Dobrostan nauczyciela - zestawienie bibliograficzne w wyborze

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2012 - 2022

(materiały dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Suchej Beskidzkiej)

 

  1. Dobrostan nauczyciela : jak kształtować w sobie poczucie własnej wartości i nie dać się zwieść samoocenie? / A. Kłoskowska // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2022, nr 2, s. [6]-10

  2. Drogowskazy na drodze do szczęścia i samorealizacji / M. Pachowicz // „Polonistyka”. - 2015, nr 3, s. 22-23

  3. Samorozwój jako źródło dobrostanu / A. Klaskowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 9, s. 25-29

  4. W poszukiwaniu szczęścia / A. Zwoliński // „Wychowawca”. - 2016, nr 9, s. 20-23

 

Rozwój osobisty

  1. Atomowe nawyki : dobre zmiany, niezwykłe efekty / J. Clear. - Łódź : Galaktyka, 2020. Sygnatura: 46.451

  2. Jak poznać siebie? / D. Bula // „Wychowawca”. - 2016, nr 7/8, s. 20-22

  3. Nie ma ideałów, czyli jak radzić sobie z przesadnym perfekcjonizmem / M. Łuba // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2016, nr 3, s. 25-28

  4. Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal. Gliwice : Helion, © 2020. Sygnatura: 46.453

  5. Rozmowa z samym sobą / J. Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 5, s. 16-17

  6. Samopoznanie dla rozwoju / Jarosław Kordziński // „Dyrektor Szkoły”. - 2015, nr 7, s. 26-29.

  7. Ulepszać życie, czyli jak skutecznie wprowadzać zmiany / M. Łuba // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2015, nr 7, s. 25-28, 37-40

  8. Zacznij od siebie i stwórz żywe więzi społeczne / A. Kloskowska // „Życie Szkoły”. - 2020, nr 7, s. 4-8

  9. Znaczenie pewności siebie / J. Fazlagić // „Dyrektor Szkoły”. - 2015, nr 3, s. 22-24

 

Higiena głosu:

  1. Głos jako narzędzie : materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem / A. Walencik-Topiłko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. Sygnatura: 44.923

  2. Głos to skarb / E. Ostarek // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2020, nr 8, s. 45-47

  3. Głośne czytanie, czyli jak samodzielnie pracować nad siłą i brzmieniem swojego głosu / E. Kozicka // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2021, nr 10, s. 50-53

  4. Nie trać głosu / K. Bińkowska // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2019, nr 8, s. 12

  5. Trening głosu : praktyczny kurs dobrego mówienia / B. Ciecierska-Zajdel. - Warszawa : Samo Sedno, 2012. Sygnatura: 44.873

 

Relaksacja

  1. Mindfullness na co dzień / I. Kapuścińska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 7 [9] (826), s. 32-38

  2. Relaks, ale jaki? / Tomasz Podlewski // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 4-5.

  3. Sposoby na napięte mięśnie / H. Hamer // „Psychologia w Szkole”. - 2012, nr 3, s. 77-81

  4. Techniki relaksacyjne, czyli jak rozładować napięcia emocjonalne / A. Kubala-Kulpińska // „Życie Szkoły”. - 2015, nr 9, s. 18-21

  5. Wykorzystaj energię stresu do samorozwoju / A. Kłoskowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 2-3, s. 27-31

  6. Zatrzymaj się i po prostu bądź / M. Włodarczyk // „Remedium”. - 2022, nr 1, s. 2-3

 

Apetyt na zdrowie:

  1. Aplikacje fit : czy na pewno prozdrowotne? / S. Pawłowska // „Remedium”. - 2021, nr 11, s. 6-8

  2. Biegać każdy może / A. Cichosz // „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”. - 2013, nr 9, s. 4-8

  3. Człowiek na bakterie : jak czerpać energię i zdrowie z jelit / M. Kossobudzka. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2018. Sygnatura: 46.040

  4. Ćwiczenia na poprawę kondycji / A. Zuszek, G. Więcław // „Dyrektor Szkoły”. - 2021, nr 7, dod. "Niezbędnik Dyrektora Szkoły", s. 77-81

  5. Idzie lato / A. Cichosz // „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”. - 2014, nr 6, s. 4-6

  6. Jak zregenerować siły po kryzysie / M. Goetz // „Dyrektor Szkoły”. - 2019, nr 7, s. 28-32

  7. Nocny sprzymierzeniec : higiena snu / Agata Golda // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 6-7.

  8. Zdrowi z natury : lecznicza moc ziół i kuchni roślinnej / N. i D. Bojarscy. - Olszanica : Bosz, 2020. Sygnatura 46 285

 

Efektywny wypoczynek

  1. Efektywny odpoczynek / A. Pomianowska // „Dyrektor Szkoły”. - 2021, nr 7, dod. „Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 82-85

  2. Nauczycielu, nie zapomnij o sobie : [propozycje wakacyjnego odpoczynku] / T. Podlewski // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 16-17

  3. Wypocznijcie nieco... : [propozycje różnych form odpoczynku] / M. U. Kłusek // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 12-13

  4. Sztuka wypoczynku / M. Goetz // „Dyrektor Szkoły”. - 2015, nr 7, s. 30-33

 

Czytanie dla przyjemności:

  1. 100 miejsc we Francji które każda kobieta powinna odwiedzić / M. DeSanctis. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, cop. 2016. Sygnatura: 46.189

  2. Bibliotekarka z Paryża / J. Skeslien Charles. - Kraków : Mando, cop. 2021. Sygnatura: 46.459

  3. Dziewczyna z zapałkami / A. Janko. - Warszawa : Wydawnictwo Literackie, 2016. Sygnatura: 45.877

  4. Geografia szczęścia / E. Weiner. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. Sygnatura 46.456

  5. Hrabi. Duszkiem tak! / J. Jabłonka, P. Łęczuk. - Kraków : Znak Litera Nova, 2019. Sygnatura: 46.351

  6. Kolekcjoner porzuconych dusz : reportaże z Brazylii / Eliane Brum. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020.Sygnatura: 46.458

  7. Nielegalny : moje dzieciństwo w RPA / T. Noah. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, 2018. Sygnatura: 46.133

  8. Okruchy dnia / K. Ishiguro. - Warszawa : Wydawnictwo Albatros, 2017. Sygnatura: 45.954

  9. Opowiadania bizarne / O. Tokarczuk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, druk 2019. Sygnatura: 46.212

  10. Szeptucha / K. Berenika Miszczuk. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2017. Sygnatura 46 151

 

Dar komunikacji i dobrych relacji:

  1. Alternatywne sposoby komunikacji w pracy pedagoga / A. Kubala-Kulpińska // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 2-3, s. 55-59

  2. Jak zbudować z uczniami relację opartą na zaufaniu? / Karolina Appelt // „Życie Szkoły”. - 2021, nr, 9, s. 41-44

  3. Komunikacja bez barier : jak rozumieć i być rozumianym / B. Kozyra. Sygnatura: 46.175

  4. Komunikacja, edukacja i zaufanie konieczną alternatywą dla kontroli / M. Jankowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 7 [9] (826), nr 10-15

  5. Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami : wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich / A. Ludorowska // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 2-3, s. 29-32

  6. Przede wszystkim rozmawiajmy z dziećmi / T. Grzyb, rozm. T. Pulcyn // „Remedium”. - 2021, nr 10, s. 7-9

  7. Rozmowa nauczyciela z uczniem : budowanie klimatu współpracy / J. Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 2, s. 14-15

  8. Słowami zmieniaj świat : jak budować atmosferę współpracy w szkole poprzez świadomą komunikację? / A. Klaskowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 2-3, s. 12-15

  9. Sztuka porozumiewania się w miejscu pracy / J. Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 3, s. 17-19

  10. Sztuka rozmawiania z nastolatkiem / Joanna Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 1, s. 23-25

 

Misja wychowanie

  1. Jak nauczyć dzieci radzenia sobie z porażkami? / K. Kamińska-Holc // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 35-39

  2. Jak nie zgubić dziecka w sieci? / Z. Czechowska, M. Marcela. - Warszawa : MUZA, 2021. Sygnatura: 46.405

  3. Jak pomóc nastolatkom w walce ze stresem, lękiem i depresją? / R. Petitfils. - Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2021. Sygnatura: 46.403

  4. Jak rozpoznać i pokonać uzależnienie od smartfona : praktyczne wskazówki i ćwiczenia / H. Burke. - Warszawa : Zwierciadło, 2021. Sygnatura: 46.408

  5. Jak wspierać dzieci w kryzysie? / M. Taraszkiewicz, Z. Nalepa. - Poznań : Święty Wojciech Wydawnictwo, cop. 2020. Sygnatura: 46.404

  6. Jak wspierać ucznia w radzeniu sobie z lękiem i napięciem? / J. Sikora // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 31-34

  7. Kiedy pozwolić? kiedy zabronić? : łagodnie, konsekwentnie, z szacunkiem / R. J. MacKenzie. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019. Sygnatura: 46.397

  8. Kierunek: offline : jak znaleźć cyfrową równowagę i zrozumieć e-dzieciństwo swojego dziecka? / A. Krzyżanowska. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2020. Sygnatura: 46.406

  9. Kolczasty nastolatek / W. Gajewski. - Bydgoszcz : Fundacja Czyste Serca, cop. 2020. Sygnatura: 46.400

  10. Nakarm, naucz i puść wolno : jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych / I. Antosiewicz. - Warszawa : Izabela Antosiewicz, 2020. Sygnatura: 46.398

  11. Siła temperamentu : jak dostosować pracę do indywidualnych predyspozycji ucznia? / A. Kubala-Kulpińska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 4-9

  12. Strefa napięć : historia naturalna konfliktu z nastolatkiem / M. Kaczmarzyk. - Gliwice : Wydawnictwo Element, 2020. Sygnatura: 46.532

  13. Uzależnienia współczesnego świata : jak chronć przed nimi uczniów? / J. Kapuścińska-Kazimierowicz // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 1, s. 14-17

  14. Wysoko wrażliwy uczeń w klasie : jak najskuteczniej wspierać jego funkcjonowanie i rozwój? / A. Bajus // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 27-30

 

Refleksyjny nauczyciel:

  1. Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole : jakie techniki i strategie sprawdzą się w świecie VUCA? / M. Nowakowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 9, s. 30-33

  2. Czym są zniekształcenia poznawcze i dlaczego istotna jest ich eliminacja z pracy nauczyciela? /M. Lange-Rachwał // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 8, s. 4-8

  3. Ewaluacja i autorefleksja w zawodzie nauczyciela / J. Kapuścińska-Kozakiewicz // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 4, s. 40-44

  4. Jakie są Twoje supermoce? : odkryj pozytywne strony zawodu nauczyciela / M. Wnęk // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 5, s. 13-16

  5. Poczucie sensu w pracy / K. Janowski // „Dyrektor Szkoły”. - 2022, nr 4, dod. „Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 82-85

 

Samokształcenie:

  1. Istota samokształcenia w zawodzie nauczycielskim w poglądach pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej / J. Kulbaka // „Szkoła Specjalna”. - 2012, nr 5, s. 333-342

  2. Nauczać samego siebie / M. Łuba // „Polonistyka”. - 2015, nr 3, s. 27-29

  3. Nauczyciel XXI wieku : role i wyzwania / D. Padzik // „Języki Obce w Szkole”. - 2021, nr 2, s. 83-88

  4. Znaczenie samokształcenia w zawodzie nauczyciela / J. Kapuścińska-Kozakiewicz // „Życie Szkoły”. - 2020, nr 8, s. 24-27

 

 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok