Wydarzenia

serce ułożone z dłoni na tle zachodzącego słońca.

Wybór nowości (książek i artykułów) ze zbiorów PBW Filii w Suchej Beskidzkiej

 

Dla dzieci:

  1. Bezpieczna bajka / Roksana Jędrzejewska-Wróbel i in. - 44816
  2. Co robią uczucia? / Tina Oziewicz – 46216
  3. Co robić, gdy się martwisz : poradnik dla dzieci / Dawn Huebner – 46385
  4. Co robić, gdy się złościsz : techniki zarządzania złością (dla dzieci) - 46384
  5. Czy ten smutek kiedyś minie? : jak poradzić sobie z żalem / Dagmar Geisler - 46380
  6. Czujemisie / Agata Królak –  46387
  7. Daj mi spokój : jak nie dać sobie dokuczać / Elisabeth Zöller – 46378
  8. Dlaczego robisz mi na złość? : jak radzić sobie z nękaniem / Dagmar Geisler - 46379
  9. Księga emocji (opowiadania) / Maria Menendez-Ponte - 46388
  10. Narysuj emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych  / oprac. Magdalena Hinz – 45898
  11. Od złości do radości : jak rozpoznawać i okazywać uczucia / Holde Kreul – 46377
  12. Opowieści o Czujątkach : ćwiczenia z empatii dla dzieci i… dorosłych / Joanna Bogudał-Borkowska - 46036
  13. Tomcio rozwiązuje problemy : trudne emocje / Anna Kańciurzewska – 46389
  14. Tomcio rozwiązuje problemy : złość i agresja / Anna Kańciurzewska – 46390
  15. Trening superkoncentracji dla dzieci / Paulina Mechło, Magdalena Karpińska – 46376

 

Dla nastolatków:

  1. Dlaczego rodzice tak cię wkurzają i co z tym zrobić / Dean Burnett - 46396
  2. Filipek i dojrzewanie / Małgorzata Strękowska-Zaremba ; ilustracje Joanna Zagner-Kołat. - 46395
  3. Kolczasty nastolatek : bunt, ciało, miłość, talent, wolność (mini książeczki dla nastolatków) / Wiesław Gajewski - 46400
  4. 7 nawyków skutecznego nastolatka : obowiązkowy przewodnik dla młodzieży / Sean Covey ; przełożyła Anna Rędzio - 46190
  5. W pułapce myśli – dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Louise Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi - 46402

 

Dla nauczycieli:

  1. Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli / Joanna Berendt i in. - 46373
  2. Emocje, komunikacja, akceptacja : program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym / Agnieszka Lasota, Dominika Jońca - 46374
  3. Bajkoterapia w przedszkolu : bajki terapeutyczne (teksty bajek) / Maciejka Mazan –  45749
  4. Bajkoterapia w przedszkolu : scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii / Aneta Bartnicka-Kierylak, Karolina Świtaj-Wirtek – 45750
  5. Narysuj emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych  / oprac. Magdalena Hinz – 45898
  6. Opowieści o Czujątkach : ćwiczenia z empatii dla dzieci i… dorosłych / Joanna Bogudał-Borkowska - 46036
  7. Terapia śmiechem : całkiem poważna książka o śmiechu : teoria i scenariusze zabaw / Charmaine Liebertz – 45477
  8. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci : karty terapeutyczne i karty pracy / Agnieszka Lasota – 46375
  9. W pułapce myśli – dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Louise Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi - 46402

Artykuły:

  1. Bezpieczne przywiązanie w relacji dziecko-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 33-37
  2. Małe kroki, swobodny rozwój, zabawa i odpoczynek / Dorota Dziamska. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 6-10
  3. Kiedy nie wszystko idzie „jak po maśle” – jak reagować na trudne zachowania uczniów?  / Agata Semeniuk. „Życie Szkoły”, 2020, nr 5, s. 20-24
  4. Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala-Kulpińska. „Życie Szkoły”, 2021, nr 4, s. 22-25

 

Dla rodziców i dorosłych:

  1. Człowiek w poszukiwaniu sensu / Viktor E. Frankl – 46457
  2. Daj przestrzeń i bądź blisko : mindfulness dla rodziców i ich nastolatków / Eline Snel - 46217
  3. Dogadać się z nastolatkiem : dojrzałość i szacunek w relacji / Agnieszka Kozak, Joanna Berendt. - 46399
  4. Geografia szczęścia / Eric Weiner – 46456
  5. Głodni czasu : efektywne 168 godzin w 7 dni lub tydzień / Laura Vanderkam - 46452
  6. Hrabi (kabaret): duszkiem tak! / Jakub Jabłonka i in. - 46351
  7. Jak pomóc nastolatkom w walce ze strachem, lękiem i depresją / Roy Petitfils – 46403
  8. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa - 46404
  9. Kierunek: offline : jak znaleźć cyfrową równowagę i zrozumieć e-dzieciństwo swojego dziecka? / Agnieszka Krzyżanowska 46406
  10. Kolczasty nastolatek : bunt, ciało, miłość, talent, wolność (mini książeczki dla nastolatków) / Wiesław Gajewski – 46400
  11. Nakarm, naucz i puść wolno : jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych / Izabela Antosiewicz - 46398
  12. Nastolatek dla początkujących : nie daj się wylogować z ich życia / Leszek Talko – 45736
  13. Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal - 46453
  14. Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci… i ich rodziców / Eline Snel - 46241
  15. Siedem praktyk szczęścia : osiągnij wewnętrzny spokój i harmonię… / Rick Hanson – 46455
  16. W pułapce myśli : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Steven C. Hayes, Spencer Smith - 45354
  17. Znajdź spokój wewnętrzny : pomoc dla DDD i DDA w odzyskaniu emocjonalnej trzeźwości / Tian Dayton - 46454

Opracowała: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej

 

Szczególną potrzebą naszych dzieci w okresie pandemii jest pomoc w odzyskaniu utraconego poczucia bezpieczeństwa.

Indywidualny kontakt z dzieckiem – rady dla rodziców i nauczycieli
na podstawie literatury psychologicznej ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie Filii w Suchej Beskidzkiej:

  1. Rozmawiajmy z dzieckiem na temat tego, co się dzieje wokół niego: co widzi, słyszy i co czuje. Pozwólmy dziecku „wygadać się”. Szczera rozmowa, bez naszego pouczania i oceniania, daje dziecku poczucie bezpieczeństwa. Gdy poczuje się bezpiecznie chętniej posłucha tego, co mamy mu do przekazania.
  2. Nie zmuszajmy dziecka do rozmowy, jeżeli nie chce rozmawiać na trudny temat. Jest wiele innych form wspierania i towarzyszenia dziecku (propozycje na wspólne wyciszenie rodzica i dziecka zawiera m.in. książka „Uważność i spokój żabki” E. Snel). Warto dziecko przytulić, zapewnić o swojej bliskości. Cenne jest podjęcie wspólnego działania razem z dzieckiem (zrobić coś razem zamiast rozmowy o problemach).
  3. Dostarczajmy dziecku niezbędnych informacji, które pomogą mu zrozumieć trudną sytuację. Odpowiadajmy na jego pytania. Dbajmy, by ilość i szczegółowość informacji była dostosowana do wieku dziecka (informacje proste, konkretne, jednoznaczne, bez niepokojących niedomówień). Informując o pandemii, większą uwagę poświęcajmy działaniom, które służą zachowaniu zdrowia niż groźbom jego utraty (opis choroby, skutki). Strzeżmy dzieci przed nadmiarem informacji płynących z mediów czy naszych rozmów.
  4. Akceptujmy emocje dziecka (także swoje). Wspierajmy dzieci w sytuacji przeżywania lęku i innych trudnych emocji. Zaprzeczanie odczuwanym emocjom, pogłębia niepokój. Warto pomóc dziecku uświadomić, co przeżywa (nazwać emocję) i dlaczego (określić problem). W kolejnym kroku poszukajmy wspólnie z dzieckiem odpowiedzi na pytanie: Co możemy zrobić, by tej konkretnej trudności zaradzić? Odkrycie możliwości działania i podjęcie go chroni przed bezradnością. Warto mieć na uwadze ten fakt, ponieważ utrzymująca się dłużej bezradność może prowadzić do czynności samookaleczania się u dzieci, do depresji, prób samobójczych.
  5. Zwróćmy uwagę na niekorzystne dla zdrowia (utrzymujące się dłużej) zmiany w zachowaniu dziecka i poinformujmy o tym rodziców. W przypadku małych dzieci często wystarczy większa uwaga i pomoc ze strony ich bliskiego. Kontakt z psychologiem stosuje się wówczas, gdy jest to konieczne (rozmowa z psychologiem dla małego dziecka może być bardzo trudna).
  6. Zwracajmy uwagę na komunikaty i rady, jakie dajemy dziecku. Najlepiej, aby były pozytywne (mówmy dzieciom: Myjemy ręce po to, żeby być zdrowym). Dawajmy dużo wzmocnień. Chwalmy dziecko za aktywności, które podjęło, zamiast wyłapywać same braki, słabe strony i straszyć.
  7. DOROSŁY - pierwsza i najważniejsza pomoc dla dziecka. Dziecko nie ma umiejętności psychologicznych, aby mogło samo sobie poradzić. Na świat patrzy przez informacje otrzymane od nas, dorosłych. Nasze przeżywanie i postępowanie jest dla niego wzorem do naśladowania. Zatem, to od nas zależy, jak poradzą sobie nasze dzieci. Warto dbać regularnie o swój własny rezerwuar energii, ponieważ możemy dać tyle, ile sami mamy.

Praca metodyczna z grupą dzieci – rady dla nauczycieli:

Poczucie bezpieczeństwa jest podstawową potrzebą dziecka. Warto pamiętać o tym, że mózg uczy się wtedy, gdy czuje się bezpiecznie. W piśmiennictwie metodycznym dla przedszkoli zaproponowano, aby obecnie pracę metodyczną z dziećmi oprzeć o „małe kroki”, a nie ambitne plany realizacji wielu przedsięwzięć i projektów. „Małe kroki” to aktywności podstawowe i niezbędne dla wspierania rozwoju dzieci (mniej zajęć, ograniczonych do najistotniejszych dla rozwoju, powtarzających się o stałych porach - stały rytm). Warto dać dzieciom czas na rozmowy, przytulenie, zapewnienie, iż nad naszym zdrowiem czuwają lekarze, ale i my sami możemy zadbać o nasze zdrowie, gdy przyjmiemy odpowiednie zachowania. Źródło: Dorota Dziamska, Małe kroki, swobodny rozwój, zabawa i odpoczynek. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 6-10

W pracy z dziećmi zaleca się metody, które redukują lęk. Są to m.in.:

  • - ruch, aktywność fizyczna,
  • - zabawy, gry,
  • - czytanie dzieciom, bajkoterapia,
  • - ćwiczenia relaksacyjne, na koncentrację.

Wybrane publikacje ze zbiorów PBW Filii w Suchej Beskidzkiej:

  1. Człowiek w poszukiwaniu sensu / Viktor E. Frankl – 46457
  2. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa - 46404
  3. Jak pomóc nastolatkom w walce ze stresem, lękiem i depresją / Roy Petitfils - 46403
  4. Nakarm, naucz i puść wolno : jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych / Izabela Antosiewicz - 46398
  5. Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci… i ich rodziców / Eline Snel - 46241
  6. W pułapce myśli : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Steven C. Hayes, Spencer Smith - 45354
  7. W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Louise Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi - 46402
    Artykuły:
  8. Bajkoterapia w pracy nad lękami dzieci w przedszkolu / Monika Litwinow. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 1, s. 52-57
  9. Bezpieczne przywiązanie w relacji dziecko-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska. Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 33-37
  10. COVID-19 – o lęku przed nieznanym / Anna Naruszewicz. Remedium”, 2020, nr 4, s. 6-8
  11. Dziecko w czasach zarazy / Magdalena Śniegulska, rozm. przepr. Kinga Bartkowiak. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 5, s. 10-14
  12. Emocje dzieci w sytuacji kryzysu epidemiologicznego : bajkoterapia w odpowiedzi na strach przed wirusem / Monika Litwinow. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 4/5, s. 24-28
  13. Jak żyć w czasach pandemii i nie zwariować? / Sylwia Pawłowska.Remedium”, 2020, nr 4, s. 2-5
  14. Kiedy nie wszystko idzie „jak po maśle” – jak reagować na trudne zachowania uczniów? / Agata Semeniuk. „Życie Szkoły”, 2020, nr 5, s. 20-24
  15. Małe kroki, swobodny rozwój, zabawa i odpoczynek / Dorota Dziamska. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 6-10
  16. Nie taki straszny lęk : jak wspierać dzieci, kiedy się boją? / Agnieszka Ludorowska. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 4/5, s. 33-36
  17. Oswoić strach / Magdalena Śniegulska. Remedium”, 2020, nr 4, s. 9-11
  18. Porozumienie bez przemocy : jak je wykorzystywać w trudnych rozmowach z dziećmi? / Magdalena Lange-Rachwał. „Życie Szkoły”, 2021, nr 5, s. 10-14
  19. Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Litwinow. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 1, s. 6-11
  20. Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala-Kulpińska.Życie Szkoły”, 2021, nr 4, s. 22-25

 Opracowała: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej

 

Konkurs „Wnuczka, wnuczek edukuje - babcia, dziadek się stosuje!”

 

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa małopolskiego do wzięcia udziału w konkursie

„Wnuczka, wnuczek edukuje - babcia, dziadek się stosuje!”.


OrganizatorzyMałopolska Policja wraz z Partnerami - Urzędem Marszałkowskim Województwa MałopolskiegoKuratorium Oświaty w KrakowieRadiem Kraków S.A. oraz Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.

Rozpoczęcie: 23 września 2021 r.

Termin nadsyłania zgłoszeń: 23 listopada 2021 r.

Cel: promocja bezpieczeństwa Małopolan, dotarcie poprzez młodych do jak największego grona seniorów narażonych na działania oszustów, integracja międzypokoleniowa.

Zadanie: wykonanie pracy konkursowej przeznaczonej dla seniorów, w dowolnej technice (np. w postaci zdjęcia, grafiki, komiksu, memu, itp.), o tematyce dotyczącej zagrożeń oszustwami, z jakimi osoby starsze mogą się spotkać na co dzień. Zakres tematyczny pracy konkursowej powinien odnosić się do najczęstszych metod działania oszustów „na policjanta”, „na wnuczka” itp. W konkursie można przesłać jedną pracę w postaci zdjęcia/grafiki lub w formie reportażu do pięciu zdjęć.

Zwycięzcy otrzymają nagrody.

Województwo Małopolskie realizuje program „Dwujęzyczny przedszkolak 2021”, który jest elementem Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci/Bilingual Future”.

Celem projektu jest pomoc w opanowaniu przez dzieci języka angielskiego na poziomie dwujęzycznym

Program będzie realizowany w przedszkolach już od września. Udział małopolskich maluchów jest bezpłatny.

 

 

Łódź z książkami w tle wyspa na środku oceanu.

Na szarym tle po lewej stronie portret św. Maksymiliana Marii Kolbego, po prawej stronie napis Konkurs dla uczniów małopolskich szkół "Święty Maksymilian patronem trudnych wyborów"

Serdecznie zachęcamy do udziału w konkursie pt. "Święty Maksymilian patronem trudnych wyborów", który jest adresowany do uczniów małopolskich szkół.

Konkurs jest częścią przedsięwzięcia planowanego w Krakowie, Oświęcimiu i Harmężach w dniach 21-29 maja 2021 roku pt. Wychowanie w trosce o wartości. Św. Maksymilian patronem trudnych wyborów, mającego na celu oddanie hołdu wyjątkowemu franciszkaninowi, misjonarzowi, autorytetowi moralnemu oraz wzorowi humanitaryzmu, który dobrowolnie oddał swoje życie, aby uratować życie drugiego człowieka.

Organizatorami konkursu są:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie i Filia w Oświęcimiu,
Centrum Św. Maksymiliana w Harmężach,
oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu.

