Autyzm

AUTYZM 

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1993 – 2018

(materiały dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Suchej Beskidzkiej)

 

WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI):

  1. Autyzm / Małgorzata Kowalska-Kantyka // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F / red. prowadzący Ewa Różycka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2003. – S. 260-264
    Sygnatura 43 289cz
  2. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju / Jacek J. Błeszyński. –Wyd. 2. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
    Sygnatura 45 327
  3. Autyzm bez łez : historia przywracania naszej córki światu / Renata Radomska. – Kraków : Wydawnictwo Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy, 2013
    Sygnatura 45 003
  4. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2005
    Sygnatura 43 284
  5. Autyzm : fakty / Simon Baron-Cohen, Patrick Bolton. – Kraków : Krajowe Towarzystwo Autyzmu, 1999
    Sygnatura 42 018
  6. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2015
    Sygnatura 45 452
  7. Autyzm i przywiązanie : studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
    Sygnatura 43 102
  8. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Wyd. 3 popr. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
    Sygnatura 45 395
  9. Autyzm wczesny dziecięcy / Hanna Olechnowicz // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F / red. prowadzący Ewa Różycka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2003. – S. 264-270
    Sygnatura 43 289cz
  10. Autyzm w pigułce : przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebrała i opracowała Ewa Niezgoda. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2017]
    Sygnatura 45 912 
  11. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016
    Sygnatura 45 696
  12. Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu / Barbara Winczura // W: Dziecko z zaburzeniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 65-93
    Sygnatura 43 288
  13. Chłopiec z Saturna : jak dziecko autystyczne widzi świat / Peter Schmidt. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2015
    Sygnatura 45 913
  14. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / Barbara Winczura. – Kraków : „Impuls”, 2012
    Sygnatura 44 887
  15. Dzieci zagubione we własnym świecie – historia odkrycia autyzmu wczesnodziecięcego / Barbara Winczura // W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2001. – S. 35-44
    Sygnatura 42 640
  16. Dziecko z autyzmem / Barbara Winczura // W: Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2013. – S. 349-373
    Sygnatura 45 020
  17. Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Kraków : „Impuls”, 2016
    Sygnatura 45 598
  18. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach : fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Françoise Brauner. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993
    Sygnatura 40 137
  19. Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem dziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak // W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. nauk. Marty Bogdanowicz i Małgorzaty Lipowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2008. – S. 270-275
    Sygnatura 43 951
  20. Jakościowa diagnoza autyzmu u dzieci – w kontekście wsparcia środowiska rodzinnego / Jacek Błeszyński // W: Człowiek niepełnosprawny w różnych fazach życia / red. nauk. Jarosław Bąbka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2004. – S. 34-53
    Sygnatura 43 039cz
  21. Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018
    Sygnatura 45 942
  22. Małe dziecko z autyzmem : diagnoza i terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005
    Sygnatura 43 907
  23. Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci : z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa / Jagoda Cieszyńska-Rożek. – Kraków : Wydawnictwo Omega Stage Systems – Jędrzej Cieszyński, 2013. – S. 266-272 : Autyzm
    Sygnatura 45 139, 45 530
  24. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
    Sygnatura 45 695
  25. Pedagogika specjalna. T. 1 / Deborah Deutsch Smith. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Wydawnictwo APS, 2009. – S. 271-306 : Spektrum zaburzeń autystycznych
    Sygnatura 43 958cz
  26. Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska // W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. nauk. Marty Bogdanowicz i Małgorzaty Lipowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2008. – S. 129-133
    Sygnatura 43 951
  27. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 53-58 : Autyzm dziecięcy
    Sygnatura 45 255
  28. Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2015
    Sygnatura 45 694
  29. Programy wczesnej interwencji O. I. Lovaasa i S. Greenspana w terapii małego dziecka z autyzmem / Małgorzata Skórczyńska // W: Dziecko z zaburzeniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 115-122
    Sygnatura 43 288
  30. Przewodnik dla rodziców dzieci autystycznych : odpowiedzi na najczęstsze pytania / Charles A. Hart. – [Łódź] : Fundacja im. Wojtka Wadowskiego, 1995
    Sygnatura 42 065
  31. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – S. 280-292 : Autyzm
    Sygnatura 45 615
  32. Specjalne potrzeby edukacyjne / Jenny Thompson. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. – S. 79-94 : Zaburzenia ze spektrum autyzmu
    Sygnatura 45 036
  33. 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
    Sygnatura 45 684
  34. Szanse i zagrożenia edukacji dzieci autystycznych w Polsce / Katarzyna Patyk // W: Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, 2010. – S. 95-101
    Sygnatura 45 185
  35. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Kraków : „Impuls”, 2013
    Sygnatura 44 959
  36. Trudne dzieciństwo i rodzicielstwo / Aleksandra Maciarz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2009. – S. 109-129 : Dziecko z autyzmem
    Sygnatura 44 052
  37. Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu / Barbara Winczura // W: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2006. – S. 389-398
    Sygnatura 43 728
  38. Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / red. nauk. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
    Sygnatura 45 978

  39. Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Asperera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. – Warszawa : Difin, 2017
    Sygnatura 45 993

  40. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : „Impuls”, 2008
    Sygnatura 43 878
  41. Zabawy dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
    Sygnatura 44 876
  42. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji / Philips C. Kendall. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. – S. 162-179 : Autyzm
    Sygnatura 43 109
  43. Zaburzenia z autystycznego spektrum / Beata Urbaniak // W: O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? / red. nauk. Anna Jakoniuk-Diallo, Hanna Kubiak. – Warszawa : Difin, 2010. – S. 13-29
    Sygnatura 45 836

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
(w układzie chronologicznym)

  1. Dziecko z zaburzeniami autyzmu w szkole. Cz. 2 / Kaja Chojnacka // REMEDIUM. – 2018, nr 3, s. 18-20
  2. Dziecko z zaburzeniami ze spectrum autyzmu w szkole. Cz. 1 / Kaja Chojnacka // RMEDIUM. – 2018, nr 2, s. 10-12
  3. Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna // SZKOŁA SPECJALNA. – 2018, nr 2, s. 136-143
  4. Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach I-III / Małgorzata Łoskot // ŻYCIE SZKOŁY. – 2018, nr 1, s. 22-26
  5. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2017, nr 7/8, s. 36-38
  6. Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska // REMEDIUM. – 2017, nr 7/8, s. 34-35
  7. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. [Cz. 4] / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2017, nr 2, s. 10-12
  8. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem : funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik // SZKOŁA SPECJALNA. – 2017, nr 2, s. 104-115
  9. Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska // DYREKTOR SZKOŁY. – 2016, nr 11, s. 60-63
  10. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 3 / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 9, s. 14-15
  11. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 7/8, s. 30-31
  12. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 6, s. 18-19
  13. Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2016, nr 3, s. 32-37
  14. Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych / Iwona Połeć // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2015, nr 8, s. 40-47
  15. Dziecko autystyczne w klasie : autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – mity i fakty / Magdalena Goetz // GŁOS NAUCZYCIELSKI. – 2013, nr 19, s. 12
  16. Autyzm : problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2013, nr 2, s. 16-20
  17. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. – 2013, nr 1, s. 23-27
  18. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patyk // NOWA SZKOŁA. – 2012, nr 2, s. 19-28
  19. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // ŻYCIE SZKOŁY. – 2010, nr 10, s. 30-36
  20. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka // SZKOŁA SPECJALNA. – 2007, nr 4, s. 296-305

 



Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok