetu J.A. Morsztyna "Do trupa" oraz odniesienia do obrazu Rembrandta "Lekcja anatomii doktora Tulpa" w poezji S. Grochowiaka, J. Kaczmarskiego i J. Dehnela. - O niepewności i niestabilności ludzkiego życia w poezji Mikołaja Sępa Szarzyńskiego / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [103]-109
Analiza i interpretacja sonetu IV. Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Poezja Daniela Naborowskiego jako metafora uciekającego życia : człowiek i czas / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [137]-142
Analiza i interpretacja utworu "Krótkość żywota". Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Potęga i egalitaryzm - średniowieczna wizja śmierci. Motyw danse macabre. "Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią" - analiza i interpretacja fragmentów utworu / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [71]-89
Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Średniowieczne idee - asceza. O świętym, dla którego najważniejszy był Bóg / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [57]-69
- Średniowieczny wzór władcy / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [91]-96
- Święty Franciszek - patron ubogich i ekologów : Średniowieczne idee - franciszkanizm. "Kwiatki świętego Franciszka" / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. [39]-45
Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - "Milczenie roślin", "Właściwie każdy wiersz" : związki światopoglądu poetki z filozofią Camusa / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [69]-80
Analiza wierszy Wisławy Szymborskiej "Milczenie roślin" oraz "Właściwie każdy wiersz". Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - "Platon, czyli dlaczego" : związki światopoglądu poetki z filozofią Platona / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [81]-86
Analiza wiersza Wisławy Szymborskiej "Platon, czyli dlaczego". Zadania dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - "Rozmowa z kamieniem", "Bal" : związki światopoglądu poetki z filozofią Gottfrieda Wilhelma Leibniza / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [55]-68
Analiza wierszy Wisławy Szymborskiej "Rozmowa z kamieniem" oraz "Bal". Zadania dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - "Słuchawka", "Fotografia z 11 września" : milczenie i niedopowiedzenie w poezji Wisławy Szymborskiej / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [121]-130
Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - A więc wędrujmy... : wprowadzenie do analizy i interpretacji wiersza "Chwila" / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. s. [35]-41
Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Biografia Wisławy Szymborskiej : wprowadzenie do analizy i interpretacji wiersza "Pisanie życiorysu" / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [19]-33
Analiza wiersza Wisławy Szymborskiej "Pisanie życiorysu". Zadania dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Dobra czy niedobra historia małych dziewczynek? "Chwila w Troi" / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [43]-53
Analiza wiersza "Chwila w Troi" Wisławy Szymborskiej. Inspiracje dla nauczyciela. Polecenia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Podsumowanie : "Poeta i świat" - mowa noblowska Wisławy Szymborskiej / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [97]-106
Analiza wiersza Wisławy Szymborskiej "Głos w sprawie pornografii". Zadania dla uczniów szkół ponadpodstawowych. - Refleksje na temat kształcenia analizy i interpretacji utworu poetyckiego : "Wywiad z Atropos" / Ewa Boksa, Elżbieta Fert-Cichecka, Lidia Pasich // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 1, s. [107]-119
Zadania dla uczniów szkół ponadpodstawowych w oparciu o wiersz "Wywiad z Atropos" oraz obraz Johna Melhuisha Strudwicka "Złota nić".