Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2012 - 2023
Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.
-
Dobrostan nauczyciela : jak kształtować w sobie poczucie własnej wartości i nie dać się zwieść samoocenie? / A. Kłoskowska // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2022, nr 2, s. [6]-10
-
Drogowskazy na drodze do szczęścia i samorealizacji / M. Pachowicz // „Polonistyka”. - 2015, nr 3, s. 22-23
-
Samorozwój jako źródło dobrostanu / A. Klaskowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 9, s. 25-29
-
W poszukiwaniu szczęścia / A. Zwoliński // „Wychowawca”. - 2016, nr 9, s. 20-23
Rozwój osobisty
-
Atomowe nawyki : dobre zmiany, niezwykłe efekty / J. Clear. - Łódź : Galaktyka, 2020. Sygnatura: 46.451
-
Jak poznać siebie? / D. Bula // „Wychowawca”. - 2016, nr 7/8, s. 20-22
-
Nie ma ideałów, czyli jak radzić sobie z przesadnym perfekcjonizmem / M. Łuba // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2016, nr 3, s. 25-28
-
Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal. Gliwice : Helion, © 2020. Sygnatura: 46.453
-
Rozmowa z samym sobą / J. Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 5, s. 16-17
-
Samopoznanie dla rozwoju / Jarosław Kordziński // „Dyrektor Szkoły”. - 2015, nr 7, s. 26-29
-
Trening uważności a życie rodzinne / M. Engler// „Remedium”. - 2023, nr 3, s. 11-12
-
Ulepszać życie, czyli jak skutecznie wprowadzać zmiany / M. Łuba // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2015, nr 7, s. 25-28, 37-40
-
W pułapce prokrastynacji / T. Garstka // „Dyrektor Szkoły”. - 2023, nr 3, s. 17-21
-
Zacznij od siebie i stwórz żywe więzi społeczne / A. Kloskowska // „Życie Szkoły”. - 2020, nr 7, s. 4-8
-
Znaczenie pewności siebie / J. Fazlagić // „Dyrektor Szkoły”. - 2015, nr 3, s. 22-24
Higiena głosu:
-
Głos jako narzędzie : materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem / A. Walencik-Topiłko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. Sygnatura: 44.923
-
Głos to skarb / E. Ostarek // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2020, nr 8, s. 45-47
-
Głośne czytanie, czyli jak samodzielnie pracować nad siłą i brzmieniem swojego głosu / E. Kozicka // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2021, nr 10, s. 50-53
-
Nie trać głosu / K. Bińkowska // „Wychowanie w Przedszkolu”. - 2019, nr 8, s. 12
-
Trening głosu : praktyczny kurs dobrego mówienia / B. Ciecierska-Zajdel. - Warszawa : Samo Sedno, 2012. Sygnatura: 44.873
Relaksacja
-
Mindfullness na co dzień / I. Kapuścińska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 7 [9] (826), s. 32-38
-
Relaks, ale jaki? / Tomasz Podlewski // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 4-5.
-
Sposoby na napięte mięśnie / H. Hamer // „Psychologia w Szkole”. - 2012, nr 3, s. 77-81
-
Techniki relaksacyjne, czyli jak rozładować napięcia emocjonalne / A. Kubala-Kulpińska // „Życie Szkoły”. - 2015, nr 9, s. 18-21
-
Wykorzystaj energię stresu do samorozwoju / A. Kłoskowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 2-3, s. 27-31
-
Zatrzymaj się i po prostu bądź / M. Włodarczyk // „Remedium”. - 2022, nr 1, s. 2-3
Apetyt na zdrowie:
-
Aplikacje fit : czy na pewno prozdrowotne? / S. Pawłowska // „Remedium”. - 2021, nr 11, s. 6-8
-
Biegać każdy może / A. Cichosz // „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”. - 2013, nr 9, s. 4-8
-
Człowiek na bakterie : jak czerpać energię i zdrowie z jelit / M. Kossobudzka. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2018. Sygnatura: 46.040
-
Ćwiczenia na poprawę kondycji / A. Zuszek, G. Więcław // „Dyrektor Szkoły”. - 2021, nr 7, dod. "Niezbędnik Dyrektora Szkoły", s. 77-81
-
Idzie lato / A. Cichosz // „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”. - 2014, nr 6, s. 4-6
-
Jak zregenerować siły po kryzysie / M. Goetz // „Dyrektor Szkoły”. - 2019, nr 7, s. 28-32
-
Nocny sprzymierzeniec : higiena snu / Agata Golda // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 6-7.
-
Zdrowi z natury : lecznicza moc ziół i kuchni roślinnej / N. i D. Bojarscy. - Olszanica : Bosz, 2020. Sygnatura 46 285
Efektywny wypoczynek
-
Efektywny odpoczynek / A. Pomianowska // „Dyrektor Szkoły”. - 2021, nr 7, dod. „Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 82-85
-
Nauczycielu, nie zapomnij o sobie : [propozycje wakacyjnego odpoczynku] / T. Podlewski // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 16-17
-
Wypocznijcie nieco... : [propozycje różnych form odpoczynku] / M. U. Kłusek // „Wychowawca”. - 2019, nr 7/8, s. 12-13
-
Sztuka wypoczynku / M. Goetz // „Dyrektor Szkoły”. - 2015, nr 7, s. 30-33
Czytanie dla przyjemności:
-
100 miejsc we Francji które każda kobieta powinna odwiedzić / M. DeSanctis. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, cop. 2016. Sygnatura: 46.189
-
Bibliotekarka z Paryża / J. Skeslien Charles. - Kraków : Mando, cop. 2021. Sygnatura: 46.459
-
Dziewczyna z zapałkami / A. Janko. - Warszawa : Wydawnictwo Literackie, 2016. Sygnatura: 45.877
-
Geografia szczęścia / E. Weiner. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. Sygnatura 46.456
-
Hrabi. Duszkiem tak! / J. Jabłonka, P. Łęczuk. - Kraków : Znak Litera Nova, 2019. Sygnatura: 46.351
-
Kolekcjoner porzuconych dusz : reportaże z Brazylii / Eliane Brum. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020.Sygnatura: 46.458
-
Nielegalny : moje dzieciństwo w RPA / T. Noah. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, 2018. Sygnatura: 46.133
-
Okruchy dnia / K. Ishiguro. - Warszawa : Wydawnictwo Albatros, 2017. Sygnatura: 45.954
-
Opowiadania bizarne / O. Tokarczuk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, druk 2019. Sygnatura: 46.212
-
Szeptucha / K. Berenika Miszczuk. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2017. Sygnatura 46 151
Dar komunikacji i dobrych relacji:
-
Alternatywne sposoby komunikacji w pracy pedagoga / A. Kubala-Kulpińska // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 2-3, s. 55-59
-
Jak zbudować z uczniami relację opartą na zaufaniu? / Karolina Appelt // „Życie Szkoły”. - 2021, nr, 9, s. 41-44
-
Komunikacja bez barier : jak rozumieć i być rozumianym / B. Kozyra. Sygnatura: 46.175
-
Komunikacja, edukacja i zaufanie konieczną alternatywą dla kontroli / M. Jankowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 7 [9] (826), nr 10-15
-
Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami : wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich / A. Ludorowska // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 2-3, s. 29-32
-
Przede wszystkim rozmawiajmy z dziećmi / T. Grzyb, rozm. T. Pulcyn // „Remedium”. - 2021, nr 10, s. 7-9
-
Relacje w edukacji / A. Ratajczak-Mucharska // „Dyrektor Szkoły”. - 2023, nr 4, s. 21-25
-
Rozmowa nauczyciela z uczniem : budowanie klimatu współpracy / J. Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 2, s. 14-15
-
Słowami zmieniaj świat : jak budować atmosferę współpracy w szkole poprzez świadomą komunikację? / A. Klaskowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 2-3, s. 12-15
-
Sztuka porozumiewania się w miejscu pracy / J. Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 3, s. 17-19
-
Sztuka rozmawiania z nastolatkiem / Joanna Pruban // „Remedium”. - 2021, nr 1, s. 23-25
Misja wychowanie
-
Jak nauczyć dzieci radzenia sobie z porażkami? / K. Kamińska-Holc // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 35-39
-
Jak nie zgubić dziecka w sieci? / Z. Czechowska, M. Marcela. - Warszawa : MUZA, 2021. Sygnatura: 46.405
-
Jak pomóc nastolatkom w walce ze stresem, lękiem i depresją? / R. Petitfils. - Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2021. Sygnatura: 46.403
-
Jak rozpoznać i pokonać uzależnienie od smartfona : praktyczne wskazówki i ćwiczenia / H. Burke. - Warszawa : Zwierciadło, 2021. Sygnatura: 46.408
-
Jak wspierać dzieci w kryzysie? / M. Taraszkiewicz, Z. Nalepa. - Poznań : Święty Wojciech Wydawnictwo, cop. 2020. Sygnatura: 46.404
-
Jak wspierać ucznia w radzeniu sobie z lękiem i napięciem? / J. Sikora // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 31-34
-
Kiedy pozwolić? kiedy zabronić? : łagodnie, konsekwentnie, z szacunkiem / R. J. MacKenzie. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019. Sygnatura: 46.397
-
Kierunek: offline : jak znaleźć cyfrową równowagę i zrozumieć e-dzieciństwo swojego dziecka? / A. Krzyżanowska. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2020. Sygnatura: 46.406
-
Kolczasty nastolatek / W. Gajewski. - Bydgoszcz : Fundacja Czyste Serca, cop. 2020. Sygnatura: 46.400
-
Nakarm, naucz i puść wolno : jak wychować dzieci na szczęśliwych dorosłych / I. Antosiewicz. - Warszawa : Izabela Antosiewicz, 2020. Sygnatura: 46.398
-
Siła temperamentu : jak dostosować pracę do indywidualnych predyspozycji ucznia? / A. Kubala-Kulpińska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 4-9
-
Strefa napięć : historia naturalna konfliktu z nastolatkiem / M. Kaczmarzyk. - Gliwice : Wydawnictwo Element, 2020. Sygnatura: 46.532
-
Uzależnienia współczesnego świata : jak chronć przed nimi uczniów? / J. Kapuścińska-Kazimierowicz // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 1, s. 14-17
-
Wysoko wrażliwy uczeń w klasie : jak najskuteczniej wspierać jego funkcjonowanie i rozwój? / A. Bajus // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 10, s. 27-30
Refleksyjny nauczyciel:
-
Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole : jakie techniki i strategie sprawdzą się w świecie VUCA? / M. Nowakowska // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 9, s. 30-33
-
Czym są zniekształcenia poznawcze i dlaczego istotna jest ich eliminacja z pracy nauczyciela? /M. Lange-Rachwał // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 8, s. 4-8
-
Ewaluacja i autorefleksja w zawodzie nauczyciela / J. Kapuścińska-Kozakiewicz // „Życie Szkoły”. - 2021, nr 4, s. 40-44
-
Jakie są Twoje supermoce? : odkryj pozytywne strony zawodu nauczyciela / M. Wnęk // „Życie Szkoły”. - 2022, nr 5, s. 13-16
-
Poczucie sensu w pracy / K. Janowski // „Dyrektor Szkoły”. - 2022, nr 4, dod. „Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 82-85
Samokształcenie:
-
Istota samokształcenia w zawodzie nauczycielskim w poglądach pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej / J. Kulbaka // „Szkoła Specjalna”. - 2012, nr 5, s. 333-342
-
Nauczać samego siebie / M. Łuba // „Polonistyka”. - 2015, nr 3, s. 27-29
-
Nauczyciel XXI wieku : role i wyzwania / D. Padzik // „Języki Obce w Szkole”. - 2021, nr 2, s. 83-88
-
Znaczenie samokształcenia w zawodzie nauczyciela / J. Kapuścińska-Kozakiewicz // „Życie Szkoły”. - 2020, nr 8, s. 24-27
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy do lektury