Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Uczeń z doświadczeniem migracyjnym - Biblioteka Pedagogiczna w Suchej Beskidzkiej
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka Filia w Suchej Beskidzkiej
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Logo PBW w Krakowie.
Logo Małopolski.
33 874 24 04
Godziny otwarcia: pn., wt., czw., pt. 8.00-17.00; śr. 8.00-15.00
Lipiec, sierpień 2024: pn., czw. 10.00-17.00; pn., śr., pt. 8.00-15.00
Filia w Suchej Beskidzkiej
filia.sucha@pbw.edu.pl
Slide
Logo PBW w Krakowie
Logo Małopolski
Tel.: 33 874 24 04 e-mail: filia.sucha@pbw.edu.pl
Filia w Suchej Beskidzkiej

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym

Zestawienie tematyczne za lata 2015-2024

Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.

 

  1. Kompendium wiedzy o obywatelach Ukrainy w polskiej oświacie od września 2022 roku : przepisy prawne i interpretacje, praktyczne rozwiązania problemów, scenariusze i karty pracy, dokumenty w języku polskim i ukraińskim / redaktor: Agnieszka Stebelska. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o, cop. 2022.
    Sygnatura 46580
  2. Teraz tu jest nasz dom = Teper naš dìm tut [wersja polsko-ukraińska] / Barbara Gawryluk ; ilustracje Maciej Szymanowicz ; [tłumaczenie Iryna Kotlarska-Fesiuk]. - Wydanie I w tej edycji. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2022.
    Sygnatura 46555
  3. Wielokulturowość w ujęciu interdyscyplinarnym / Anna Kwiatkowska. - Warszawa : PWN : Instytut Psychologii. Polska Akademia Nauk, 2019.
    Sygnatura  46154
  4. Edukacja otwarta na języki : różnojęzyczność w teorii i praktyce / Marta Kotarba-Kańczugowska ; [recenzent Mirosław J. Szymański]. - Kraków : Impuls, 2015.
    Sygnatura 45646

 

Artykuły z czasopism:

  1. Opinia nauczycielek na temat sytuacji przedszkola, w którym znajdują się dzieci wielojęzycznych imigrantów / Ewa Skrzetuska, Małgorzata Majkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2024, nr 5, s. 61-72.
    Przepisy obowiązujące w edukacji cudzoziemców odnoszące się do przedszkoli. Problemy związane z wielokulturowością w edukacji. Organizacja pracy przedszkola w środowisku wielokulturowym.
  2. Uczeń obcokrajowiec w szkole w opiniach studentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna / Jarosław Korczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2024, nr 4, s. 43-52
  3. Uwarunkowania środowiska rodzinnego sprzyjające osiągnięciu sukcesu życiowego dzieci w opiniach uchodźców wojennych z Ukrainy / Tomasz Łączek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2024, nr 4, s. 53-64
  4. BiblioSercem z Ukrainą, czyli garść pomysłów na biblioteczne wsparcie uczniów narodowości ukraińskiej / Patrycja Karykowska // Biblioteka w Szkole. - 2023, [nr] 11, s. 26-28
  5. Polska szkoła oczami Ukraińców / Bogdan Bugdalski // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 7, s. 50-53
  6. Model integracji edukacyjnej / Sylwia Żmijewska-Kwiręg, Jędrzej Witkowski // Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 2, s. 73-77
  7. Zasady kształcenia uczniów z Ukrainy / Piotr Gąsiorek // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 2, s. 23-26
  8. Dziecko cudzoziemskie w polskiej szkole podstawowej : studium przypadku / Aneta Sylwia Baranowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 1, s. 42-52
  9. Wsparcie ucznia cudzoziemskiego / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 11, s. 38, 40-41
  10. „Pod wspólnym dachem" : adaptacja kulturowa dzieci z Ukrainy w Polsce : studium przypadku / Kinga Lisowska, Majka Łojko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 9, s. 58-67
  11. Czego potrzebują dzieci z Ukrainy (i ich rodzice) w polskiej szkole / Nataliya Hado // Wychowawca. - 2022, nr 6, s. 26-27
  12. Uchodźcy z Ukrainy w polskich klasach / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, dod. „Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 62-66
  13. Ukraińskie oddziały przygotowawcze / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 6, s. 67-71
  14. Dzieci z doświadczeniem migracyjnym w przedszkolu / Anna Waleriańczyk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 5, s. 6-11
  15. Edukacja dzieci ukraińskich / Karolina Cieślik // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 20-23
  16. Przyjęcie ucznia z Ukrainy do szkoły / Joanna Lesińska // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 41-46
  17. Akcja integracja, czyli jak zintegrować ucznia z Ukrainy z zespołem klasowym / Werona Król-Gierat, Katarzyna Nosidlak. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 4, s. 73-84
  18. Biblioteka – tutaj rozmawiamy o wszystkim : jak wspierać dzieci w sytuacji wojny w Ukrainie? / Małgorzata Swędrowska // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 4, s. 10-11
  19. Czy nauczyciele języka obcego potrafią pracować z uczniami wielojęzycznymi? / Joanna Rokita-Jaśkow // Języki Obce w Szkole.- 2022, nr 4, s. 39-45
  20. Dzieci z Ukrainy w bibliotece / Karolina Kałużna // Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 4, s. 4- 8
  21. Uczeń-uchodźca potrzebuje naszej pomocy / Iwona Jędrzejczyk, Urszula Jędrzejczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 4, s. 80-87
  22. Jak krok po kroku realizować kształcenie polonistyczne uczniów z doświadczeniem migracyjnym - poradnik praktyka z propozycją ćwiczeń / Agnieszka Tomasik // Polonistyka. - 2022, nr 3, s. 15-19
  23. Dualne kształcenie językowe : propozycja organizacji nauczania dwujęzycznego włączającego uczniów-migrantów / Barbara Muszyńska // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 3, s. 55-62
  24. Uczeń cudzoziemski w środowisku szkolnym : organizacja adaptacji i nauczania / Marcelina Wnęk // Życie Szkoły. - 2022, nr 2/3, s. 50-54
  25. Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji / Beata Katarzyna Jędryka // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 2, s. 29-46
  26. Przygotować szkołę na migrantów / Weronika Rzeżutka-Wróblewska // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 1, s. 28-31
  27. "Cześć! Jestem Tom", czyli nauka mówienia w języku polskim dla obcokrajowców : propozycja lekcji dla początkujących / Patrycja Kubicha // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. [49]-66
  28. Uczeń wschodniosłowiański w polskiej szkole jako wyzwanie glottodydaktyczne / Dominika Izdebska-Długosz. – Bibliogr. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 113-128
  29. Praca z obcokrajowcem / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2021, nr 2/3, s. 59-63 
  30. Uczniowie cudzoziemscy / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 11, s. 52-55
  31. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji : propozycja programu nauczania dla oddziału przygotowawczego / Dominika Bucko, Anna Mikulska // Języki Obce w Szkole. - 2020, nr 4, s. 43-48
  32. Praca z dziećmi cudzoziemskimi w polskiej szkole : metody działania i własne doświadczenia / Alina Szulgan // Języki Obce w Szkole. - 2019, nr 4, s. 55-59
  33. Moc kultur w szkole / Malina Baranowska-Janusz, Małgorzata Leszko // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 1, s. 44-46, 48-49
  34. Film w edukacji językowej i kulturowej obcokrajowców / Dorota Tomczuk // Języki Obce w Szkole. - 2018, nr 2, s. 27-30
  35. Pedagog szkolny w sytuacji zróżnicowania kulturowego / Aneta Sylwia Baranowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 6, s. 17-23
  36. Cudzoziemcy w polskich szkołach / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 11, s. 21-24

 Zobacz także:

Publikacje online:

Praca z uczniem z doświadczeniem migracji w polskiej szkole / Opracowanie: Marta Otrębska, Ludwika Radacka-Majek https://www.pcen.gda.pl/files/userfiles/2020-04/3390.pdf [dostęp: 6 sierpnia 2024 r.]

Metodyka pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Język polski w klasach 4–8 / Małgorzata Gębka-Wolak https://www.ibe.edu.pl/images/EDUKACJA/NUMERY/2019-03/PDF/6Metodyka_pracy_zuczniami_zdowiadczeniem_migracji.pdf [dostęp: 6 sierpnia 2024 r.]

Uczeń z doświadczeniem migracji w polskim systemie edukacji – okiem praktyka / Paulina Stasiowska https://didactica.uken.krakow.pl/article/view/9888/9068 [dostęp: 6 sierpnia 2024 r.]

 

© 2025 pbwsucha.pl          Deklaracja dostępności          Polityka prywatności          Standardy ochrony małoletnich          Mapa strony