Zajęcia dla dzieci i młodzieży 2019/2020

Jak co roku realizujemy w naszej Filii lekcje otwarte. W I semestrze roku szkolnego 2019/2020 odbyły się u nas liczne zajęcia dla dzieci i młodzieży.

Spotkania z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych służyły rozwijaniu czytelnictwa, edukacji w zakresie korzystania z bibliotecznych katalogów komputerowych i bibliotek cyfrowych oraz edukacji dla bezpieczeństwa w sieci.

Tematyką zajęć dla uczniów starszych klas szkół podstawowych było przygotowanie do wyboru dalszego kierunku kształcenia, m.in. zapoznanie z zawodem brokera informacji. Zainteresowanie młodzieży wzbudziły również zajęcia z historii pisma.

Najmłodsze dzieci - w wieku przedszkolnym i z klas I-III - zmierzyły się z zadaniami wprowadzającymi do dziedziny programowania. „Kodowanie na dywanie” sprawiło im wiele radości i satysfakcji. Na zajęciach z dziećmi nie zabrakło również tematyki bliskiej dzieciom związanej z bohaterami dziecięcych książek, a także z zamieszkiwanym regionem.

 

Uczniowie siedzą przy stolikach, tyłem do obiektywu. Przed uczniami siedzi pani, która za pomocą projektora wyświetla na ścianie prezentację na temat historii pisma.
Na krzesłach siedzą dzieci, zwrócone tyłem do obiektywu. Przed dziećmi stoi pani, która wyświetla za pomocą projektora prezentację na temat tradycji Górali Babiogórskich. Z prawej strony narysowana mapa Polski oraz strój górali Babiogórskich.
Na krzesłach siedzą uczniowie, zwróceni tyłem do obiektywu. Przed dziećmi stoi pani, która wyświetla na ścianie za pomocą projektora prezentację na temat babiogórskiej fauny i flory. W tle stanowiska komputerowe.
Uczniowie siedzą przy stolikach, tyłem do obiektywu. Przed uczniami stoją dwie panie, które prezentują temat lekcji z doradztwa zawodowego. W tle stanowiska komputerowe oraz prezentacja wyświetlona przez projektor.
Uczniowie siedzą tyłem do obiektywu. Przed uczniami stoi pani, która prezentuje temat lekcji z doradztwa zawodowego. W tle stanowiska komputerowe oraz prezentacja wyświetlona na ścianie przez projektor.
Na krzesłach siedzą uczniowie, zwróceni tyłem do obiektywu. Przed uczniami stoją dwie panie, które prezentują temat lekcji z doradztwa zawodowego. W tle stanowiska komputerowe oraz prezentacja wyświetlona przez projektor.
Na krzesłach siedzą dzieci, zwrócone tyłem do obiektywu. Przed dziećmi siedzi pani, która wyświetla za pomocą projektora prezentację na temat babiogórskiej fauny i flory. Z prawej strony widać mapę Polski oraz tradycyjny strój górali Babiogórskich.
Uczniowie siedzą przy stolikach, tyłem do obiektywu. Przed uczniami siedzi pani, która za pomocą projektora wyświetla prezentację na temat historii pisma.
Na stoliku leżą kartki z alfabetem i czarny pisak. Chłopiec w ręce trzyma czarne ptasie pióro.
Na stoliku deseczka z gliną, obok kartka z alfabetem. Wokół stolika stoją dzieci, które trzymają rylce – patyczki drewniane.
Na zdjęciu dzieci stoją tyłem do obiektywu, podnoszą rękę, zgłaszając gotowość do odpowiedzi. Przed dziećmi stoi pani, która wskazuje dłonią w kierunku ucznia. Z tyłu po prawej stronie narysowana geograficzna mapa Polski.
Dzieci siedzą na dywanie, zwrócone tyłem do obiektywu. Przed dziećmi na krześle siedzi pani, która czyta książkę Przygoda w bibliotece. Z tyłu widać zasłonę z motywem książek oraz sztalugi z obrazkami przedstawiającymi Franklina bohatera książki.
Dwie dziewczynki siedzą tyłem do obiektywu i oglądają książeczki z baśniami. Na drugim planie na dywanie siedzą dzieci zwrócone tyłem do obiektywu, które przeglądają książeczki. Na dalszym planie widać regały i krzesła.
Dzieci stoją tyłem do obiektywu. Przed dziećmi stoi pani, która wyjaśnia im pojęcia związane z kodowaniem. Z tyłu widoczny jest regał z książkami oraz tablica z informacjami o bibliotece.
Na stoliku leży biała kartka papieru z narysowaną szachownicą, na niej znajduje się wieża ułożona z plastikowych kubków brązowych, zielonych, żółtych i białych. Obok leży kartka ze wzorem wieży. Na zdjęciu widać ręce dzieci, które układają wieże.
Na stoliku znajduje się biała kartka papieru z narysowaną szachownicą, na której stoi wieża zbudowana z plastikowych kubeczków biało żółtych i biało czerwonych. Obok stoją kubki koloru fioletowego. Na zdjęciu widać ręce dzieci, które układają wieżę.
Na stoliku znajdują się białe kartki papieru oraz kolorowe plastikowe kubeczki. Na zdjęciu widać ręce dzieci, które układają wieże z kubeczków.
Na zdjęciu dzieci siedzą tyłem do obiektywu, przed nimi część maty z polami zielonymi i żółtymi. Na pierwszym polu zielonym po prawej stronie znajduje się znak start.
Trzy dziewczynki siedzą tyłem do obiektywu.  Dziewczynki zwrócone są twarzą w kierunku maty z kolorowymi polami. Na kolorowych polach układają strzałki, które wyznaczają drogę do mety.

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok