Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1997 – 2019
Materiały dostępne w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filii w Suchej Beskidzkiej.
WYDAWNICTWA ZWARTE (KSIĄŻKI):
- Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. - Warszawa : Difin, 2013
Sygn. 45 110 - Edukacja i/a mózg : mózg a/i edukacja / redakcja naukowa Mirosław Kowalski, Irena Koszyk, Sławomir Śliwa. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016
Sygn. 45 515 - Empatia : co potrafią ludzkie neurony? / Joachim Bauer. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowe PWN, 2015. - s. 92-95 : Odkrycia neurobiologiczne przydatne w szkole
Sygn. 45 370 - Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011
Sygn. 44 654 - Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013
Sygn. 45 028 - Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod redakcją Wiesława Sikorskiego. - Słupsk : Dobra Literatura, 2015
Sygn. 45 465 - Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2019.
Sygn.46.132 - Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2003
Sygn. 44 812 - Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : Difin, 2014. - S. 44-54 : Zrozumieć i wykorzystać zasady neurodydaktyki
Sygn. 45 318, 45 475 - Supermożliwości twojego umysłu : jak uczyć się trzy razy szybciej / Katarzyna Gozdek-Michaëlis. - Warszawa : Agencja Wydaw. "Comes", 1997
Sygn. 40 577 - Superumysł : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbigniew W. Brześkiewicz. - Warszawa : Agencja Wydawnicza ,,COMES'', 1997
Sygn. 41 665 - Techniki samorozwoju czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej / Natalia Minge, Krzysztof Minge. - Warszawa : Edgard, 2012
Sygn. 45 410
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
(w ujęciu chronologicznym)
- Imperatyw neurobiologiczny z perspektywy dydaktyki - ku ciągłemu rozwojowi (homo addiscens) / Robert Bielecki.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 11-19
- Metody, które wspomagają naukę / Beata Humięcka // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 1, s. 45-50
- Neurodydaktyka - dydaktyka przyszłości XXI wieku : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 59-62
- Neuronauki i wychowanie / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 24-31
- Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 5-12
- Tajemnice ludzkiego mózgu : czyli słów kilka o neurodydaktyce / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2014, nr 8, s. 8-11
- Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych, czyli neuromity i psychomity w edukacji / Monika Szczygieł, Krzysztof Cipora // Edukacja. - 2014, nr 2, s. 53-66
- Mózg zmienia się nieustannie / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. - 2013, nr 3, s. 21-27
- Bez przyjemności nie ma nauki / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 44-54
- Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 90-99
- Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s. 4-5
- Dlaczego neurodydaktyka? / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 45-53
- Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? : (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Sawiński // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 9-12
- Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlák // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13
- Neuropedagogika - przyszłość nauczania / Krzysztof Wojewodzic // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 2, s. 117-120
Oprac. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Suchej Beskidzkiej
Zapraszamy do skorzystania z naszych zbiorow!