Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1993 – 2018
Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.
WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI):
- 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekład: Emilia Skowrońska]. - Wyd. 1, dodr. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
Sygnatura 46.161 - 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018 Sygnatura 46 160
- Autyzm / Małgorzata Kowalska-Kantyka // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F / red. prowadzący Ewa Różycka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2003. – S. 260-264
Sygnatura 43 289cz - Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju / Jacek J. Błeszyński. –Wyd. 2. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
Sygnatura 45 327 - Autyzm bez łez : historia przywracania naszej córki światu / Renata Radomska. – Kraków : Wydawnictwo Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy, 2013
Sygnatura 45 003 - Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2005
Sygnatura 43 284 - Autyzm : fakty / Simon Baron-Cohen, Patrick Bolton. – Kraków : Krajowe Towarzystwo Autyzmu, 1999
Sygnatura 42 018 - Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2015
Sygnatura 45 452 - Autyzm i przywiązanie : studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
Sygnatura 43 102 - Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Wyd. 3 popr. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
Sygnatura 45 395 - Autyzm wczesny dziecięcy / Hanna Olechnowicz // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F / red. prowadzący Ewa Różycka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2003. – S. 264-270
Sygnatura 43 289cz - Autyzm w pigułce : przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebrała i opracowała Ewa Niezgoda. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2017]
Sygnatura 45 912 - Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016
Sygnatura 45 696 - Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu / Barbara Winczura // W: Dziecko z zaburzeniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 65-93
Sygnatura 43 288 - Chłopiec z Saturna : jak dziecko autystyczne widzi świat / Peter Schmidt. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2015
Sygnatura 45 913 - Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / Barbara Winczura. – Kraków : „Impuls”, 2012
Sygnatura 44 887 - Dzieci zagubione we własnym świecie – historia odkrycia autyzmu wczesnodziecięcego / Barbara Winczura // W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2001. – S. 35-44
Sygnatura 42 640 - Dziecko z autyzmem / Barbara Winczura // W: Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2013. – S. 349-373
Sygnatura 45 020 - Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Kraków : „Impuls”, 2016
Sygnatura 45 598 - Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach : fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Françoise Brauner. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993
Sygnatura 40 137 - Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem dziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak // W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. nauk. Marty Bogdanowicz i Małgorzaty Lipowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2008. – S. 270-275
Sygnatura 43 951 - Jakościowa diagnoza autyzmu u dzieci – w kontekście wsparcia środowiska rodzinnego / Jacek Błeszyński // W: Człowiek niepełnosprawny w różnych fazach życia / red. nauk. Jarosław Bąbka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2004. – S. 34-53
Sygnatura 43 039cz - Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018
Sygnatura 45 942 - Małe dziecko z autyzmem : diagnoza i terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005
Sygnatura 43 907 - Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci : z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa / Jagoda Cieszyńska-Rożek. – Kraków : Wydawnictwo Omega Stage Systems – Jędrzej Cieszyński, 2013. – S. 266-272 : Autyzm
Sygnatura 45 139, 45 530 - Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
Sygnatura 45 695 - Pedagogika specjalna. T. 1 / Deborah Deutsch Smith. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Wydawnictwo APS, 2009. – S. 271-306 : Spektrum zaburzeń autystycznych
Sygnatura 43 958cz - Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska // W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. nauk. Marty Bogdanowicz i Małgorzaty Lipowskiej. – Kraków : „Impuls”, 2008. – S. 129-133
Sygnatura 43 951 - Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 53-58 : Autyzm dziecięcy
Sygnatura 45 255 - Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2015
Sygnatura 45 694 - Programy wczesnej interwencji O. I. Lovaasa i S. Greenspana w terapii małego dziecka z autyzmem / Małgorzata Skórczyńska // W: Dziecko z zaburzeniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 115-122
Sygnatura 43 288 - Przewodnik dla rodziców dzieci autystycznych : odpowiedzi na najczęstsze pytania / Charles A. Hart. – [Łódź] : Fundacja im. Wojtka Wadowskiego, 1995
Sygnatura 42 065 - Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – S. 280-292 : Autyzm
Sygnatura 45 615 - Specjalne potrzeby edukacyjne / Jenny Thompson. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. – S. 79-94 : Zaburzenia ze spektrum autyzmu
Sygnatura 45 036 - 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
Sygnatura 45 684 - Szanse i zagrożenia edukacji dzieci autystycznych w Polsce / Katarzyna Patyk // W: Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, 2010. – S. 95-101
Sygnatura 45 185 - Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Kraków : „Impuls”, 2013
Sygnatura 44 959 - Trudne dzieciństwo i rodzicielstwo / Aleksandra Maciarz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2009. – S. 109-129 : Dziecko z autyzmem
Sygnatura 44 052 - Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu / Barbara Winczura // W: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2006. – S. 389-398
Sygnatura 43 728 -
Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / red. nauk. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
Sygnatura 45 978 -
Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Asperera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. – Warszawa : Difin, 2017
Sygnatura 45 993 - Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : „Impuls”, 2008
Sygnatura 43 878 - Zabawy dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
Sygnatura 44 876 - Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji / Philips C. Kendall. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. – S. 162-179 : Autyzm
Sygnatura 43 109 - Zaburzenia z autystycznego spektrum / Beata Urbaniak // W: O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? / red. nauk. Anna Jakoniuk-Diallo, Hanna Kubiak. – Warszawa : Difin, 2010. – S. 13-29
Sygnatura 45 836
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
(w układzie chronologicznym)
- Dziecko z zaburzeniami autyzmu w szkole. Cz. 2 / Kaja Chojnacka // REMEDIUM. – 2018, nr 3, s. 18-20
- Dziecko z zaburzeniami ze spectrum autyzmu w szkole. Cz. 1 / Kaja Chojnacka // RMEDIUM. – 2018, nr 2, s. 10-12
- Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna // SZKOŁA SPECJALNA. – 2018, nr 2, s. 136-143
- Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach I-III / Małgorzata Łoskot // ŻYCIE SZKOŁY. – 2018, nr 1, s. 22-26
- Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2017, nr 7/8, s. 36-38
- Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska // REMEDIUM. – 2017, nr 7/8, s. 34-35
- Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. [Cz. 4] / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2017, nr 2, s. 10-12
- Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem : funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik // SZKOŁA SPECJALNA. – 2017, nr 2, s. 104-115
- Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska // DYREKTOR SZKOŁY. – 2016, nr 11, s. 60-63
- Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 3 / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 9, s. 14-15
- Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 7/8, s. 30-31
- Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 6, s. 18-19
- Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2016, nr 3, s. 32-37
- Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych / Iwona Połeć // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2015, nr 8, s. 40-47
- Dziecko autystyczne w klasie : autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – mity i fakty / Magdalena Goetz // GŁOS NAUCZYCIELSKI. – 2013, nr 19, s. 12
- Autyzm : problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. – 2013, nr 2, s. 16-20
- Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. – 2013, nr 1, s. 23-27
- Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patyk // NOWA SZKOŁA. – 2012, nr 2, s. 19-28
- Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // ŻYCIE SZKOŁY. – 2010, nr 10, s. 30-36
- Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka // SZKOŁA SPECJALNA. – 2007, nr 4, s. 296-305
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy doskorzystania z naszych zbiorow!