Wyszukiwarka

Polecamy książki

Ciekawe strony

Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji - zestawienie bibliograficzne PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 05 lutego 2016 10:20

TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005 – 2016

(materiały dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Suchej Beskidzkiej)


WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI)

  1. Biblioteka w szkole. Cz. 2, Biblioterapia, webquesty, e-biblioteka / Jolanta Smuniewska i in. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
    sygn. 44 767
  2. Cyberprzestrzeń i edukacja / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2012
    sygn. 44 735
  3. Cywilizacja informatyczna i Internet : konteksty współczesnego konsumenta TI / Mateusz Suchacki. – Kraków : „Impuls”, 2014
    sygn. 45 454
  4. Dziecko w wirtualnej galerii / Małgorzata Anna Karczmarzyk. – Warszawa : „Żak”, 2013
    sygn. 45 150, 45 174
  5. Edukacja informacyjna w polskiej szkole / Renata Piotrowska. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2011
    sygn. 44 513
  6. Edukacja medialna / Janusz Gajda i in. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2006
    sygn. 45 224
  7. Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych
    i technologicznych
    / red. nauk. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek. – Kraków : „Impuls”, 2015
    sygn. 45 457
  8. Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / pod red. Zuzanny Zbróg. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2008
    sygn. 44 320
  9. Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Howard Pitler, Elizabeth R. Hubbell, Matt Kuhn. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
    sygn. 45 431, 45 432
  10. E-learning dla dorosłych / Jakub Jerzy Czarkowski. – Warszawa : Difin, 2012
    sygn. 45 023
  11. E-learning : kultura studiowania w przestrzeni sieci / Krzysztof Kuźmicz. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015
    sygn. 45 369
  12. E-learning w edukacji : jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną / Zbigniew Zieliński. – Gliwice : Wydaw. Helion, 2012
    sygn. 45 495
  13. Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. – Wyd. 2. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
    sygn. 45 277, 45 278
  14. Kształcenie na odległość : podstawy dydaktyki / Jozef Bednarek, Ewa Lubina. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008
    sygn. 43 752
  15. Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych / Joanna Kandzia. – Kraków : „Impuls”, 2011
    sygn. 44 546
  16. Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły / Tomasz Huk. – Kraków : „Impuls”, 2011
    sygn. 44 534
  17. Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006
    sygn. 43 949cz
  18. Nowe media w edukacji / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemienicki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2012
    sygn. 45 203
  19. Pedagogika @ środki informatyczne i media / pod red. Macieja Banasia. – Wyd. 2.
    – Kraków : „Impuls”, 2005
    sygn. 43 392
  20. Pedagogika medialna. T. 1 / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa Wydaw. Naukowe PWN, 2007
    sygn. 43 702, 43 759
  21. Pedagogika medialna. T. 2 / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa Wydaw. Naukowe PWN, 2007
    sygn. 43 703, 43 760
  22. Szkoła w dobie Internetu / red. nauk. Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2009
    sygn. 44 276
  23. Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. – Kraków : „Impuls”, 2014
    sygn. 45 386
  24. Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela / pod red. Jacka Migdałka
    i Marii Zając. – Kraków : „Impuls”, 2008
    sygn. 43 950
  25. Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty
    i polecane praktyki
    / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
    sygn. 45 428, 45 429, 45 430
  26. Współczesna edukacja medialna : teoria i rzeczywistość / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013
    sygn. 44 961
  27. Zdalna edukacja : potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia / Andrzej Barczak i in. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2006
    sygn. 43 877


ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

 

  1. Dzieci sieci – technologie informacyjno-komunikacyjne – jak nie zgubić wartości
    i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman // W: Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych : zarys teorii i praktyki / red. Dorota Sikora-Banasik. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009. – S. 246-259
    sygn. 44 295
  2. Dziecko w wirtualnej galerii : analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów / Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk // W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda. – Warszawa : „Żak”, 2011. – S. 613-623
    sygn. 44 660
  3. E-matematyka / Barbara Ochmańska // W: Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. – S. 98-103
    sygn. 44 776, 44 777, 44 778
  4. Edukacja medialna – wymysł czy konieczność? / Katarzyna Przystanek // W: Umiejętności psychologiczno-pedagogiczne w pracy nauczyciela / pod red. Justyny Mróz i Kingi Kalety. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 49-73
    sygn. 44 696
  5. Edukacja w przebiegu życia : od dzieciństwa do starości / red. nauk. Mirosław Kowalski, Agnieszka Olczak. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 77-126 : Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia
    sygn. 44 358
  6. E-wychowanie w e-learningu? / Mateusz Nitka // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 177-182
    sygn. 44 368
  7. Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej : analizy, interpretacje i wnioski z pogranicza poetyki, aksjologii, dydaktyki literatury / Rafał Kochanowicz. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2014. – S. 182-206 : „Komputerowa rzeczywistość” a polonistyczna praktyka
    sygn. 45 459
  8. ICT narzędziem pracy nauczyciela / Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 114-122
    sygn. 44 368
  9. Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych programów edukacyjnych? / Jan Amos Jelinek // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 303-319
    sygn. 45 081
  10. Komunikacja multimedialna w edukacji filozoficznej – konieczność czy zbędne obciążenie pracy dydaktycznej? / Sławomir Leciejewski // W: Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych / red. nauk. Irina Surina. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 247-257
    sygn. 44 377
  11. Lekcje z wykorzystaniem technologii informacyjnej / Elżbieta Gajek // W: Skuteczna nauka języka obcego : struktura i przebieg zajęć językowych / red. Hanna Komorowska. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009. – S. 208-231
    sygn. 44 313
  12. Multimedia w nauczaniu / Kazimierz Wieczorkowski // W : Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 3, M–O / red. nauk. Tadeusz Pilch ; aut. 3 t. Franciszek Adamski i in. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2004. – S. 434–442
    sygn. 43 291
  13. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 363-377 : Nauczanie z pomocą komputerów: technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) i informacyjno-edukacyjne (ILT)
    sygn. 44 178cz
  14. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015. – S. 363-377 : Nauczanie z pomocą komputerów : technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) i informacyjno-edukacyjne (ILT)
    sygn. 45 503
  15. Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie edukacji / Magdalena Miotk-Mrozowska // W: Psychologia ucznia i nauczyciela / red. nauk. Stanisław Kowalik. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2011. – S. 250-273
    sygn. 44 493, 44 494cz
  16. Podstawy kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. – Kraków : „Impuls”, 2011. – S. 205-209 : Rola komputera i internetu w kształceniu
    sygn. 44 595cz
  17. Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. – S. 203-218 : Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT)
    a dysleksja
    sygn. 43 992
  18. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 96-105 : Postawić na wykorzystanie technologii TIK
    sygn. 45 318, 45 475
  19. Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach / Hanna Krauze-Sikorska // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Grodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 259-280
    sygn. 45 081
  20. Wczesna edukacja medialna : możliwości i ograniczenia / Tatiana Kłosińska // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 139-147
    sygn. 44 368
  21. Wczesnoszkolna edukacja medialna / Kazimierz Wenta // W: Dziedziny kształcenia
    w klasach I-III
    / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania. – Warszawa : „Żak”, 2013. – S. 88-115
    sygn. 45 122cz, 45 205
  22. Wokół dysleksji : co warto wiedzieć o dysleksji i nowoczesnych sposobach przeciwdziałania jej / pod red. nauk. Zofii Pomirskiej. – Warszawa : Difin, 2010. – S. 137-151 : Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
    sygn. 44 184
  23. Współczesne technologie kształcenia / Zbigniew Kramek, Krzysztof Smela // W: Szkoła a rynek pracy / red. nauk. Andrzej Bogaj, Stefan M. Kwiatkowski. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – S. 109-173
    sygn. 43 571
  24. Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisania / Kornelia Solich // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 281-302
    sygn. 45 081

 


ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(w ujęciu chronologicznym za lata 2016-2013)

  1. Dokumenty Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2015/2016, nr 1, s. 37-62
  2. TIK i przedszkolaki / Barbara Kozik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 12, s. 13-14
  3. Wykorzystanie tabletów na lekcji / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 11, s. 56-59
  4. Apka dla biblioteki, czyli jak stworzyć aplikację dla biblioteki szkolnej? / Magdalena Brewczyńska, Marcin Ćwikliński // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 7-9
  5. Praca w chmurze : zdalnie, wirtualnie, ale razem / Anna Michniuk // WYCHOWAWCA. – 2015, nr 11, s. 18-21
  6. Gry komputerowe a edukacja / Barbara Kozik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 16-19
  7. Gry komputerowe jako nowa jakość w edukacji / Karol Kowalczuk // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 15-16
  8. Uczenie się poprzez gry i gamifikację / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 10, s. 44-47
  9. Wirtualne klasy w praktyce / Andrzej Filip // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 19-21
  10. Edukacja mobilna / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 9, s. 45-49
  11. Technologia w szkole / Izabela Breguła // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 8, s. 2-5
  12. Nowe technologie w pracy każdego nauczyciela / Anna Michnik // REMEDIUM. – 2015, nr 7/8, s. 44-45
  13. Otwarte zasoby edukacyjne / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 46-49
  14. Tablica czy tablet? / Tomasz Kozłowski // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 20-22
  15. TIK w pracy bibliotekarza / Anna Urbaniak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 78-80
  16. BYOD w praktyce szkolnej / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 6, s. 48-51
  17. Jak wspomagać szkoły w pracy z e-podręcznikami // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 6, s. 24-25
  18. E-podręczniki do kształcenia ogólnego : projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 5, s. 48-51
  19. Etapy wprowadzania modelu BYOD / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 5, s. 48-51
  20. Zajrzyj, sprawdź i poleć innym : zestaw ciekawych stron dla uczniów i nauczycieli / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 6-11
  21. Model BYOD na lekcji / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 4, s. 52-54
  22. Portal europejskich inicjatyw edukacyjnych / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 4, s. 30-33
  23. Tablice interaktywne na co dzień / Joanna Sałasińska-Andruszkiewicz // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 3, s. 10-13
  24. Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 3, s. 43-47
  25. Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie / Janusz Morbitzer // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 2, s. 8-18
  26. Nowe technologie w nauczaniu języków obcych / Paweł Krawiec // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 2, s. 53-55
  27. Przyszłość TIK w edukacji / Ewa Kędracki-Feldman // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 2, s. 48-51
  28. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej na zajęciach pozalekcyjnych w szkole podstawowej. Prowadzenie szkolnego czasopisma / Anna Gruntkowska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 2, s. 21-24
  29. Hierarchia ważności działań nauczycieli w wybranych obszarach ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2015, nr 1, s. 103-116
  30. Mapy myśli wsparciem uczenia się i zapamiętywania / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 14-18
  31. Uczymy się poprzez obrazy czyli miejsce infografiki we współczesnej szkole / Izabela Rudnicka // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 3-4
  32. Nie taki diabeł straszny, jak go malują – zajęcia z tablicą interaktywną w przedszkolu / Agnieszka Gałuszczyńska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 8/9, s. 23-26
  33. Abecadło edukacyjnego blogowania / Agata Poręba // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 23-25
  34. E-podręcznik w polskiej szkole / Marlena Plebańska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 21-23
  35. Nowe media – nowe wyzwania wychowawcze? / Joanna Bierówka // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 8-11
  36. TIK i TOC – nowoczesne metody i narzędzia dydaktyczne na lekcjach w bibliotece / Anna Puścińska // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 6, s. 6-8
  37. Prezi : alternatywa dla PowerPointa? / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 5, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 2, s. 11-14
  38. Geocaching w szkole / Jacek Banach // WYCHOWANIE FIZYCZNE
    I ZDROWOTNE. – 2014, nr 4, s. 39-42
  39. Technologie informacyjno-komunikacyjne w projektach międzynarodowych wspierających rozwój kompetencji cyfrowych / Tomasz Kupidura // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 3, s. 123-131
  40. Wspieranie zasobów cyfrowych w edukacji – platformy informatyczne / Joanna Łabędzka // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 3, s. 132-141
  41. Program graficzny GIMP jako narzędzie dydaktyczne / Ewa Palka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2013/2014, nr 1, s. 44-61
  42. Jak wykorzystać Google Street View na różnych przedmiotach / Michał Luberda // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 8-10
  43. Polskie biblioteki cyfrowe jako narzędzie wspierające edukację / Marzena Jarocka // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 13-16
  44. Przykłady otwartych zasobów edukacyjnych do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów / Michal Luberda // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 3, s. 12-13
  45. Subiektywny przegląd internetowych zasobów edukacyjnych / Anna Szeląg // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 3, s.14-16
  46. Nowoczesna edukacja – interaktywna szkoła / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2013, nr 3, s. 47-50
  47. Czynniki różnicujące kompetencje informacyjne nauczycieli oraz wykorzystywanie metod i narzędzi ICT (doniesienie z badań) / Eunika Baron-Polańczyk // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2013, nr 1, s. 129-145
  48. Kompetencje kluczowe w społeczeństwie informacyjnym i edukacji informatycznej społeczności lokalnej / Tomasz Kupidura // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2013, nr 1, s. 145-153

 

TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005 – 2016

(materiały dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Suchej Beskidzkiej)


WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI)

  1. Biblioteka w szkole. Cz. 2, Biblioterapia, webquesty, e-biblioteka / Jolanta Smuniewska i in. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
    sygn. 44 767
  2. Cyberprzestrzeń i edukacja / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2012
    sygn. 44 735
  3. Cywilizacja informatyczna i Internet : konteksty współczesnego konsumenta TI / Mateusz Suchacki. – Kraków : „Impuls”, 2014
    sygn. 45 454
  4. Dziecko w wirtualnej galerii / Małgorzata Anna Karczmarzyk. – Warszawa : „Żak”, 2013
    sygn. 45 150, 45 174
  5. Edukacja informacyjna w polskiej szkole / Renata Piotrowska. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2011
    sygn. 44 513
  6. Edukacja medialna / Janusz Gajda i in. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2006
    sygn. 45 224
  7. Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych
    i technologicznych
    / red. nauk. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek. – Kraków : „Impuls”, 2015
    sygn. 45 457
  8. Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / pod red. Zuzanny Zbróg. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2008
    sygn. 44 320
  9. Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Howard Pitler, Elizabeth R. Hubbell, Matt Kuhn. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
    sygn. 45 431, 45 432
  10. E-learning dla dorosłych / Jakub Jerzy Czarkowski. – Warszawa : Difin, 2012
    sygn. 45 023
  11. E-learning : kultura studiowania w przestrzeni sieci / Krzysztof Kuźmicz. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015
    sygn. 45 369
  12. E-learning w edukacji : jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną / Zbigniew Zieliński. – Gliwice : Wydaw. Helion, 2012
    sygn. 45 495
  13. Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. – Wyd. 2. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
    sygn. 45 277, 45 278
  14. Kształcenie na odległość : podstawy dydaktyki / Józef Bednarek, Ewa Lubina. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008
    sygn. 43 752
  15. Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych / Joanna Kandzia. – Kraków : „Impuls”, 2011
    sygn. 44 546
  16. Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły / Tomasz Huk. – Kraków : „Impuls”, 2011
    sygn. 44 534
  17. Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006
    sygn. 43 949cz
  18. Nowe media w edukacji / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemienicki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2012
    sygn. 45 203
  19. Pedagogika @ środki informatyczne i media / pod red. Macieja Banasia. – Wyd. 2.
    – Kraków : „Impuls”, 2005
    sygn. 43 392
  20. Pedagogika medialna. T. 1 / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa Wydaw. Naukowe PWN, 2007
    sygn. 43 702, 43 759
  21. Pedagogika medialna. T. 2 / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa Wydaw. Naukowe PWN, 2007
    sygn. 43 703, 43 760
  22. Szkoła w dobie Internetu / red. nauk. Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2009
    sygn. 44 276
  23. Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. – Kraków : „Impuls”, 2014
    sygn. 45 386
  24. Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela / pod red. Jacka Migdałka
    i Marii Zając. – Kraków : „Impuls”, 2008
    sygn. 43 950
  25. Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty
    i polecane praktyki
    / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
    sygn. 45 428, 45 429, 45 430
  26. Współczesna edukacja medialna : teoria i rzeczywistość / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013
    sygn. 44 961
  27. Zdalna edukacja : potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia / Andrzej Barczak i in. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2006
    sygn. 43 877


ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

 

