Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004 – 2018
Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.
WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI):
- Aktywny uczeń w świecie muzyki / Elżbieta Frołowicz. – Gdańsk : Wydaw. Harmonia, 2008
Sygnatura 44 690 - Bardzo pomysłowe eksperymenty : do zrobienia w domu i na dworze / Ruth Gellersen, Ulrich Velte. – Kielce : Wydaw. Jedność, cop. 2013
Sygnatura 45 812 - Drama wzmacnia : metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej i obywatelskiej / [red. merytoryczna Małgorzata Winiarek-Kołucka ; red. językowa Paulina Cylka]. - Wyd. 2 zm. - Warszawa: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-Klatka, 2016
Sygnatura 45 653 - Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka / red. Halina Sowińska, Renata Michalak. – Kraków : „Impuls”, 2004. – S. 159-222 : Aktywizująca strategia nauczania w zintegrowanej edukacji najmłodszych uczniów
Sygnatura 43 446 - Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. – Kraków : „Impuls”, 2009
Sygnatura 44 151 - Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących / Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska. – Kielce : Wydaw. Jedność, 2010
Sygnatura 44 176 - Jak to robią najlepsi nauczyciele : 7 prostych sekretów / Anette Breaux, Todd Whitaker. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011
Sygnatura 44 531 - Jak uczyć metodami aktywnymi / Irena Dzierzgowska. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2009
sygn. 44.348 - Metoda projektów : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów gimnazjów / Agnieszka Mikina, Bożena Zając. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
Sygnatura 44 306, 44 307 - Metoda projektów w nauczaniu języków obcych / Małgorzata Niemiec-Knaś. – Kraków : „Impuls”, 2011
Sygnatura 44 558 - Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik / Urszula Kierczak. – Kraków : „Impuls”, 2012
Sygnatura 44 885 - Metody aktywizujące i ich wpływ na sukces edukacyjny dziecka w szkole specjalnej / Marzena Fryszkiewicz // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2013. – S. 142-156 Sygnatura 45 182
- Metody aktywizujące : jak nauczyć uczniów uczenia się? / Bożena Kubiczek. – Wyd. 4. – Opole : Wydaw. Nowik, 2009
Sygnatura 44 294cz - Metody aktywizujące w kształceniu / Aleksander Marszałek // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 3, M-O / red. prowadzący Ewa Różycka ; aut. 3 t. Franciszek Adamski i in. – Warszawa : „Żak”, 2004. – S. 210-21
Sygnatura 43 291cz - Metody pracy stosowane w przedszkolu a dziecko zdolne / Jolanta Łysakowska-Blok // W: Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń, nauczyciel, edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 371-383
Sygnatura 43 521 - Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – 3. Wyd. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010
Sygnatura 44 178cz - Pedagogika przeżyć praktycznie : o innej metodzie pracy grupowej / Rafał Ryszka. – Kraków : „Impuls", 2016
Sygnatura 45 782 - Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
Sygnatura 45 512 - Projektowanie metod dydaktycznych : efektywne strategie edukacyjne / Julie Dirksen. – 2 Wyd. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017
Sygnatura 45 738 - Projekty w szkole / Jarosław Milewski // W: Szkoła w dobie Internetu / red. nauk. Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rygielska. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2009. – S. 111-120
Sygnatura 44 276 - Rozwijanie zdolności uczenia się : z Wygotskim i Brunerem w tle / Ewa Filipiak. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2012. – S. 145-207 : Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia
Sygnatura 44 684 - Skuteczny nauczyciel – skuteczna szkoła : przewodnik po efektywnym nauczaniu / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. – Warszawa : Wydaw. Verlag Dashofer, 2012
Sygnatura 44 762 - Spoko lekcja 2, czyli Jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia / Joanna Małgorzata Łukasik. – Kielce : Wydaw. Jedność, 2011
Sygnatura 45 175, 45 165 - Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014
Sygnatura 45 318 - Szkoła a rynek pracy / red. nauk. Andrzej Bogaj, Stefan M. Kwiatkowski. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – S. 128-144 : Aktywizujące i praktyczne metody nauczania
Sygnatura 43 571 - Techniki dramy w teorii i praktyce : nie tylko dla nauczycieli bibliotekarzy / Mariola Antczak. – Warszawa : Agencja „Sukurs”, 2004
Sygnatura 43 277 - Wielorakie podróże – edukacja dla dziecka / Aldona Kopik, Monika Zatorska. – Kielce : Europejska Agencja Rozwoju, 2010. – S. 97-241 : Wielorakie podróże
Sygnatura 44 511cz, 44 475 - Wybrane metody i techniki aktywizujące : zastosowania w procesie nauczania i uczenia się matematyki / Maria Wójcicka. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2004
Sygnatura 43 009 - Zdrowie w edukacji elementarnej : wprowadzenie do konstruowania programów autorskich / red. nauk. Danuta Skulicz. – Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2004. – S. 85-101 : Metody aktywizujące w edukacji zdrowotnej
Sygnatura 44 046
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(w ujęciu chronologicznym)
- Metafory w pracy warsztatowej z grupą / Marcin Jaroszewski // REMEDIUM. - 2018, nr 5, s. 18-20
- Jak zmienić zakończenie lekcji / Jacek Królikowski // DYREKTOR SZKOŁY. – 2018, nr 4, s. 58-61
- Jak zmienić rozpoczęcie lekcji / Jacek Królikowski // DYREKTOR SZKOŁY. – 2018, nr 3, s. 50-52
- Jak dobrze wykorzystać ostatnie tygodnie roku szkolnego, kiedy uczniowie mają już wystawione oceny i motywacja do nauki jest mniejsza? / Dorota Zając // ŻYCIE SZKOŁY. – 2017, nr 6, s. 6-[9]
- Metoda tekstu przewodniego / Anna Kubala-Kulpińska // POLONISTYKA. – 2017, nr 6, s. 32-33
- Spotkanie z Panem Kleksem, czyli grywalizacja w bibliotece / Marta Małek // BIBLIOTEKA W SZKOLE. - 2017, nr 6, s. 12-14
- Doświadczenie i przeżywanie jako warunki rozumienia i zapamiętywania jako warunki rozumienia i zapamiętywania / Barbara Matusiak // POLONISTYKA. – 2017, nr 5, s. 14-19
- Aktywizujemy uczniów poprzez metodę storyline / Aleksandra Kubala-Kulpińska // POLONISTYKA. – 2017, nr 3, s. 10, 12, 14
- Gra w szkołę czyli jak wykorzystać gamifikację na lekcji / Aleksandra Kubala-Kulpińska // POLONISTYKA. – 2017, nr 1, s. 36-39
- Poezja i metody aktywizujące : scenariusze lekcji. (Cz. 2) / Edyta Wójcicka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. - 2016/2017, nr 2, s. 87-107
- Poezja i metody aktywizujące : scenariusze lekcji / Edyta Wójcicka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. - 2016/2017, nr 1, s. 90-109
- Gra symulacyjna / Kinga Anna Gajda, Aneta Pazik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2016, nr 8/9, s. 15-17
- Elementy gamifikacji w polskiej szkole / Sylwia Polcyn-Matuszewska // REMEDIUM. – 2016, nr 5, s. 18-19
- Grywalizacja w edukacji polonistycznej - od kontrowersji do fascynacji / Anna Podemska-Kałuża // POLONISTYKA. – 2016, nr 5, s. 28-31
- Od A do Z, czyli "koszyk" sposobów pracy z uczniem / Agata Baj // JĘZYK POLSKI W SZKOLE IV-VI. - 2015/2016, nr 2, s. 55-75
- Gry terenowe : nowa jakość w życiu szkoły i biblioteki / Karol Baranowski // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 10, s. 6-[8]
- Gamifikacja - zagrajmy z uczniami / Ewelina Krzymowska // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 6, s. 22-25
- Filmowanie inspiruje i aktywizuje / Julian Piotr Sawiński // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 5, s. 32-37
- Kolory odwrócone – niekonwencjonalne metody pracy na lekcjach języka polskiego / Agata Bogdańska // JĘZYK POLSKI W LICEUM. – 2014/2015, nr 1, s. 51-56
- na lekcji religii (i nie tylko) / Dawid Misiak // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 4, s. 93-97
- Geocaching w szkole / Jacek Banach // WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE. – 2014, nr 4, s. 39-42
- Komiksowe adaptacje i dopowiedzenia / Przemysław Zawrotny // POLONISTYKA. – 2014, nr 2, s. 20-24
- Grywalizacja : sposób na motywowanie do nauki / Beata Solińska // JĘZYK POLSKI W SZKOLE IV-VI. – 2013/2014, nr 3, s. 71-82
- Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Monika Gęga // NOWA SZKOŁA. – 2013, nr 4, s. 31-33
- Metoda projektowa – podstawa efektywnej edukacji / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2012, nr 8, s. 52-55
- Od aktywizacji do aktywności twórczej : happening i gra dydaktyczna / Ewa Grodecka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2011/2012, nr 2, s. 79-87
- Szkoła życia : o metodzie projektu / Piotr Bucki // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2011, nr 2, s. 82-87
- Przeżyj to sam / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2010, nr 3, s. 85-91
- Czy metody aktywizujące upowszechniły się w praktyce szkolnej? : (raport z badań) / Stanisław Bortnowski // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2010/2011, nr 1, s. 91-103
- Metody aktywizujące / Mariola Łaguna // WYCHOWAWCA. – 2009, nr 11, s. 5-8
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy doskorzystania z naszych zbiorow!