Wydarzenia

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki zostały przygotowane pakiety edukacyjnych kartek okolicznościowych, w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego pod patronatem honorowym Członka Zarządu Województwa Małopolskiego p. Marty Malec-Lech.

W Laurce dla Mamy dzieci będą miały możliwość stworzenia własnego rysunku i ofiarowania swoim Mamom. Laurka zawiera również informację zachęcającą Mamy do troski o swoje zdrowie.

Serdecznie zapraszamy nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych do odbioru Laurek (bezpłatne) w siedzibie naszej Biblioteki:

PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
FILIA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
ul. Adama Mickiewicza 23A
34-200 Sucha Beskidzka

 

Z okazji obchodów Tygodnia Bibliotek serdecznie zapraszamy uczniów do udziału w zajęciach organizowanych w naszej bibliotece. Tematyka zajęć łączy się z tegorocznym hasłem „Biblioteka – świat w jednym miejscu”:

1. "Kosmos w Bibliotece" - gra planszowa dla dzieci klas 1-4 szkoły podstawowej.

2. "Biblioteka - świat w jednym miejscu" escape room - zajęcia dla dzieci i młodzieży (szkoła podstawowa i średnia).

Prosimy o wcześniejsze (telefoniczne) uzgodnienie terminu zajęć. Zajęcia będą realizowane w maju i czerwcu.

Ponadto, wszystkie dzieci zachęcamy do udziału w naszej grze online "Kosmos i jego tajemnice".

W piątek 29 kwietnia przekazałyśmy zebrane dary osobom potrzebującym. Są wdzięczni za okazaną pomoc. Naszym wspaniałym Darczyńcom z całego serca dziękujemy za ofiarowane: zabawki dla dzieci, artykuły papiernicze i szkolne, słodycze, odzież i obuwie dla dzieci i młodzieży, środki higieniczne i inne przydatne rzeczy.

 
Dziękujemy wszystkim Ofiarodawcom, a w szczególności:
naszym Koleżankom z PBW Filii w Wadowicach, Pracownikom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej, Szefostwu i Pracownikom firmy MAX-BUD w Budzowie, Pani Monice Miłobędzkiej-Basiurze (Gabinet Psychologiczno-Terapeutyczny w Suchej Beskidzkiej) oraz wszystkim innym, którzy się przyczynili do powstania tego przydatnego i miłego daru, trafiającego wprost w potrzeby rodzin tymczasowo zakwaterowanych w naszej okolicy.
 
Laurki od dzieci dla Darczyńców :-)

Sytuacja związana z wojną w Ukrainie wymaga od dorosłych podejmowania rozmów z dziećmi na bardzo trudne tematy. Młodzi ludzie potrzebują wsparcia w zakresie zrozumienia swoich uczuć i myśli oraz poznania sposobów radzenia sobie z nimi.


Prezentujemy zbiór wybranych materiałów edukacyjnych, dostępnych online dla nauczycieli, wychowawców, rodziców, opiekunów, przygotowanych przez PBW w Krakowie.

 

Jak rozmawiać o wojnie? - materiały edukacyjne i pomocnicze

 

 

W zawiązku z prośbą, aby Filia zorganizowała punkt zbiórki darów dla Ukrainy, od poniedziałku 28 lutego br. osoby chcące pomóc, mogą przynosić do siedziby Biblioteki (ul. Adama Mickiewicza 23A, 34-200 Sucha Beskidzka, budynek LO od strony przedszkola) najpotrzebniejsze artykuły, m.in.:

- żywność z długą datą przydatności do spożycia (w formie gotowej
do spożycia, bez potrzeby gotowania itp.),

- butelkowaną wodę mineralną,

- odzież, obuwie (czyste, najlepiej nowe), bieliznę osobistą,

- środki higieny osobistej, kosmetyki dla dzieci i dorosłych

- inne przydatne rzeczy.

Dary można składać w godzinach pracy Filii:

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek - 8.00-17.00
środa - 8.00-15.00

Serdecznie zapraszamy do pomocy!

 

 

Umiejętność skupiania uwagi jest nieoceniona, tak wiele przynosi korzyści. Przy dobrej koncentracji wykonujemy nasze prace najlepiej jak potrafimy, osiągając zamierzony efekt. Głębokie skupienie na zadaniu wyzwala w nas kreatywność i pomysłowość. To cechy bardzo pożądane dzisiaj. Uważne słuchanie drugiego człowieka gwarantuje pełniejsze zrozumienie jego przekazu. Dzięki naszej uwadze dokonujemy refleksji nad sobą. Jest nieodzowna w budowaniu udanych relacji z ludźmi.

 

Jak skupić uwagę, gdy jest nam potrzebna? Jak ukierunkować ją na to, co jest dla nas ważne, lecz niekoniecznie atrakcyjne? Jak ochronić się przed „rozpraszaczami”? Z pomocą przychodzą nam liczne publikacje autorów, którzy w sposób profesjonalny zajmują się tematem ludzkiej uwagi, prowadzą szkolenia i zajęcia edukacyjne. Polecamy kilka z nich.

serce ułożone z dłoni na tle zachodzącego słońca.

Wybór nowości (książek i artykułów) ze zbiorów PBW Filii w Suchej Beskidzkiej:

Dla dzieci

  1. Bezpieczna bajka / Roksana Jędrzejewska-Wróbel i in. Sygnatura 44816
  2. Co robią uczucia? / Tina Oziewicz. Sygnatura 46216
  3. Co robić, gdy się martwisz : poradnik dla dzieci / Dawn Huebner. Sygnatura 46385
  4. Co robić, gdy się złościsz : techniki zarządzania złością (dla dzieci). Sygnatura 46384
  5. Czy ten smutek kiedyś minie? : jak poradzić sobie z żalem / Dagmar Geisler. Sygnatura 46380
  6. Czujemisie / Agata Królak. Sygnatura 46387
  7. Daj mi spokój : jak nie dać sobie dokuczać / Elisabeth Zöller. Sygnatura 46378
  8. Dlaczego robisz mi na złość? : jak radzić sobie z nękaniem / Dagmar Geisler. Sygnatura 46379
  9. Księga emocji (opowiadania) / Maria Menendez-Ponte. Sygnatura 46388
  10. Narysuj emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych  / oprac. Magdalena Hinz. Sygnatura 45898
  11. Od złości do radości : jak rozpoznawać i okazywać uczucia / Holde Kreul. Sygnatura 46377
  12. Opowieści o Czujątkach : ćwiczenia z empatii dla dzieci i… dorosłych / Joanna Bogudał-Borkowska. Sygnatura 46036
  13. Tomcio rozwiązuje problemy : trudne emocje / Anna Kańciurzewska. Sygnatura 46389
  14. Tomcio rozwiązuje problemy : złość i agresja / Anna Kańciurzewska. Sygnatura 46390
  15. Trening superkoncentracji dla dzieci / Paulina Mechło, Magdalena Karpińska. Sygnatura 46376

Dla nastolatków

  1. Dlaczego rodzice tak cię wkurzają i co z tym zrobić / Dean Burnett. Sygnatura 46396
  2. Filipek i dojrzewanie / Małgorzata Strękowska-Zaremba ; ilustracje Joanna Zagner-Kołat. Sygnatura 46395
  3. Kolczasty nastolatek : bunt, ciało, miłość, talent, wolność (mini książeczki dla nastolatków) / Wiesław Gajewski. Sygnatura 46400
  4. 7 nawyków skutecznego nastolatka : obowiązkowy przewodnik dla młodzieży / Sean Covey ; przełożyła Anna Rędzio. Sygnatura 46190
  5. W pułapce myśli – dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Louise Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi. Sygnatura 46402

Dla nauczycieli

  1. Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli / Joanna Berendt i in. Sygnatura 46373
  2. Emocje, komunikacja, akceptacja : program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym / Agnieszka Lasota, Dominika Jońca. Sygnatura 46374
  3. Bajkoterapia w przedszkolu : bajki terapeutyczne (teksty bajek) / Maciejka Mazan. Sygnatura 45749
  4. Bajkoterapia w przedszkolu : scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii / Aneta Bartnicka-Kierylak, Karolina Świtaj-Wirtek. Sygnatura 45750
  5. Narysuj emocje : ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu stanów emocjonalnych  / oprac. Magdalena Hinz. Sygnatura 45898
  6. Opowieści o Czujątkach : ćwiczenia z empatii dla dzieci i… dorosłych / Joanna Bogudał-Borkowska. Sygnatura 46036
  7. Terapia śmiechem : całkiem poważna książka o śmiechu : teoria i scenariusze zabaw / Charmaine Liebertz. Sygnatura 45477
  8. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci : karty terapeutyczne i karty pracy / Agnieszka Lasota. Sygnatura 46375
  9. W pułapce myśli – dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Louise Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi. Sygnatura 46402

Artykuły:

  1. Bezpieczne przywiązanie w relacji dziecko-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 33-37
  2. Małe kroki, swobodny rozwój, zabawa i odpoczynek / Dorota Dziamska. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 6-10
  3. Kiedy nie wszystko idzie „jak po maśle” – jak reagować na trudne zachowania uczniów?  / Agata Semeniuk. „Życie Szkoły”, 2020, nr 5, s. 20-24
  4. Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala-Kulpińska. „Życie Szkoły”, 2021, nr 4, s. 22-25

Dla rodziców i dorosłych

  1. Człowiek w poszukiwaniu sensu / Viktor E. Frankl. Sygnatura 46457
  2. Daj przestrzeń i bądź blisko : mindfulness dla rodziców i ich nastolatków / Eline Snel. Sygnatura 46217
  3. Dogadać się z nastolatkiem : dojrzałość i szacunek w relacji / Agnieszka Kozak, Joanna Berendt. Sygnatura 46399
  4. Geografia szczęścia / Eric Weiner. Sygnatura 46456
  5. Głodni czasu : efektywne 168 godzin w 7 dni lub tydzień / Laura Vanderkam. Sygnatura 46452
  6. Hrabi (kabaret): duszkiem tak! / Jakub Jabłonka i in. Sygnatura 46351
  7. Jak pomóc nastolatkom w walce ze strachem, lękiem i depresją / Roy Petitfils. Sygnatura 46403
  8. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa. Sygnatura 46404
  9. Kierunek: offline : jak znaleźć cyfrową równowagę i zrozumieć e-dzieciństwo swojego dziecka? / Agnieszka Krzyżanowska. Sygnatura 46406
  10. Kolczasty nastolatek : bunt, ciało, miłość, talent, wolność (mini książeczki na temat nastolatków) / Wiesław Gajewski. Sygnatura 46400
  11. Nakarm, naucz i puść wolno : jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych / Izabela Antosiewicz. Sygnatura 46398
  12. Nastolatek dla początkujących : nie daj się wylogować z ich życia / Leszek Talko. Sygnatura 45736
  13. Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal. Sygnatura 46453
  14. Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci… i ich rodziców / Eline Snel. Sygnatura 46241
  15. Siedem praktyk szczęścia : osiągnij wewnętrzny spokój i harmonię… / Rick Hanson. Sygnatura 46455
  16. W pułapce myśli : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Steven C. Hayes, Spencer Smith. Sygnatura 45354
  17. Znajdź spokój wewnętrzny : pomoc dla DDD i DDA w odzyskaniu emocjonalnej trzeźwości / Tian Dayton. Sygnatura 46454

Zapraszamy do skorzystania z naszych zbiorów!
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej

 

Szczególną potrzebą naszych dzieci w okresie pandemii jest pomoc w odzyskaniu utraconego poczucia bezpieczeństwa.

Indywidualny kontakt z dzieckiem – rady dla rodziców i nauczycieli
na podstawie literatury psychologicznej ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie Filii w Suchej Beskidzkiej:

  1. Rozmawiajmy z dzieckiem na temat tego, co się dzieje wokół niego: co widzi, słyszy i co czuje. Pozwólmy dziecku „wygadać się”. Szczera rozmowa, bez naszego pouczania i oceniania, daje dziecku poczucie bezpieczeństwa. Gdy poczuje się bezpiecznie chętniej posłucha tego, co mamy mu do przekazania.
  2. Nie zmuszajmy dziecka do rozmowy, jeżeli nie chce rozmawiać na trudny temat. Jest wiele innych form wspierania i towarzyszenia dziecku (propozycje na wspólne wyciszenie rodzica i dziecka zawiera m.in. książka „Uważność i spokój żabki” E. Snel). Warto dziecko przytulić, zapewnić o swojej bliskości. Cenne jest podjęcie wspólnego działania razem z dzieckiem (zrobić coś razem zamiast rozmowy o problemach).
  3. Dostarczajmy dziecku niezbędnych informacji, które pomogą mu zrozumieć trudną sytuację. Odpowiadajmy na jego pytania. Dbajmy, by ilość i szczegółowość informacji była dostosowana do wieku dziecka (informacje proste, konkretne, jednoznaczne, bez niepokojących niedomówień). Informując o pandemii, większą uwagę poświęcajmy działaniom, które służą zachowaniu zdrowia niż groźbom jego utraty (opis choroby, skutki). Strzeżmy dzieci przed nadmiarem informacji płynących z mediów czy naszych rozmów.
  4. Akceptujmy emocje dziecka (także swoje). Wspierajmy dzieci w sytuacji przeżywania lęku i innych trudnych emocji. Zaprzeczanie odczuwanym emocjom, pogłębia niepokój. Warto pomóc dziecku uświadomić, co przeżywa (nazwać emocję) i dlaczego (określić problem). W kolejnym kroku poszukajmy wspólnie z dzieckiem odpowiedzi na pytanie: Co możemy zrobić, by tej konkretnej trudności zaradzić? Odkrycie możliwości działania i podjęcie go chroni przed bezradnością. Warto mieć na uwadze ten fakt, ponieważ utrzymująca się dłużej bezradność może prowadzić do czynności samookaleczania się u dzieci, do depresji, prób samobójczych.
  5. Zwróćmy uwagę na niekorzystne dla zdrowia (utrzymujące się dłużej) zmiany w zachowaniu dziecka i poinformujmy o tym rodziców. W przypadku małych dzieci często wystarczy większa uwaga i pomoc ze strony ich bliskiego. Kontakt z psychologiem stosuje się wówczas, gdy jest to konieczne (rozmowa z psychologiem dla małego dziecka może być bardzo trudna).
  6. Zwracajmy uwagę na komunikaty i rady, jakie dajemy dziecku. Najlepiej, aby były pozytywne (mówmy dzieciom: Myjemy ręce po to, żeby być zdrowym). Dawajmy dużo wzmocnień. Chwalmy dziecko za aktywności, które podjęło, zamiast wyłapywać same braki, słabe strony i straszyć.
  7. DOROSŁY - pierwsza i najważniejsza pomoc dla dziecka. Dziecko nie ma umiejętności psychologicznych, aby mogło samo sobie poradzić. Na świat patrzy przez informacje otrzymane od nas, dorosłych. Nasze przeżywanie i postępowanie jest dla niego wzorem do naśladowania. Zatem, to od nas zależy, jak poradzą sobie nasze dzieci. Warto dbać regularnie o swój własny rezerwuar energii, ponieważ możemy dać tyle, ile sami mamy.

Praca metodyczna z grupą dzieci – rady dla nauczycieli:

Poczucie bezpieczeństwa jest podstawową potrzebą dziecka. Warto pamiętać o tym, że mózg uczy się wtedy, gdy czuje się bezpiecznie. W piśmiennictwie metodycznym dla przedszkoli zaproponowano, aby obecnie pracę metodyczną z dziećmi oprzeć o „małe kroki”, a nie ambitne plany realizacji wielu przedsięwzięć i projektów. „Małe kroki” to aktywności podstawowe i niezbędne dla wspierania rozwoju dzieci (mniej zajęć, ograniczonych do najistotniejszych dla rozwoju, powtarzających się o stałych porach - stały rytm). Warto dać dzieciom czas na rozmowy, przytulenie, zapewnienie, iż nad naszym zdrowiem czuwają lekarze, ale i my sami możemy zadbać o nasze zdrowie, gdy przyjmiemy odpowiednie zachowania. Źródło: Dorota Dziamska, Małe kroki, swobodny rozwój, zabawa i odpoczynek. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 6-10

W pracy z dziećmi zaleca się metody, które redukują lęk. Są to m.in.:

  • - ruch, aktywność fizyczna,
  • - zabawy, gry,
  • - czytanie dzieciom, bajkoterapia,
  • - ćwiczenia relaksacyjne, na koncentrację.

Wybrane publikacje ze zbiorów PBW Filii w Suchej Beskidzkiej:

  1. Człowiek w poszukiwaniu sensu / Viktor E. Frankl – 46457
  2. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa - 46404
  3. Jak pomóc nastolatkom w walce ze stresem, lękiem i depresją / Roy Petitfils - 46403
  4. Nakarm, naucz i puść wolno : jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych / Izabela Antosiewicz - 46398
  5. Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci… i ich rodziców / Eline Snel - 46241
  6. W pułapce myśli : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Steven C. Hayes, Spencer Smith - 45354
  7. W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Louise Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi - 46402
    Artykuły:
  8. Bajkoterapia w pracy nad lękami dzieci w przedszkolu / Monika Litwinow. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 1, s. 52-57
  9. Bezpieczne przywiązanie w relacji dziecko-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska. Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 33-37
  10. COVID-19 – o lęku przed nieznanym / Anna Naruszewicz. Remedium”, 2020, nr 4, s. 6-8
  11. Dziecko w czasach zarazy / Magdalena Śniegulska, rozm. przepr. Kinga Bartkowiak. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 5, s. 10-14
  12. Emocje dzieci w sytuacji kryzysu epidemiologicznego : bajkoterapia w odpowiedzi na strach przed wirusem / Monika Litwinow. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 4/5, s. 24-28
  13. Jak żyć w czasach pandemii i nie zwariować? / Sylwia Pawłowska.Remedium”, 2020, nr 4, s. 2-5
  14. Kiedy nie wszystko idzie „jak po maśle” – jak reagować na trudne zachowania uczniów? / Agata Semeniuk. „Życie Szkoły”, 2020, nr 5, s. 20-24
  15. Małe kroki, swobodny rozwój, zabawa i odpoczynek / Dorota Dziamska. „Wychowanie w Przedszkolu”, 2021, nr 1, s. 6-10
  16. Nie taki straszny lęk : jak wspierać dzieci, kiedy się boją? / Agnieszka Ludorowska. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 4/5, s. 33-36
  17. Oswoić strach / Magdalena Śniegulska. Remedium”, 2020, nr 4, s. 9-11
  18. Porozumienie bez przemocy : jak je wykorzystywać w trudnych rozmowach z dziećmi? / Magdalena Lange-Rachwał. „Życie Szkoły”, 2021, nr 5, s. 10-14
  19. Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Litwinow. Wychowanie w Przedszkolu”, 2020, nr 1, s. 6-11
  20. Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala-Kulpińska.Życie Szkoły”, 2021, nr 4, s. 22-25

 Opracowała: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej

 

Konkurs „Wnuczka, wnuczek edukuje - babcia, dziadek się stosuje!”

 

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa małopolskiego do wzięcia udziału w konkursie

„Wnuczka, wnuczek edukuje - babcia, dziadek się stosuje!”.


OrganizatorzyMałopolska Policja wraz z Partnerami - Urzędem Marszałkowskim Województwa MałopolskiegoKuratorium Oświaty w KrakowieRadiem Kraków S.A. oraz Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.

Rozpoczęcie: 23 września 2021 r.

Termin nadsyłania zgłoszeń: 23 listopada 2021 r.

Cel: promocja bezpieczeństwa Małopolan, dotarcie poprzez młodych do jak największego grona seniorów narażonych na działania oszustów, integracja międzypokoleniowa.

Zadanie: wykonanie pracy konkursowej przeznaczonej dla seniorów, w dowolnej technice (np. w postaci zdjęcia, grafiki, komiksu, memu, itp.), o tematyce dotyczącej zagrożeń oszustwami, z jakimi osoby starsze mogą się spotkać na co dzień. Zakres tematyczny pracy konkursowej powinien odnosić się do najczęstszych metod działania oszustów „na policjanta”, „na wnuczka” itp. W konkursie można przesłać jedną pracę w postaci zdjęcia/grafiki lub w formie reportażu do pięciu zdjęć.

Zwycięzcy otrzymają nagrody.

Województwo Małopolskie realizuje program „Dwujęzyczny przedszkolak 2021”, który jest elementem Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci/Bilingual Future”.

Celem projektu jest pomoc w opanowaniu przez dzieci języka angielskiego na poziomie dwujęzycznym

Program będzie realizowany w przedszkolach już od września. Udział małopolskich maluchów jest bezpłatny.

 

 

  1. Grywalizacja - sposób na atrakcyjną lekcję - warsztaty
  2. Zabierz książkę na wakacje!
  3. Wykorzystanie narzędzi Dysk Google do tworzenia prezentacji i prostych stron internetowych
  4. Tworzenie quizów z wykorzystaniem aplikacji: Kahoot i Quizizz
  5. Wykorzystanie narzędzi Dysk Google do tworzenia prezentacji i prostych stron internetowych
  6. Formularze Google i Microsoft - przydatne narzędzia w pracy nauczyciela
  7. "Święty Maksymilian patronem trudnych wyborów" - konkurs dla uczniów małopolskich szkół
  8. Tworzenie quizów z wykorzystaniem aplikacji Learning Apps
  9. Testportal - program do tworzenia testów dla uczniów
  10. Nowe zasady korzystania z Biblioteki
  11. Genially - genialne narzędzie do tworzenia prezentacji i gier
  12. Pomoc dzieciom i młodzieży
  13. Prowadzenie lekcji zdalnych z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams
  14. Narzędzia edukacji zdalnej dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III – warsztaty online
  15. Wordwall - proste narzędzie do tworzenia materiałów dydaktycznych – warsztaty online
  16. Narzędzia do prezentacji danych oraz pracy zespołowej: Padlet i Wakelet – warsztaty online
  17. „Biblioteka – wyzwania i możliwości”. Konferencja metodyczna dla nauczycieli bibliotekarzy
  18. XX Dzień Papieski
  19. Pierwszy dzień jesieni
  20. Międzynarodowy Dzień Pokoju
  21. „Edukacja inaczej” – konferencja online Akademii WSB - 26.09.2020
  22. Dwujęzyczne wakacje małopolskich przedszkolaków – zapraszamy do udziału w projekcie!
  23. Wakacyjna oferta warsztatów online dla nauczycieli
  24. "Mieszkańcy Babiogórskiego lasu" - quiz dla dzieci z okazji Święta Małopolski
  25. Narzędzia do prezentacji danych oraz pracy zespołowej dla nauczycieli bibliotekarzy i nie tylko...
  26. Wybrane narzędzia dla nauczycieli bibliotekarzy (i nie tylko) tworzących szkolenia online
  27. 26 maja - Dzień Matki
  28. 100 rocznica urodzin Jana Pawła II
  29. Międzynarodowy Dzień Muzeów
  30. Ciekawe programy do tworzenia grafiki, ulotek, plakatów dla nauczycieli bibliotekarzy i nie tylko...
  31. Kreatywne narzędzia internetowe w pracy nauczyciela bibliotekarza i nie tylko... Cz. 2
  32. Dzień Bibliotekarzy i Bibliotek
  33. Świat baśni Andersena - quiz czytelniczy. Tydzień Bibliotek 2020
  34. Godne polecenia z naszej czytelni online... Tydzień Bibliotek 2020
  35. Konstytucja 3 Maja
  36. Kreatywne narzędzia internetowe w pracy nauczyciela bibliotekarza i nie tylko... Cz. 1
  37. 23 kwietnia - Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
  38. 22 kwietnia - Światowy Dzień Ziemi
  39. Gry i zabawy z dziećmi - propozycje ciekawych stron internetowych
  40. 7 kwietnia - Światowy Dzień Zdrowia
  41. 2 kwietnia - Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
  42. Rok Świętego Jana Pawła II - wybór scenariuszy przedstawień, inscenizacji...
  43. „STANISŁAW MONIUSZKO - OBRAZY MUZYKĄ MALOWANE” – WYSTAWA PRAC KONKURSOWYCH
  44. Zajęcia dla dzieci i młodzieży 2019/2020
  45. „Stanisław Moniuszko - obrazy muzyką malowane” – konkurs
  46. Wakacyjny Klubik Programisty - zajęcia dla dzieci
  47. IV Nowe Ogólnopolskie Forum Bibliotek Pedagogicznych – fotorelacja
  48. 99. rocznica urodzin św. Jana Pawła II - wystawa i zajęcia dla dzieci
  49. 8-15 maja XVI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek
  50. ZAWÓD BIBLIOTEKARZ - preorientacja zawodowa - zajęcia dla dzieci
  51. JUŻ WIOSNA! - zajęcia dla dzieci - EDUKACJA REGIONALNA
  52. II POWIATOWY FESTIWAL NAUKI
  53. KSIĄŻKA z biblioteki - zajęcia dla dzieci
  54. ZIMOWE ŚPIOCHY - zajęcia dla dzieci
  55. POLSKA – edukacja patriotyczna - podsumowanie zajęć dla dzieci
  56. POLSKA – edukacja patriotyczna – podsumowanie zajęć dla młodzieży
  57. DORADZTWO ZAWODOWE – EDUKACJA INFORMACYJNA – podsumowanie zajęć dla młodzieży
  58. Ferie zimowe 2019 - zajęcia dla dzieci
  59. Finał konkursu "Ta, co nie zginęła"
  60. WYNIKI Międzyfilialnego Konkursu Literackiego „Ta, co nie zginęła”
  61. 100. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI przez POLSKĘ – zajęcia dla najmłodszych
  62. Polska 1918 - 2018. Stulecie odzyskania Niepodległości - wystawa
  63. Międzyfilialny Konkurs Literacki "TA, CO NIE ZGINĘŁA"
  64. BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNE - BIBLIOTEKI SZKOLNE
  65. MAŁOPOLSKIE DNI RODZINY 2018
  66. EDUKACJA DLA PRZYRODY
  67. BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE – zajęcia dla młodzieży
  68. ZAJĘCIA DLA NAJMŁODSZYCH
  69. POWIATOWY FESTIWAL NAUKI
  70. WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI - TIK
  71. HISTORIA PISMA - ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
  72. ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
  73. DUŻA I MAŁA OJCZYZNA - ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW
  74. BIBLIOTEKI TRADYCYJNE I CYFROWE - ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
  75. STANISŁAW WYSPIAŃSKI - WYSTAWA
  76. NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
  77. PRAWO AUTORSKIE - ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
  78. II NOWE OGÓLNOPOLSKIE FORUM BIBLIOTEK PEDAGOGICZNYCH
  79. MAŁOPOLSKI FESTIWAL PROGRAMOWANIA
  80. Wystawa Babiogórskiego Parku Narodowego
  81. III Konferencja Naukowa z cyklu „Człowiek w świecie informacji” pt. „BEZPIECZEŃSTWO INFORMACYJNE”
Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok