Nowości w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej
Scenariusze zajęć, zabaw, inscenizacje dla przedszkolaków i uczniów klas I-III szkoły podstawowej:
- Piosenka - pokazywanka, żywy obraz, a może już przedstawienie? : praktyczne propozycje inscenizacji wykorzystujących ilustracje / Ewa Sobczyńska, Bożena Diks // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 34-35
Przykłady wierszy, bajek i opowiadań do wykorzystania w piosence-pokazywance, żywym obrazie i inscenizacjach. - Co mi w głowie siedzi? : scenariusz zajęć o tym, jak ważny jest mózg / Barbara Polińska // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 5, s. 16-17
Zajęcia dla uczniów kl. I-III SP. - Nasze pasje / Monika Sochacka // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 5, s. 34-35
Scenariusz zajęć dla kl. I-III na podstawie książki Rafała Witka Lewy, gola! - Dobre maniery, czyli savoir-vivre w edukacji inkluzyjnej szkoły podstawowej / Kinga Kusiak-Witek // Hejnał Oświatowy. - 2024, nr 4, s. 24-30
- Wychowanie przez czytanie, czyli o bon tonie na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej [kl. 4-6] / Joanna Kantor-Malik // Hejnał Oświatowy. - 2024, nr 4, s. 21-23
- Lekcja pachnąca łąką / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 42-43
Odkrywanie zapachów i emocji za pomocą dzieła Vincenta van Gogha. - Letni krajobraz : Pomysł na ciekawe zajęcia z zakresu edukacji artystycznej klas I-III / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 44
Scenariusz zajęć plastycznych dot. obrazu „Pole pszenicy z cyprysami” Vincenta van Gogha. - Odkrywcy lokalnych tajemnic : wakacyjna propozycja zajęć dla uczniów klas III szkoły podstawowej / Mateusz R. M. Rogalski // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 46-50
Scenariusz zajęć wakacyjnych. - Profilaktyka cyberzagrożeń w klasach młodszych – propozycje zajęć / Ewelina Polak-Janik // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 32-35
Zagrożenia związane z użytkowaniem internetu u dzieci młodszych. Pomysły na zajęcia dla klas I-III SP. - Rozwój intelektualny przez zabawę : kreatywne przerywniki dla dzieci na lekcji / Monika Litwinow // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 25-27
Propozycja ćwiczeń z neurodydaktyki: stymulujących oraz pobudzających dzieci do kreatywności. - Ernő Rubik - pan od kostki, która kręci cały świat / Mateusz R.M. Rogalski // Życie Szkoły. - 2024, nr 3, s. 37-42
- Geometryczny teatrzyk : pomysł na ciekawe zajęcia z zakresu edukacji artystycznej klas I-III / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2024, nr 3, s.18-19
- Wielokulturowość w szkole na przykładzie kultury Inuitów : innowacyjna edukacja na zajęciach w klasach I-III / Monika Litwinow // Życie Szkoły. - 2024, nr 3, s. 30-36
- „Rybek spotyka Muchomorka” – scenariusz inscenizacji dla przedszkoli do zagrania przez dwoje nauczycieli / Agnieszka Chudzik // Wychowanie w Przedszkolu. - 2024, nr 2, s. 48-49
Scenariusz przedstawienia z okazji „Dnia Grzyba”. - Dzień zdrowia – scenariusz inscenizacji dla przedszkoli / Agnieszka Chudzik // Wychowanie w Przedszkolu. - 2024, nr 2, s. 50-52
Scenariusz przedstawienia z okazji „Dnia Konsumenta”. - Grecja – kraj, nad którym latają pegazy / Mateusz Rogalski // Wychowanie w Przedszkolu. - 2024, nr 2, s. 42-47
Scenariusz zajęć o Grecji, z wykorzystaniem metody storytellingu. - Kosmiczny maj / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. - 2024, nr 2, s. 21-27 Scenariusz zajęć mających na celu wsparcie całościowego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem Układu Słonecznego, ciał niebieskich.
- Tulipany / Beata Kozłowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2024, nr 2, s. 14-20
Zabawy matematyczne i plastyczne których bohaterem jest kwiat - tulipan.
Scenariusze zajęć dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej:
- Doceniam i dziękuję : scenariusz lekcji dla klas VII-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 6, s. 57-58
- Sekretne życie mózgu nastolatka - scenariusz o tym, jak nie zwariować w okresie dojrzewania / Barbara Polińska // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 5, s. 18-20
Zajęcia dla uczniów kl. IV-VIII. Uczniowie dowiadują się m.in. jakie zmiany zachodzą w mózgu człowieka w okresie dojrzewania. - Włam się do mózgu : Czy nauka może być przyjemna? / Barbara Polińska // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 5, s. 22-24
Scenariusz zajęć dla kl. IV-VIII SP podczas których uczniowie poznają wybrane techniki uczenia się. - Jak wykorzystywać błędy w procesie uczenia się : scenariusz lekcji dla klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska -- (Materiały dla nauczycieli ) // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 4, s. 52
- Scenariusz lekcji: Tajemnice pokolenia / Katarzyna Bocheńska-Włostowska // Remedium. - 2024, nr 4, s. 9-11
Scenariusz zajęć nt. pokolenia Z dla nastolatków (urodzonych do 2012 r.). - Znaczenie błędów w procesie uczenia się : scenariusz lekcji dla klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska -- (Materiały dla nauczycieli ) // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 4, s. 51
Scenariusze zajęć dla uczniów szkoły ponadpodstawowej:
- Doceniam i dziękuję : scenariusz lekcji dla klas VII-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 6, s. 57-58
- Jak wykorzystywać błędy w procesie uczenia się : scenariusz lekcji dla klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 4, s. 52
- Znaczenie błędów w procesie uczenia się : scenariusz lekcji dla klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 4, s. 51
- Tworzenie i wykorzystywanie memów na lekcjach języka obcego / Magdalena Raczyńska-Wąsek // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 1, s. 51-54