Szczegółowe informacje o konkursie

 

Grafika przedstawia chłopca siedzącego przy biurku, wokół kolorowe różne ikonki.

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej zaprasza nauczycieli na bezpłatne warsztaty

Tworzenie quizów z wykorzystaniem aplikacji Learning Apps

Krótki opis warsztatów: tworzenie interaktywnych ćwiczeń, gier, quizów, które można wykorzystać na lekcji jako atrakcyjną formę powtórki lub pomoc w zrozumieniu trudniejszych tematów.

Książki

Zasady i warunki korzystania ze zbiorów i usług Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie Filii w Suchej Beskidzkiej w czasie epidemii COVID-19:

  1. Biblioteka pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach:

    poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek:  8.00-17.00; 
    środa:  8.00-15.00
    sobota, niedziela i święta – nieczynne

  2. Biblioteka wypożycza zbiory na zewnątrz oraz udostępnia na miejscu w Czytelni
  3. Obsługa Czytelników na terenie Biblioteki odbywa się pojedynczo w holu Wypożyczalni z zachowaniem wszelkich rygorów bezpieczeństwa sanitarnego.
  4. Czytelnik zobowiązany jest do założenia maseczki zakrywającej usta i nos oraz do zdezynfekowania rąk.
  5. Zbiory zwrócone podlegają kwarantannie na czas 3 dni. W tym czasie nie będą wypożyczane.
  6. Zaleca się (ale nie jest to konieczne) wcześniejsze zamawianie materiałów bibliotecznych pocztą elektroniczną na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 33 874 24 04.
  7. Czytelnia udostępnia trzy miejsca dla Czytelników (w tym jedno stanowisko komputerowe) z zachowaniem rygorów bezpieczeństwa sanitarnego. Usługi skanowania i drukowania wykonuje bibliotekarz na zamówienie Czytelnika.
  8. Czytelnicy mogą składać zamówienia na bezpłatne skany wybranych fragmentów materiałów bibliotecznych (fragmenty artykułów, rozdziałów z książek), wyłącznie do użytku własnego ((Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych Art. 23 oraz Art. 27-28 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r.). Będą one realizowane w miarę możliwości na bieżąco lub w kolejnym dniu roboczym. Zamówienia wraz z numerem karty Czytelnika należy przesyłać na adres mailowy Biblioteki: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  9. Obecnie nie realizujemy zamówień na wypożyczenia międzybiblioteczne.
  10. Opłatę za niezwrócenie materiałów bibliotecznych w terminie można przesyłać na konto Biblioteki: 39 1020 4900 0000 8502 3122 7919.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług : )

 

  1. Genially - genialne narzędzie do tworzenia prezentacji i gier
  2. Pomoc dzieciom i młodzieży
  3. Prowadzenie lekcji zdalnych z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams
  4. Narzędzia edukacji zdalnej dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III – warsztaty online
  5. Wordwall - proste narzędzie do tworzenia materiałów dydaktycznych – warsztaty online
  6. Narzędzia do prezentacji danych oraz pracy zespołowej: Padlet i Wakelet – warsztaty online
  7. „Biblioteka – wyzwania i możliwości”. Konferencja metodyczna dla nauczycieli bibliotekarzy
  8. XX Dzień Papieski
  9. Pierwszy dzień jesieni
  10. Międzynarodowy Dzień Pokoju
  11. „Edukacja inaczej” – konferencja online Akademii WSB - 26.09.2020
  12. Dwujęzyczne wakacje małopolskich przedszkolaków – zapraszamy do udziału w projekcie!
  13. Wakacyjna oferta warsztatów online dla nauczycieli
  14. "Mieszkańcy Babiogórskiego lasu" - quiz dla dzieci z okazji Święta Małopolski
  15. Narzędzia do prezentacji danych oraz pracy zespołowej dla nauczycieli bibliotekarzy i nie tylko...
  16. Wybrane narzędzia dla nauczycieli bibliotekarzy (i nie tylko) tworzących szkolenia online
  17. 26 maja - Dzień Matki
  18. 100 rocznica urodzin Jana Pawła II
  19. Międzynarodowy Dzień Muzeów
  20. Ciekawe programy do tworzenia grafiki, ulotek, plakatów dla nauczycieli bibliotekarzy i nie tylko...
  21. Kreatywne narzędzia internetowe w pracy nauczyciela bibliotekarza i nie tylko... Cz. 2
  22. Dzień Bibliotekarzy i Bibliotek
  23. Świat baśni Andersena - quiz czytelniczy. Tydzień Bibliotek 2020
  24. Godne polecenia z naszej czytelni online... Tydzień Bibliotek 2020
  25. Konstytucja 3 Maja
  26. Kreatywne narzędzia internetowe w pracy nauczyciela bibliotekarza i nie tylko... Cz. 1
  27. 23 kwietnia - Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
  28. 22 kwietnia - Światowy Dzień Ziemi
  29. Gry i zabawy z dziećmi - propozycje ciekawych stron internetowych
  30. 7 kwietnia - Światowy Dzień Zdrowia
  31. 2 kwietnia - Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
  32. Rok Świętego Jana Pawła II - wybór scenariuszy przedstawień, inscenizacji...
  33. „STANISŁAW MONIUSZKO - OBRAZY MUZYKĄ MALOWANE” – WYSTAWA PRAC KONKURSOWYCH
  34. Zajęcia dla dzieci i młodzieży 2019/2020
  35. „Stanisław Moniuszko - obrazy muzyką malowane” – konkurs
  36. Wakacyjny Klubik Programisty - zajęcia dla dzieci
  37. IV Nowe Ogólnopolskie Forum Bibliotek Pedagogicznych – fotorelacja
  38. 99. rocznica urodzin św. Jana Pawła II - wystawa i zajęcia dla dzieci
  39. 8-15 maja XVI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek
  40. ZAWÓD BIBLIOTEKARZ - preorientacja zawodowa - zajęcia dla dzieci
  41. JUŻ WIOSNA! - zajęcia dla dzieci - EDUKACJA REGIONALNA
  42. II POWIATOWY FESTIWAL NAUKI
  43. KSIĄŻKA z biblioteki - zajęcia dla dzieci
  44. ZIMOWE ŚPIOCHY - zajęcia dla dzieci
  45. POLSKA – edukacja patriotyczna - podsumowanie zajęć dla dzieci
  46. POLSKA – edukacja patriotyczna – podsumowanie zajęć dla młodzieży
  47. DORADZTWO ZAWODOWE – EDUKACJA INFORMACYJNA – podsumowanie zajęć dla młodzieży
  48. Ferie zimowe 2019 - zajęcia dla dzieci
  49. Finał konkursu "Ta, co nie zginęła"
  50. WYNIKI Międzyfilialnego Konkursu Literackiego „Ta, co nie zginęła”
  51. 100. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI przez POLSKĘ – zajęcia dla najmłodszych
  52. Polska 1918 - 2018. Stulecie odzyskania Niepodległości - wystawa
  53. Międzyfilialny Konkurs Literacki "TA, CO NIE ZGINĘŁA"
  54. BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNE - BIBLIOTEKI SZKOLNE
  55. MAŁOPOLSKIE DNI RODZINY 2018
  56. EDUKACJA DLA PRZYRODY
  57. BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE – zajęcia dla młodzieży
  58. ZAJĘCIA DLA NAJMŁODSZYCH
  59. POWIATOWY FESTIWAL NAUKI
  60. WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI - TIK
  61. HISTORIA PISMA - ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
  62. ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
  63. DUŻA I MAŁA OJCZYZNA - ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW
  64. BIBLIOTEKI TRADYCYJNE I CYFROWE - ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
  65. STANISŁAW WYSPIAŃSKI - WYSTAWA
  66. NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
  67. PRAWO AUTORSKIE - ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
  68. II NOWE OGÓLNOPOLSKIE FORUM BIBLIOTEK PEDAGOGICZNYCH
  69. MAŁOPOLSKI FESTIWAL PROGRAMOWANIA
  70. Wystawa Babiogórskiego Parku Narodowego
  71. III Konferencja Naukowa z cyklu „Człowiek w świecie informacji” pt. „BEZPIECZEŃSTWO INFORMACYJNE”
Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok