Uważność, wspomaganie koncentracji, Mindfulness

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000 – 2019
(materiały dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Suchej Beskidzkiej)

 

WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI)

  1. 12 zasad skutecznej edukacji/ Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. – S. 15-34 : Koncentracja, czyli o kierowaniu uwagą uczniów
    Sygnatura 45 398
  2. Komunikacja między ludźmi : motywacja, wiedza i umiejętności/ S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. – S. 206-237 : Słuchanie
    Sygnatura 43 657cz
  3. Komunikacja społeczna w pedagogice/ Hein Retter. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. – S. 204-226 : Aktywne słuchanie
    Sygnatura 43 100
  4. Mosty zamiast murów : podręcznik komunikacji interpersonalnej/ red. John Stewart.. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. – S. 217-256 : Słuchanie
    Sygnatura 44 839cz
  5. Psychologia porozumiewania się/ Marek Dziewiecki. – Kielce : „Jedność”, 2000. – S. 29-74 : Kompetencje w komunikacji międzyludzkiej
    Sygnatura 42 463
  6. Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej/ Natalia Minge, Krzysztof Minge. – Warszawa : Edgard, 2012. – S. 45-88 : Uwaga! Skoncentruj się!
    Sygnatura 45 410
  7. Trening koncentracji : jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka/ Iwona Sikorska. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2014
    Sygnatura 45 405
  8. Uważne uczenie się: zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie / Craig Hassed i Richard Chambers ; tł. Agata Redlicka Oskar Kaczmarek . - Warszawa : Studio Blok, 2018.
    Sygnatura 46 025
  9. Uważność w praktyce : tradycyjne techniki uważności i medytacji dla współczesnego człowieka/ Maciej Wielobób. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2016
    Sygnatura 45 671

ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(w układzie chronologicznym)

  1. Uważność w edukacji wczesnoszkolnej / Ołtarzewski, Eryk // ŻYCIE SZKOŁY. - 2019, nr 2, s. 29-35
  2. Wspieranie rozwoju koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych dzieci z autyzmem za pomocą programu Attention Autism / Twardysz, Celina // SZKOŁA SPECJALNA. - 2019, nr 1, s. 48-56
  3. Gimnastyka mózgu - trening samokontroli / Ołtarzewski, Eryk // ŻYCIE SZKOŁY. - 2018, nr 3, s. 20-23
  4. Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem. Cz. 1 / Komorowska, Marta // REMEDIUM. - 2018, nr 7/8, s. 16-17
  5. Mindfulness - trening uważności dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy/ Gregorek, Anna // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2018, nr 1, s. 30-38
  6. Trudności w koncentrowaniu uwagi u dzieci. [Cz. 2] / Chojnacka, Kaja // - 2018, nr 11, s. 10-12
  7. Trudności w koncentrowaniu uwagi u dzieci. [Cz. 1] / Chojnacka, Kaja // REMEDIUM. - 2018, nr 7/8, s. 14-15
  8. Wspomaganie koncentracji u dzieci / Meslin, Anna // ŻYCIE SZKOŁY. - 2018, nr 3, s. 28-32
  9. Metoda Tomatisa - efektywna metoda wspomagająca uwagę słuchu /
    Kaczmarek, Izabela // ŻYCIE SZKOŁY. - 2017, nr 10, s. 8-9
  10. Relaks on-line / Zioło-Pużuk, Karolina // DYREKTOR SZKOŁY. - 2017, nr 10, s. 59-61
  11. Zaburzenia koncentracji uwagi / Szczepkowska, Edyta // ŻYCIE SZKOŁY. - 2017, nr 7, s. 27-32
  12. Pamięć doskonała – zastosowanie metody Biofeedback/ Ewelina Pawlun // REMEDIUM. – 2016, nr 5, s. 4-6
  13. Całkowicie obecna głowa / Małgorzata Łuba // ŻYCIE SZKOŁY. – 2016, nr 3, s. 28-32
  14. Całkowicie obecny umysł/ Małgorzata Łuba // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. – 2016, nr 2, s. 25-28
  15. O pułapkach komplementów i zaletach uważności. Cz. 2 / Jerzy Rządzki // REMEDIUM. – 2016, nr 2, s. 4-6
  16. O pułapkach komplementów i zaletach uważności. Cz. 1/ Jerzy Rządzki // REMEDIUM. – 2016, nr 1, s. 4-5
  17. Praktyka uważności – ćwiczenia// WYCHOWANIE W PRZESZKOLU. – 2016, nr 2, s. 37-40
  18. Uwaga, uwaga! czyli jak wspomagać koncentrację u przedszkolaka / Pietrzyk, Dorota // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2016, nr 3, s. 48-51
  19. Czy istnieje potrzeba uczenia dzieci uważności?/ Marta Komorowska // REMEDIUM. – 2015, nr 7/8, s. 53-55
  20. Gry i zabawy dla dzieci z trudnościami w koncentracji / Ilska, Paulina // REMEDIUM. - 2015, nr 7/8, s. 40-41
  21. Uważność jest ważna/ Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2015, nr 2, s. 115-121
  22. Uważność daje spokój/ Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2015, nr 1, s. 115-121
  23. Jak obudzić uwagę : o zaburzeniach koncentracji/ Anna Perlińska-Supeł, Katarzyna Klimek-Michno ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // ŻYCIE SZKOŁY. – 2014, nr 8, s. 4-6
  24. Jak uważność pomaga w podejmowaniu decyzji/ Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 5, s. 115-121
  25. Spokojny umysł, dobre myśli…/ Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 4, s. 115-121
  26. Uważność na gniew/ Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 3, s. 115-121
  27. Lekcje z uważności/ Vera Kaltwasser ; rozm. przepr. Andrzej Lipiński // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 2, s. 114-120
  28. Dar uważności na co dzień/ Natalia Knap // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2014, nr 1, s. 109-115
  29. Zastosowanie uważności w pracy z dzieckiem/ Marta Komorowska // REMEDIUM. – 2013, nr 1, s. 4-5
  30. Budowanie uwagi/ Marek Łabno // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2012, nr 4, s. 150-152
  31. Czym jest uważność/ Hanna Mijas // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2012, nr 3, s. 137-141
  32. Uważny nauczyciel/ Ewa Kaian Kochanowska // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. – 2012, nr 3, s. 131-136
  33. Uwaga : wrota świadomości/ Monika Just // ŻYCIE SZKOŁY. – 2010, nr 11, s. 47-51
  34. Mindfulness w psychoterapii. Cz. 2 / Benedykt K. Peczko // REMEDIUM. – 2009, nr 7/8, s. 42-43
  35. Mindfulness w psychoterapii. Cz. 1 / Benedykt K. Peczko // REMEDIUM. – 2009, nr 4, s. 22-23
Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok