Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1988 - 2011
Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.
WYDAWNICTWA ZWARTE
- ABC wychowania / Mieczysław Łobocki. – Wyd. 2. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1999. – S. 106-112 : Formy wzmacniania pozytywnego i negatywnego
sygn. 42.919 - Człowiek jako wychowawca i nauczyciel / Ziemowit Włodarski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 1992. – S.108-116 : Stosowanie nagród i kar oraz informowanie o wynikach
sygn.. 40.010 - Dyscyplina i kierowanie klasą / Clifford H. Edwards. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006
sygn. 43.651 - Gdy dziecko nie chce się uczyć : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Dorota Skwark. – Kielce : „Jedność”, 2010. – S. 25-27 : Chwalić czy karcić?
sygn. 44.175 - Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały / Adele Faber, Elaine Mazlish. – Poznań : „Media Rodzina”, 2006. – S. 75-95 : Karać czy nie karać
sygn. 43.459, 43.496, 43.537 - Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły / Adele Faber, Elaine Mazlish. – Poznań : „Media Rodzina”, 1993. – S. 105-150 : Zamiast karania
sygn. 40.115, 40.674 - Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. – S. 166-187 : Organizacja i planowanie działań dyscyplinarnych
sygn. 41.968, 41.969 - Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2004]. – S. 166-187 : Organizacja i planowanie działań dyscyplinarnych
sygn. 43.110 - Kara w aspekcie przemocy wewnątrzrodzinnej / Marta Jakubczak-Gębala // W : Agresja i przemoc we współczesnym świecie. T. 2, Agresja i przemoc w instytucjach wychowawczych / red. Zofia Brańka, Mirosław Szymański. – Kraków : „Text”, 1998. – S. 71-82
sygn. 42.599 - Kary i nagrody w praktyce społecznej i wychowaniu / Lucyna Adamowska // W : Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 2, G-Ł / [red. prow. Ewa Różycka ; aut. 2 t. Elżbieta Adamczuk i in.]. – Warszawa : „Żak”, 2003. – S. 529-535
sygn. 43.290cz - Kary fizyczne w świadomości i praktyce wychowawczej rodziców / Marek Heine // W : Agresja i przemoc we współczesnym świecie. T. 2, Agresja i przemoc w instytucjach wychowawczych / red. Zofia Brańka, Mirosław Szymański. – Kraków : „Text”, 1998. – S. 92-108
sygn. 42.599 - Kary stosowane przez rodziców jako przejaw przemocy / Grażyna Mendecka // W : Agresja i przemoc we współczesnym świecie. T. 2, Agresja i przemoc w instytucjach wychowawczych / red. Zofia Brańka, Mirosław Szymański. – Kraków : „Text”, 1998. – S. 83-91
sygn. 42.599 - Krzyczeć, bić, niszczyć : agresja u dzieci w wieku do 13 lat / Joachim Rumpf. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008. – S. 59-66 : Karanie czy wyznaczanie granic?
sygn. 44.114 - Kształcenie szkolne : podręcznik skutecznej dydaktyki / Bolesław Niemierko. - Warszawa : Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie, 2008. – S. 210-214 : Warunkowanie: nagrody i kary
sygn. 43.969 - Lęk, gniew, agresja / Jenö Ranschburg. – Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993. – S.119-123 : Agresja karana
sygn. 41.276, 41.277 - Między swobodą a przemocą w wychowaniu / Jadwiga Bińczycka. – Kraków : „Impuls”, 1997
sygn. 41.861 - Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2004. – S. 108-126 : Zachęty zewnętrzne
sygn. 43.160 - Nagroda / Krystyna Ostrowska // W : Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 3, M-O / [red. prow. E. Różycka ; autor 3 t. Franciszek Adamski [i in.]. – Warszawa : „Żak”, 2006. – S. 476-477
sygn. 43.291cz - Nagrody i kary / Aleksander Kamiński // W : Encyklopedia pedagogiczna / pod red. Wojciecha Pomykało. – Warszawa : Fundacja Innowacja, 1993. – S. 405-408
sygn. 40.089cz - Nagrody i kary / Waldemar Kozłowski // W : Encyklopedia pedagogiczna / pod red. Wojciecha Pomykało. – Warszawa : Fundacja Innowacja, 1993. – S. 408-411
sygn. 40.089cz - O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej / Stefan Mieszalski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
sygn. 41.734, 41.735 - Pedagogika : podręcznik akademicki. T. 2 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2004. – S. 249-252 : Nagradzanie, karanie
sygn. 43.067, 43.083, 43.166cz - Porozumienie bez przemocy : o języku serca / Marshall B. Rosenberg. – Wyd. 2 rozsz. – Warszawa : Wydaw. Czarna Owca, 2009. – S. 169-177 : Użycie siły w celach ochronnych
sygn. 44.077 - Psychologia : kluczowe koncepcje. T. 2, Motywacja i uczenie się / Philips G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2010. – S. 144-149 : Problem kary
sygn. 44.272cz - Psychologia : kluczowe koncepcje. T. 2, Motywacja i uczenie się / Philips G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2010. – S. 70-72 : Motywacja – niespodziewane skutki nagrody
sygn. 44.272cz - Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego / Maria Przetacznik-Gierowska, Grażyna Makiełło-Jarża. – Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992. – S. 356-362 : Rola nagród i kar
sygn. 39.855cz - Psychologia uczenia się i nauczania. T. 2 / Charles Galloway. – Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1988. – S. 57-74 : Właściwe i niewłaściwe stosowanie kary
sygn. 39.027, 39.028 - Psychologia wychowawcza. T. 2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. – Wyd. 7. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1998. – S. 51-56 : Wzmacnianie zachowań w procesie wychowania
sygn. 41.834 - Rodziny zastępcze i ich dzieci / Lidia Winogrodzka. – Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. – S. 139-143 : Nagrody i kary stosowane przez rodziców
sygn. 43.909 - Społeczno-edukacyjne problemy rodzin bezrobotnych / Magdalena Lubińska-Bogacka. – Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. – S. 226-228 : Stosowanie nagród i kar w badanych rodzinach
sygn. 44.516 - Spór o wychowanie w posłuszeństwie / Stanisław Sławiński. – Warszawa : Agencja Wydawnicza TFD, 1991. – S. 92-106 : Kary i nagrody
sygn. 40.086 - Stosowana psychologia wychowawcza / Myron H. Dembo. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. – S. 268-279 : Radzenie sobie z problemami w kierowaniu
sygn. 41.846cz - Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. – Wyd. 2. - Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 213-218 : Metoda karania
sygn. 43.320 - Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. – Wyd. 2. - Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 208-213 : Metoda nagradzania
sygn. 43.320 - Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. – Wyd. 2. - Kraków : „Impuls”, 2005. – S. 250-255 : Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego
sygn. 43.320 - Vademecum wychowawcy / Beata Badziukiewicz, Mirosław Sałasiński. – Warszawa : „Żak”, 2005. – S. 138-140 : Nagrody i kary
sygn. 43.420 - W poszukiwaniu skutecznych form wychowania / Mieczysław Łobocki. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1990. – S. 143-160 : Wzmacnianie pozytywne
sygn. 39.756, 39.757 - Wychowanie w samodyscyplinie / Thomas Gordon. – Warszawa : „PAX”, 1997
sygn. 41.740
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(w ujęciu chronologicznym)
- Wina i kara : refleksje na temat przekraczania zasad przez uczniów klas młodszych oraz wynikających z tego konsekwencji / Ewa Dziewierz // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 3, s. 8-10
- O wychowaniu bez kar i nagród / Sławomir Trusz // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 75-83
- Charyzma i autorytet wychowawcy a problem kary, tolerancji i dobroczynności / Lesław Pytka // Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 1/2, s. 25-30
- Czy możliwe jest wychowanie bez kar? / Krzysztof Cipora // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 126-131
- Wychowanie jest sztuką : nagroda i kara / Renata Kostkiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 9, s. 49-52
- Chwalić, ale za co? : motywacyjne aspekty pochwał / Waldemar Kozłowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 14-18
- Pomagać w rozwoju / Jarosław Kordziński // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 8-9
- Nagrody i kary : rady dla rodziców… i nie tylko / Gertruda Zając // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 12-13
- Kara i nagroda w wychowaniu / Zofia Olender // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 14-15
- Dobrocią czy siłą? / Sylwia Palka // Wychowawca. – 2006, nr 11, s. 20-22
- Niedoceniana moc oceniania / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 2, s.21-30
- Doraźne działania wychowawcze / Dariusz Koziarek // Nowa Szkoła. – 2005, nr 8, s. 22-23
- Metoda karania w pedagogice humanistycznej / Elwira Krupowicz // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 8, s. 67-72
- Kary i nagrody / Anna M. Ziółkowska // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 115-124
- Uroki pustej szkoły / Marta Zahorska // Polityka Społeczna. - 2004, nr 9, s. 18-20
- Prawne aspekty karcenia dzieci / Radosław Krajewski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 5, s. 41-42
- Nakazy, zakazy, kary / Danuta Popławska // Wychowawca. – 2003, nr 3, s. 20-21
- O zastosowaniu kary w dydaktyce raz jeszcze / Jolanta Latkowska // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 1, s. 19-23
- Kara i nagroda / Marzanna Krajewska // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 3, s.61-65
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy doskorzystania z naszych zbiorow!