Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005 – 2016
(materiały dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Suchej Beskidzkiej)
WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI)
- Biblioteka w szkole. Cz. 2, Biblioterapia, webquesty, e-biblioteka / Jolanta Smuniewska i in. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
sygn. 44 767 - Cyberprzestrzeń i edukacja / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2012
sygn. 44 735 - Cywilizacja informatyczna i Internet : konteksty współczesnego konsumenta TI / Mateusz Suchacki. – Kraków : „Impuls”, 2014
sygn. 45 454 - Dziecko w wirtualnej galerii / Małgorzata Anna Karczmarzyk. – Warszawa : „Żak”, 2013
sygn. 45 150, 45 174 - Edukacja informacyjna w polskiej szkole / Renata Piotrowska. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2011
sygn. 44 513 - Edukacja medialna / Janusz Gajda i in. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2006
sygn. 45 224 - Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych
i technologicznych / red. nauk. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek. – Kraków : „Impuls”, 2015
sygn. 45 457 - Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / pod red. Zuzanny Zbróg. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2008
sygn. 44 320 - Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Howard Pitler, Elizabeth R. Hubbell, Matt Kuhn. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
sygn. 45 431, 45 432 - E-learning dla dorosłych / Jakub Jerzy Czarkowski. – Warszawa : Difin, 2012
sygn. 45 023 - E-learning : kultura studiowania w przestrzeni sieci / Krzysztof Kuźmicz. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015
sygn. 45 369 - E-learning w edukacji : jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną / Zbigniew Zieliński. – Gliwice : Wydaw. Helion, 2012
sygn. 45 495 - Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. – Wyd. 2. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
sygn. 45 277, 45 278 - Kształcenie na odległość : podstawy dydaktyki / Jozef Bednarek, Ewa Lubina. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008
sygn. 43 752 - Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych / Joanna Kandzia. – Kraków : „Impuls”, 2011
sygn. 44 546 - Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły / Tomasz Huk. – Kraków : „Impuls”, 2011
sygn. 44 534 - Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006
sygn. 43 949cz - Nowe media w edukacji / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemienicki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2012
sygn. 45 203 - Pedagogika @ środki informatyczne i media / pod red. Macieja Banasia. – Wyd. 2.
– Kraków : „Impuls”, 2005
sygn. 43 392 - Pedagogika medialna. T. 1 / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa Wydaw. Naukowe PWN, 2007
sygn. 43 702, 43 759 - Pedagogika medialna. T. 2 / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa Wydaw. Naukowe PWN, 2007
sygn. 43 703, 43 760 - Szkoła w dobie Internetu / red. nauk. Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2009
sygn. 44 276 - Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. – Kraków : „Impuls”, 2014
sygn. 45 386 - Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela / pod red. Jacka Migdałka
i Marii Zając. – Kraków : „Impuls”, 2008
sygn. 43 950 - Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty
i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
sygn. 45 428, 45 429, 45 430 - Współczesna edukacja medialna : teoria i rzeczywistość / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013
sygn. 44 961 - Zdalna edukacja : potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia / Andrzej Barczak i in. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2006
sygn. 43 877
ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK
- Dzieci sieci – technologie informacyjno-komunikacyjne – jak nie zgubić wartości
i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman // W: Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych : zarys teorii i praktyki / red. Dorota Sikora-Banasik. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009. – S. 246-259
sygn. 44 295 - Dziecko w wirtualnej galerii : analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów / Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk // W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda. – Warszawa : „Żak”, 2011. – S. 613-623
sygn. 44 660 - E-matematyka / Barbara Ochmańska // W: Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. – S. 98-103
sygn. 44 776, 44 777, 44 778 - Edukacja medialna – wymysł czy konieczność? / Katarzyna Przystanek // W: Umiejętności psychologiczno-pedagogiczne w pracy nauczyciela / pod red. Justyny Mróz i Kingi Kalety. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 49-73
sygn. 44 696 - Edukacja w przebiegu życia : od dzieciństwa do starości / red. nauk. Mirosław Kowalski, Agnieszka Olczak. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 77-126 : Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia
sygn. 44 358 - E-wychowanie w e-learningu? / Mateusz Nitka // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 177-182
sygn. 44 368 - Fabularyzowane gry komputerowe w przestrzeni humanistycznej : analizy, interpretacje i wnioski z pogranicza poetyki, aksjologii, dydaktyki literatury / Rafał Kochanowicz. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2014. – S. 182-206 : „Komputerowa rzeczywistość” a polonistyczna praktyka
sygn. 45 459 - ICT narzędziem pracy nauczyciela / Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 114-122
sygn. 44 368 - Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych programów edukacyjnych? / Jan Amos Jelinek // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 303-319
sygn. 45 081 - Komunikacja multimedialna w edukacji filozoficznej – konieczność czy zbędne obciążenie pracy dydaktycznej? / Sławomir Leciejewski // W: Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych / red. nauk. Irina Surina. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 247-257
sygn. 44 377 - Lekcje z wykorzystaniem technologii informacyjnej / Elżbieta Gajek // W: Skuteczna nauka języka obcego : struktura i przebieg zajęć językowych / red. Hanna Komorowska. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009. – S. 208-231
sygn. 44 313 - Multimedia w nauczaniu / Kazimierz Wieczorkowski // W : Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 3, M–O / red. nauk. Tadeusz Pilch ; aut. 3 t. Franciszek Adamski i in. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2004. – S. 434–442
sygn. 43 291 - Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 363-377 : Nauczanie z pomocą komputerów: technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) i informacyjno-edukacyjne (ILT)
sygn. 44 178cz - Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2015. – S. 363-377 : Nauczanie z pomocą komputerów : technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) i informacyjno-edukacyjne (ILT)
sygn. 45 503 - Nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne w procesie edukacji / Magdalena Miotk-Mrozowska // W: Psychologia ucznia i nauczyciela / red. nauk. Stanisław Kowalik. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2011. – S. 250-273
sygn. 44 493, 44 494cz - Podstawy kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. – Kraków : „Impuls”, 2011. – S. 205-209 : Rola komputera i internetu w kształceniu
sygn. 44 595cz - Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. – S. 203-218 : Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT)
a dysleksja
sygn. 43 992 - Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 96-105 : Postawić na wykorzystanie technologii TIK
sygn. 45 318, 45 475 - Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach / Hanna Krauze-Sikorska // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 259-280
sygn. 45 081 - Wczesna edukacja medialna : możliwości i ograniczenia / Tatiana Kłosińska // W: Obraz szkoły i nauczyciela : egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne / pod red. nauk. Ewy Murawskiej. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 139-147
sygn. 44 368 - Wczesnoszkolna edukacja medialna / Kazimierz Wenta // W: Dziedziny kształcenia
w klasach I-III / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania. – Warszawa : „Żak”, 2013. – S. 88-115
sygn. 45 122cz, 45 205 - Wokół dysleksji : co warto wiedzieć o dysleksji i nowoczesnych sposobach przeciwdziałania jej / pod red. nauk. Zofii Pomirskiej. – Warszawa : Difin, 2010. – S. 137-151 : Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
sygn. 44 184 - Współczesne technologie kształcenia / Zbigniew Kramek, Krzysztof Smela // W: Szkoła a rynek pracy / red. nauk. Andrzej Bogaj, Stefan M. Kwiatkowski. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – S. 109-173
sygn. 43 571 - Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisania / Kornelia Solich // W: Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków i in. : „Impuls”, 2013. – S. 281-302
sygn. 45 081
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(w ujęciu chronologicznym za lata 2016-2013)
- Dokumenty Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2015/2016, nr 1, s. 37-62
- TIK i przedszkolaki / Barbara Kozik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 12, s. 13-14
- Wykorzystanie tabletów na lekcji / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 11, s. 56-59
- Apka dla biblioteki, czyli jak stworzyć aplikację dla biblioteki szkolnej? / Magdalena Brewczyńska, Marcin Ćwikliński // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 7-9
- Praca w chmurze : zdalnie, wirtualnie, ale razem / Anna Michniuk // WYCHOWAWCA. – 2015, nr 11, s. 18-21
- Gry komputerowe a edukacja / Barbara Kozik // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 16-19
- Gry komputerowe jako nowa jakość w edukacji / Karol Kowalczuk // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 15-16
- Uczenie się poprzez gry i gamifikację / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 10, s. 44-47
- Wirtualne klasy w praktyce / Andrzej Filip // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 10, s. 19-21
- Edukacja mobilna / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 9, s. 45-49
- Technologia w szkole / Izabela Breguła // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 8, s. 2-5
- Nowe technologie w pracy każdego nauczyciela / Anna Michnik // REMEDIUM. – 2015, nr 7/8, s. 44-45
- Otwarte zasoby edukacyjne / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 46-49
- Tablica czy tablet? / Tomasz Kozłowski // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 20-22
- TIK w pracy bibliotekarza / Anna Urbaniak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 7, s. 78-80
- BYOD w praktyce szkolnej / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 6, s. 48-51
- Jak wspomagać szkoły w pracy z e-podręcznikami // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 6, s. 24-25
- E-podręczniki do kształcenia ogólnego : projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 5, s. 48-51
- Etapy wprowadzania modelu BYOD / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 5, s. 48-51
- Zajrzyj, sprawdź i poleć innym : zestaw ciekawych stron dla uczniów i nauczycieli / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2015, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 6-11
- Model BYOD na lekcji / Dorota Janczak // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 4, s. 52-54
- Portal europejskich inicjatyw edukacyjnych / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 4, s. 30-33
- Tablice interaktywne na co dzień / Joanna Sałasińska-Andruszkiewicz // ŻYCIE SZKOŁY. – 2015, nr 3, s. 10-13
- Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 3, s. 43-47
- Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie / Janusz Morbitzer // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 2, s. 8-18
- Nowe technologie w nauczaniu języków obcych / Paweł Krawiec // NOWA SZKOŁA. – 2015, nr 2, s. 53-55
- Przyszłość TIK w edukacji / Ewa Kędracki-Feldman // DYREKTOR SZKOŁY. – 2015, nr 2, s. 48-51
- Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej na zajęciach pozalekcyjnych w szkole podstawowej. Prowadzenie szkolnego czasopisma / Anna Gruntkowska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2015, nr 2, s. 21-24
- Hierarchia ważności działań nauczycieli w wybranych obszarach ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2015, nr 1, s. 103-116
- Mapy myśli wsparciem uczenia się i zapamiętywania / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 14-18
- Uczymy się poprzez obrazy czyli miejsce infografiki we współczesnej szkole / Izabela Rudnicka // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 3-4
- Nie taki diabeł straszny, jak go malują – zajęcia z tablicą interaktywną w przedszkolu / Agnieszka Gałuszczyńska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 8/9, s. 23-26
- Abecadło edukacyjnego blogowania / Agata Poręba // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 23-25
- E-podręcznik w polskiej szkole / Marlena Plebańska // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 21-23
- Nowe media – nowe wyzwania wychowawcze? / Joanna Bierówka // HEJNAŁ OŚWIATOWY. – 2014, nr 5, s. 8-11
- TIK i TOC – nowoczesne metody i narzędzia dydaktyczne na lekcjach w bibliotece / Anna Puścińska // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 6, s. 6-8
- Prezi : alternatywa dla PowerPointa? / Hanna Basaj // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2014, nr 5, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 2, s. 11-14
- Geocaching w szkole / Jacek Banach // WYCHOWANIE FIZYCZNE
I ZDROWOTNE. – 2014, nr 4, s. 39-42 - Technologie informacyjno-komunikacyjne w projektach międzynarodowych wspierających rozwój kompetencji cyfrowych / Tomasz Kupidura // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 3, s. 123-131
- Wspieranie zasobów cyfrowych w edukacji – platformy informatyczne / Joanna Łabędzka // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2014, nr 3, s. 132-141
- Program graficzny GIMP jako narzędzie dydaktyczne / Ewa Palka // JĘZYK POLSKI W GIMNAZJUM. – 2013/2014, nr 1, s. 44-61
- Jak wykorzystać Google Street View na różnych przedmiotach / Michał Luberda // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 8-10
- Polskie biblioteki cyfrowe jako narzędzie wspierające edukację / Marzena Jarocka // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 4, s. 13-16
- Przykłady otwartych zasobów edukacyjnych do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów / Michal Luberda // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 3, s. 12-13
- Subiektywny przegląd internetowych zasobów edukacyjnych / Anna Szeląg // BIBLIOTEKA W SZKOLE. – 2013, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji”, nr 3, s.14-16
- Nowoczesna edukacja – interaktywna szkoła / Lidia Pokrzycka // NOWA SZKOŁA. – 2013, nr 3, s. 47-50
- Czynniki różnicujące kompetencje informacyjne nauczycieli oraz wykorzystywanie metod i narzędzi ICT (doniesienie z badań) / Eunika Baron-Polańczyk // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2013, nr 1, s. 129-145
- Kompetencje kluczowe w społeczeństwie informacyjnym i edukacji informatycznej społeczności lokalnej / Tomasz Kupidura // EDUKACJA USTAWICZNA DOROSŁYCH. – 2013, nr 1, s. 145-153
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy do skorzystania z naszych zbiorow!