  1. Dzieci sieci – technologie informacyjno-komunikacyjne – jak nie zgubić wartości
    i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman // W: Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych : zarys teorii i praktyki / red. Dorota Sikora-Banasik. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009. – S. 246-259
    sygn. 44 295
  2. Dziecko w wirtualnej galerii : analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów / Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk // W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda. – Warszawa : „Żak”, 2011. – S. 613-623
    sygn. 44 660
  3. E-matematyka / Barbara Ochmańska // W: Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. – S. 98-103
    sygn. 44 776, 44 777, 44 778
  4. Edukacja medialna – wymysł czy konieczność? / Katarzyna Przystanek // W: Umiejętności psychologiczno-pedagogiczne w pracy nauczyciela / pod red. Justyny Mróz i Kingi Kalety. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 49-73
    sygn. 44 696
  5. Edukacja w przebiegu życia : od dzieciństwa do starości / red. nauk. Mirosław Kowalski, Agnieszka Olczak. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 77-126 : Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia
    sygn. 44 358
  6. E-wychowanie w e-learningu? / Mateusz Nitka // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 177-182
    sygn. 44 368
  7. Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej : analizy, interpretacje i wnioski z pogranicza poetyki, aksjologii, dydaktyki literatury / Rafał Kochanowicz. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2014. – S. 182-206 : „Komputerowa rzeczywistość” a polonistyczna praktyka
    sygn. 45 459
  8. ICT narzędziem pracy nauczyciela / Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 114-122
    sygn. 44 368
  9. Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych programów edukacyjnych? / Jan Amos Jelinek // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 303-319
    sygn. 45 081
  10. Komunikacja multimedialna w edukacji filozoficznej – konieczność czy zbędne obciążenie pracy dydaktycznej? / Sławomir Leciejewski // W: Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych / red. nauk. Irina Surina. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 247-257
    sygn. 44 377
  11. Lekcje z wykorzystaniem technologii informacyjnej / Elżbieta Gajek // W: Skuteczna nauka języka obcego : struktura i przebieg zajęć językowych / red. Hanna Komorowska. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009. – S. 208-231
    sygn. 44 313
  12. Multimedia w nauczaniu / Kazimierz Wieczorkowski // W : Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 3, M–O / red. nauk. Tadeusz Pilch ; aut. 3 t. Franciszek Adamski i in. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2004. – S. 434–442
    sygn. 43 291
  13. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 363-377 : Nauczanie z pomocą komputerów: technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) i informacyjno-edukacyjne (ILT)
    sygn. 44 178cz
  14. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015. – S. 363-377 : Nauczanie z pomocą komputerów : technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) i informacyjno-edukacyjne (ILT)
    sygn. 45 503
  15. Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie edukacji / Magdalena Miotk-Mrozowska // W: Psychologia ucznia i nauczyciela / red. nauk. Stanisław Kowalik. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2011. – S. 250-273
    sygn. 44 493, 44 494cz
  16. Podstawy kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. – Kraków : „Impuls”, 2011. – S. 205-209 : Rola komputera i internetu w kształceniu
    sygn. 44 595cz
  17. Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. – S. 203-218 : Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT)
    a dysleksja
    sygn. 43 992
  18. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 96-105 : Postawić na wykorzystanie technologii TIK
    sygn. 45 318, 45 475
  19. Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach / Hanna Krauze-Sikorska // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 259-280
    sygn. 45 081
  20. Wczesna edukacja medialna : możliwości i ograniczenia / Tatiana Kłosińska // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 139-147
    sygn. 44 368
  21. Wczesnoszkolna edukacja medialna / Kazimierz Wenta // W: Dziedziny kształcenia
    w klasach I-III
    / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania. – Warszawa : „Żak”, 2013. – S. 88-115
    sygn. 45 122cz, 45 205
  22. Wokół dysleksji : co warto wiedzieć o dysleksji i nowoczesnych sposobach przeciwdziałania jej / pod red. nauk. Zofii Pomirskiej. – Warszawa : Difin, 2010. – S. 137-151 : Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
    sygn. 44 184
  23. Współczesne technologie kształcenia / Zbigniew Kramek, Krzysztof Smela // W: Szkoła a rynek pracy / red. nauk. Andrzej Bogaj, Stefan M. Kwiatkowski. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – S. 109-173
    sygn. 43 571
  24. Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisania / Kornelia Solich // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 281-302
    sygn. 45 081

 


ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(w ujęciu chronologicznym za lata 2016-2013)

  1. Dokumenty Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2015/2016, nr 1, s. 37-62
  2. TIK i przedszkolaki / Barbara Kozik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 12, s. 13-14
  3. Wykorzystanie tabletów na lekcji / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 11, s. 56-59
  4. Apka dla biblioteki, czyli jak stworzyć aplikację dla biblioteki szkolnej? / Magdalena Brewczyńska, Marcin Ćwikliński // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 7-9
  5. Praca w chmurze : zdalnie, wirtualnie, ale razem / Anna Michniuk // WYCHOWAWCA. – 2015, nr 11, s. 18-21
  6. Gry komputerowe a edukacja / Barbara Kozik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 16-19
  7. Gry komputerowe jako nowa jakość w edukacji / Karol Kowalczuk // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 15-16
  8. Uczenie się poprzez gry i gamifikację / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 10, s. 44-47
  9. Wirtualne klasy w praktyce / Andrzej Filip // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 19-21
  10. Edukacja mobilna / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 9, s. 45-49
  11. Technologia w szkole / Izabela Breguła // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 8, s. 2-5
  12. Nowe technologie w pracy każdego nauczyciela / Anna Michnik // REMEDIUM. – 2015, nr 7/8, s. 44-45
  13. Otwarte zasoby edukacyjne / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 46-49
  14. Tablica czy tablet? / Tomasz Kozłowski // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 20-22
  15. TIK w pracy bibliotekarza / Anna Urbaniak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 78-80
  16. BYOD w praktyce szkolnej / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 6, s. 48-51
  17. Jak wspomagać szkoły w pracy z e-podręcznikami // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 6, s. 24-25
  18. E-podręczniki do kształcenia ogólnego : projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 5, s. 48-51
  19. Etapy wprowadzania modelu BYOD / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 5, s. 48-51
  20. Zajrzyj, sprawdź i poleć innym : zestaw ciekawych stron dla uczniów i nauczycieli / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 6-11
  21. Model BYOD na lekcji / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 4, s. 52-54
  22. Portal europejskich inicjatyw edukacyjnych / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 4, s. 30-33
  23. Tablice interaktywne na co dzień / Joanna Sałasińska-Andruszkiewicz // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 3, s. 10-13
  24. Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 3, s. 43-47
  25. Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie / Janusz Morbitzer // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 2, s. 8-18
  26. Nowe technologie w nauczaniu języków obcych / Paweł Krawiec // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 2, s. 53-55
  27. Przyszłość TIK w edukacji / Ewa Kędracki-Feldman // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 2, s. 48-51
  28. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej na zajęciach pozalekcyjnych w szkole podstawowej : prowadzenie szkolnego czasopisma / Anna Gruntkowska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 2, s. 21-24
  29. Hierarchia ważności działań nauczycieli w wybranych obszarach ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2015, nr 1, s. 103-116
  30. Mapy myśli wsparciem uczenia się i zapamiętywania / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 14-18
  31. Uczymy się poprzez obrazy czyli miejsce infografiki we współczesnej szkole / Izabela Rudnicka // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 3-4
  32. Nie taki diabeł straszny, jak go malują – zajęcia z tablicą interaktywną w przedszkolu / Agnieszka Gałuszczyńska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 8/9, s. 23-26
  33. Abecadło edukacyjnego blogowania / Agata Poręba // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 23-25
  34. E-podręcznik w polskiej szkole / Marlena Plebańska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 21-23
  35. Nowe media – nowe wyzwania wychowawcze? / Joanna Bierówka // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 8-11
  36. TIK i TOC – nowoczesne metody i narzędzia dydaktyczne na lekcjach w bibliotece / Anna Puścińska // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 6, s. 6-8
  37. Prezi : alternatywa dla PowerPointa? / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 5, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 2, s. 11-14
  38. Geocaching w szkole / Jacek Banach // WYCHOWANIE FIZYCZNE
    I ZDROWOTNE. – 2014, nr 4, s. 39-42
  39. Technologie informacyjno-komunikacyjne w projektach międzynarodowych wspierających rozwój kompetencji cyfrowych / Tomasz Kupidura // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 3, s. 123-131
  40. Wspieranie zasobów cyfrowych w edukacji – platformy informatyczne / Joanna Łabędzka // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 3, s. 132-141
  41. Program graficzny GIMP jako narzędzie dydaktyczne / Ewa Palka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2013/2014, nr 1, s. 44-61
  42. Jak wykorzystać Google Street View na różnych przedmiotach / Michał Luberda // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 8-10
  43. Polskie biblioteki cyfrowe jako narzędzie wspierające edukację / Marzena Jarocka // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 13-16
  44. Przykłady otwartych zasobów edukacyjnych do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów / Michal Luberda // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 3, s. 12-13

96. Subiektywny przegląd internetowych zasobów edukacyjnych / Anna Szeląg // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 3, s.14-16

97. Nowoczesna edukacja – interaktywna szkoła / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2013, nr 3, s. 47-50

  1. Czynniki różnicujące kompetencje informacyjne nauczycieli oraz wykorzystywanie metod i narzędzi ICT (doniesienie z badań) / Eunika Baron-Polańczyk // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2013, nr 1, s. 129-145
  2. Kompetencje kluczowe w społeczeństwie informacyjnym i edukacji informatycznej społeczności lokalnej / Tomasz Kupidura // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2013, nr 1, s. 145-153

 

Poprawiony: piątek, 05 lutego 2016 10:39
 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Lonex registrar ntchosting.com Valid XHTML and CSS.