We wrześniu 2017 roku pracownicy naszej Biblioteki opracowali wystawę poświęconą życiu i twórczości Stanisława Wyspiańskiego (spis publikacji). Stała się ona również istotnym elementem zajęć dla młodzieży, które odbyły się 29 września br. w naszej Filii. Gościliśmy nauczycieli i uczniów z Zespołu Szkół im. Walerego Goetla, a także ich koleżanki i kolegów z zaprzyjaźnionej szkoły w Niemczech, którzy przybyli do nas w ramach projektu uczniowskiej wymiany. Podczas zajęć uczniowie mieli za zadanie - w oparciu o publikacje udostępnione na wystawie, a także media elektroniczne - krótko i ciekawie zaprezentować postać i twórczość Artysty posługując się językiem angielskim. Przygotowali również inscenizacje wybranych fragmentów z „Wesela” w języku polskim i niemieckim.

Spotkanie nawiązywało również do tegorocznej edycji Narodowego Czytania.

 

 

W roku szkolnym 2017/2018 nadal wspieramy Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. We wrześniu odbyły się u nas kolejne zajęcia dla młodzieży, podczas których promujemy wartościową literaturę i zachęcamy do czytania.

 

 

W miesiącach maju i czerwcu 2017 roku odbyły się w naszej Bibliotece zajęcia na temat: Prawo autorskie w Internecie. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z podstawową terminologią z zakresu prawa autorskiego. Poznali znaczenie terminów: autor, utwór, dozwolony użytek osobisty, edukacyjny, domena publiczna, licencje Creative Commons oraz legalne źródła informacji.

Zapraszamy do skorzystania z naszych zajęć w nowym roku szkolnym.

 

 

W dniach 29.05 - 02.06.2017 r. w ramach Małopolskiego Festiwalu Programowania odbyły się w naszej Bibliotece zajęcia dla dzieci pt. "Scratch – nauka programowania przez zabawę". Podczas zajęć uczniowie poznali interfejs programu Scratch oraz podstawowe polecenia umożliwiające sterowanie bohaterami. Uczniowie mieli możliwość stworzenia własnej gry, w której za pomocą prostych poleceń mogli programować zachowania wybranych przez siebie bohaterów.

Z kolei w ramach zajęć "Kodowanie z Angry Birds i Minecraft" dzieci korzystały z interaktywnych kursów dostępnych na platformie code.org. Wraz z bohaterami popularnych gier Angry Birds i Minecraft mogli rozwijać swoje zainteresowania związane z kodowaniem.

 

 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok