Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2003 – 2016
Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.
WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI):
- Coaching / Mirosława Huflejt-Łukasik, Benedykt Peczko // W: Psychoterapia : pogranicza / red. nauk. Lidia Grzesiuk, Hubert Suszek. – Warszawa : ENETEIA Wydaw. Psychologii i Kultury, 2012. – S. 389-412
sygn. 44 868 - Coaching kariery jako forma wspierania rozwoju zawodowego / Robert Jasiński // W: Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka / red. nauk. Daniel Kukla. – Warszawa : Difin, 2011. – S. 368-377
sygn. 44 550 - Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2015
sygn. 45 309cz - Jak radzić sobie ze stresem : wskazówki dla nauczycieli / Bill Rogers. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2014. – S. 183-203 : Mentoring jako pomoc w rozwoju zawodowych umiejętności zarządzania zachowaniem
sygn. 45 124 - Kompetencje menedżera oświaty : poradnik dla dyrektorów szkół i innych placówek edukacyjnych oraz pracowników prowadzących i nadzorujących / Lechosław Gawrecki. – Poznań : Wydaw. eMPi², 2003. – S. 112-115 : Bądź mentorem, organizuj coaching
sygn. 42 943, 44 005 - Nauczyciel, trener, coach / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2013
sygn. 45 409, 45 449 - Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 494-507 : Wspieranie uczniów
sygn. 44 178cz - Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015. – S. 494-507 : Wspieranie uczniów
sygn. 45 503 - O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym / Katarzyna Olbrycht. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2014
sygn. 45 376 - Psychologia coachingu / Ho Law, Sara Ireland, Zulfi Hussain. – Wyd. 1 – 1 dodr. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2016
sygn. 45 471 - Sztuka zadawania pytań w coachingu : jak opanować najważniejszą umiejętność coacha? / Tony Stoltzfus. – Wrocław : Aetos Media, 2012
sygn. 45 448 - Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu / Rozalia Ligus // W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červikowá, Bogusława Dorota Gołębniak. – Warszawa : Wydaw. Naukowe Scholar, 2013. – S. 228-248
sygn. 45 022 - Uczelnia równych szans : o praktycznym wymiarze wprowadzania tutoringu na polskie uczelnie / Monika Czyżewska // W: Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży / red. nauk. Krzysztof Hirszel i in. – Warszawa : Difin. 2010. – S. 160-167
sygn. 45 291 - Współczesne tendencje w poradnictwie zawodowym : poradnictwo zawodowe a coaching kariery – próba porównania / Sylwia Pakulniewicz-Błońska // W: Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka / red. nauk. Daniel Kukla. – Warszawa : Difin, 2011. – S. 349-367
sygn. 44 550
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
(w ujęciu chronologicznym)
- Metody coachingowe w pracy nauczyciela / Wiesława Krysa // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 12, s. 11-12
- W edukacji najważniejsze jest spotkanie ludzi / Ewa Drozd // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 12, s. 9-10
- Tutoring rówieśniczy / Aneta Baranowska // WYCHOWAWCA. – 2015, nr 10, s. 31-33
- Mentoring w dydaktyce / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 8, s. 44-47
- Tutoring jako skuteczne narzędzie edukacji / Jolanta Wasilewska // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 54-56
- Rozwój talentów wychowanków metodą tutoringu / Agnieszka Rowicka // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2015, nr 4, s. 28-40
- O roli pozytywnej psychologii, porażkach i edukacji / Paweł Fortuna ; rozm. przepr. Julian P. Sawiński // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 1, s. 25-29
- Zastosowanie stylu komunikacji coachingowej w pedagogice / Marta Darasz-Szuba // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 10, s. 17-19
- Zastosowanie coachingu w pedagogice / Marta Darasz-Szuba // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 8/9, s. 17-19
- Tutoring akademicki / Agnieszka Rowicka // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2014, nr 4, s. 3-11
- Tutoring rówieśniczy : nowa jakość edukacyjna / Radosław Mysior // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2014, nr 4, s. 11-16
- Tutoring w szkole czy dobre doradztwo? / Julian Piotr Sawiński // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2014, nr 4, s. 16-19
- Coaching społeczny w pracy z młodzieżą zagrożoną nieprzystosowaniem / Karol Konaszewski, Anna Chańko // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2014, nr 3, s. 24-28
- Kompetencje europejskich mentorów i tutorów / Jolanta Religa // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 2, s. 36-45
- Tutoring rówieśniczy – stara metoda na nowo odkrywana / Karolina Appelt, Joanna Matejczuk // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 1, s. 21-30
- Tutoring rówieśniczy w edukacji elementarnej / Marta Marchew // REMEDIUM. – 2014, nr 1, s. 1-4
- Coaching w szkole / Iwona Werner, Justyna Deręgowska // GŁOS NAUCZYCIELSKI. – 2013, nr 15, s. 18
- Coaching - trzeba umieć się uczyć... / Artur Brzeziński // NOWA SZKOŁA. – 2013, nr 9, s. 35-36
- Coaching - jako alternatywna technika pracy socjalnej / Katarzyna Wasilewska-Ostrowska // PRACA SOCJALNA. – 2013, nr 4, s. [34]-42
- Coaching w pracy nauczyciela / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2012, nr 10, s. 46-49
- Tutoring we wrocławskich gimnazjach / Maria Sitko // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2011, nr 5, s. 43-50
- Tutoring szansą dla systemu edukacji / Maria Sitko // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2011, nr 4, s. 27-32
- Qutplacement jako proces wspierający włączenie społeczne / Jolanta Religa, Sylwia Ippavitz // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2011, nr 3, s. 65-72
- Coaching a psychoterapia - podobieństwa i różnice / Benedykt K. Peczko // REMEDIUM. – 2011, nr 2, s. 22-23
- Jak nauczyć ucznia skutecznego kierowania sobą w procesie uczenia się? / Józef Chwedorowicz // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2011, nr 1, s. 121-128
- Na marginesie zarządzania – mentoring i coaching w praktyce bibliotecznej / Jadwiga Sadowska // BIBLIOTEKARZ. – 2009, nr 10, s. 5-8
- Z dziejów myślenia o tutoringu – krótki zarys historii indywidualnego kształcenia
i wychowania / Adam Fijałkowski // KWARTALNIK PEDAGOGICZNY. – 2009, nr 2, s. 5-33 - Trzy razy M / Jarosław Kordziński // DYREKTOR SZKOŁY. – 2008, nr 12, s. 29-30
- Coaching jako proces skierowany na rozwój uzdolnień do gry / Eugeniusz Piotrowski // WYCHOWANIE NA CO DZIEŃ. – 2008, nr 10/11, s. 50
- Coaching rodzinny / Mirosława Britzkow // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2008, nr 7, s. 47-52
- Mistrz i przewodnik / Rafał Ryszka // WYCHOWAWCA. – 2007, nr 6, s. 5-7
- Coaching – nowe słowo na określenie znanej metody / Justyna Parzeniowska // EDUKACJA I DIALOG. – 2005, nr 8, s. 62-66
- Nauczanie nieformalne : tutoring jako jedna z form strategii edukacyjnej nauczyciela / Jolanta Najdera // NOWA SZKOŁA. – 2005, nr 4, s. 23-26
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy doskorzystania z naszych zbiorow!